S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [gammal]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Synd att det släpps just när solen och gräset börjar titta fram ..om man nu kan lita på vädret nu för tiden.

Tack för tipset förresten riversswe, http://www.stalker-game.se/stalkertv.php är nog den snyggaste trailern hittills - äntligen använder dem en någorlunda klippteknik som passar!

Hehe, ja det är lite synd... antar att man får offra några soldagar sen när det kommer? Man harju väntat och längtat så länge!

Ja, absolut den snyggaste trailern hittils. Men jag skulle inte ha något emot att se mer in-game footage, vore ju inte fel med en gameplay-video på 4-5min kanske? från den färdiga koden då!

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Medlem

Det måste ju komma snart förhoppningsvis, en drös av filmer från betatestandet och så.
Skulle vilja ha denna i upplösning 1280x1024 och lägga som bakgrund, undrar om man ska höra med dem på GSC om de kan ordna det.

Sådär, har mailat dem nu, får vi se hur trogna dem är sina fans.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Jag antar att det på något sätt har att göra med Andrei Tarkovskys gamla kultrulle "Stalker" från 1979, som just handlar om Zonen och alla underliga saker som försiggår där.

hur gjorde han en film på en "event" som inträffade nästan en decenium senare? Chernobyl reaktorn exploderade väl 1986??

btw på den sidan me "trailers" scrolla ner lite och kolla på den "Gameplay - Weapons" kolla på hela, satans va man kan upgradera vapnen o jäklar sikken fysik granatexplosionen har extremt fint o autentiskt

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Det måste ju komma snart förhoppningsvis, en drös av filmer från betatestandet och så.
Skulle vilja ha denna i upplösning 1280x1024 och lägga som bakgrund, undrar om man ska höra med dem på GSC om de kan ordna det.
http://www.mediamonster.se/misc/sweclockers/stalkervideo.jpg

Sådär, har mailat dem nu, får vi se hur trogna dem är sina fans.

Det finns ett VIP-Forum på stalker-game.se, där det finns en del filmer i HD-Upplösning (720p), kanske kan försöka ta en screenshot från en sådan film? Eller så kanske du ska prova att skicka ett mail dit också, eftersom de har grovt mycket material. Tyvärr så har dom restriktioner på sig från GSC vad dom får posta, men en liten bild eller något kanske man kan krama ur dom.

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
hur gjorde han en film på en "event" som inträffade nästan en decenium senare? Chernobyl reaktorn exploderade väl 1986??

Filmen har inget med tjernobyl att göra.

Däremot har skaparna av S.T.A.L.K.E.R uppenbarligen lånat flertalet koncept från filmen.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

fett coolt

Permalänk
Medlem

Det är en liten slump att Andrei Tarkovsky lyckades göra en film om ett olycksdrabbat område som rent av råkar likna Tjernobyl. Intressant dock med hur det hela gick till, att dem 1986 skulle göra ett systemtest på en av reaktorerna och att man faktiskt slog av säkerhetsanordningen för att kunna nå önskat resultat, varpå hela skiten blev för varm och så vidare. Efter härdsmältan och på grund av västliga vindar så kunde vi i Sverige mäta vid Forsmark en onormal radioaktiv aktivitet varpå det slogs larm om en potentiell säkerhetsrisk. Det dröjde dagar innan Ryssland gick ut till media och berättade för omvärlden om olyckan. Man ljöt in reaktorn månader efter katastrofen i betong, men den är tydligen på väg att spricka upp på senare tid. Tjernobyl står dock inte tomt idag vad jag har förstått, vad jag hört så är det en "daglig aktivitet" med tusentals som åker dit för att jobba, men det är tydligen inte så många som bor där.

Om man dock pratar om att kunna förutspå framtiden så är 1984 snäppet värre och är en nästan läskig bok idag - så nära som vi har kommit med tekniken och övervakningssamhället.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk

THQ delar ut beta-nycklar till Stalker!

http://www.stalker-game.se/02newsA1/20070122-01.php

Visa signatur

Daniel.G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riversswe
THQ delar ut beta-nycklar till Stalker!

http://www.stalker-game.se/02newsA1/20070122-01.php

Om man ändå vore britt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Om man ändå vore britt.

Går ju alltid försöka, ärju inte säkert att dom kollar ip:n!?

Visa signatur

Daniel.G

Permalänk
Medlem

Man behöver inte vara britt. Det står att man ska vara en myTHQ-member. Går du till registreringen så kan du välja Sweden.

Så vad väntar ni på?

Edit*
Kanske borde läsa terms.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Man behöver inte vara britt. Det står att man ska vara en myTHQ-member. Går du till registreringen så kan du välja Sweden.

Så vad väntar ni på?

1) This Competition is run solely by THQ (UK) LTD.
2) The Competition is open to UK residents only. Entries received from people residing outside the UK will be disregarded.
3) The competition will close at midday on the 29th January 2007. No entries will be accepted after this date.
4) No purchase is necessary to enter this competition.
5) Only one entry per household is permitted. Repeat entries will be disqualified.
6) The winners will be drawn by the 30th January 2007 from the database of correct entries received. The first two hundred names entered will each receive a S.T.A.L.K.E.R. beta key.
7) The winners will be notified of their success by email within a week of the competition close date. No other correspondence will be entered into regarding this competition.
8) The winners will be emailed their beta key. Instructions on how to register the key will be sent with the notification of success.
9) THQ will not accept liability if the keys are lost, blocked by email filters or remain undelivered.
10) Any prize winner who is under 18 years of age will need to seek a parent or guardian's permission in order to claim their prize.
11) Employees, families or friends of THQ UK Ltd. and associated companies are not eligible to enter this competition.
12) Entering this competition constitutes acceptance in full of the terms and conditions laid out above.
13) There will be no cash alternative to this prize.
14) The decision of THQ’s UK Web and Customer Relations Manager is final.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snacka om rejäl tabbe. Aja, någon måste vara idioten.

Gick in och ändrade land till United Kingdom. ;P

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Citat:

Det är en liten slump att Andrei Tarkovsky lyckades göra en film om ett olycksdrabbat område som rent av råkar likna Tjernobyl. Intressant dock med hur det hela gick till, att dem 1986 skulle göra ett systemtest på en av reaktorerna och att man faktiskt slog av säkerhetsanordningen för att kunna nå önskat resultat, varpå hela skiten blev för varm och så vidare. Efter härdsmältan och på grund av västliga vindar så kunde vi i Sverige mäta vid Forsmark en onormal radioaktiv aktivitet varpå det slogs larm om en potentiell säkerhetsrisk. Det dröjde dagar innan Ryssland gick ut till media och berättade för omvärlden om olyckan. Man ljöt in reaktorn månader efter katastrofen i betong, men den är tydligen på väg att spricka upp på senare tid. Tjernobyl står dock inte tomt idag vad jag har förstått, vad jag hört så är det en "daglig aktivitet" med tusentals som åker dit för att jobba, men det är tydligen inte så många som bor där.

Om man dock pratar om att kunna förutspå framtiden så är 1984 snäppet värre och är en nästan läskig bok idag - så nära som vi har kommit med tekniken och övervakningssamhället.

Det annordnas tom guidade turer till Chernobyl.
Skulle vara riktigt intressant att åka dit och knäppa ett gäng bilder!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Tror det kan bli bra, men jag har inga förhoppningar alls på spelet. Det kan lika gärna bli en total-flopp. Hela temat känns ganska töntigt men man får hoppas på att de bygger andra spel baserat på motorn om den blir så bra som de lovat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Tror det kan bli bra, men jag har inga förhoppningar alls på spelet. Det kan lika gärna bli en total-flopp. Hela temat känns ganska töntigt men man får hoppas på att de bygger andra spel baserat på motorn om den blir så bra som de lovat.

Eller så är du som jag och har börjat tvivla på det för att du väntat för länge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ja den sista reaktorn stängdes ju av någongång under 2004 tror jag det var, så det har varit full rulle där!
såg en dokumentär om tjenobyl. dom skulle testa att köra reaktorn på låg effekt för att se hur den klarade det under en krigs period(USA kanske???). han som designat reaktorn och byggt hela rasket var där och styrde och ställde han ville gå en bra bit under test gränsen vilket personalen varnade honom för men han hotade att sparka dom som inte gjorde som han sa, då hände lite grejer och rektorn råkade stängas av helt. han blev skit arg o stressade personalen. dom fick tillslut igång den sakta men säkert. men reaktorn var aldrig riktigt avstängd, dom hade temp sensorer längst upp och längst ned i rektorn men inga i mitten. tragiskt nog så hade konstruktionen en allvarlig svaghet. kom inte ihåg vad det var men redan efter att dom precis fått igång reaktorn igen så var härdsmältan i full gång men ingen såg nått eftersom den var i mitten av reaktorn där inga tempsensorer fanns. sen när dom väl upptäckte det var det försent. de som inte dog av explosionen dog av strålningen, vissa bara efter några timmar...

stalker kan bli bra, speciellt om miljörna är så snarlika verkligheten som det sägs!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ja den sista reaktorn stängdes ju av någongång under 2004 tror jag det var, så det har varit full rulle där!
såg en dokumentär om tjenobyl. dom skulle testa att köra reaktorn på låg effekt för att se hur den klarade det under en krigs period(USA kanske???). han som designat reaktorn och byggt hela rasket var där och styrde och ställde han ville gå en bra bit under test gränsen vilket personalen varnade honom för men han hotade att sparka dom som inte gjorde som han sa, då hände lite grejer och rektorn råkade stängas av helt. han blev skit arg o stressade personalen. dom fick tillslut igång den sakta men säkert. men reaktorn var aldrig riktigt avstängd, dom hade temp sensorer längst upp och längst ned i rektorn men inga i mitten. tragiskt nog så hade konstruktionen en allvarlig svaghet. kom inte ihåg vad det var men redan efter att dom precis fått igång reaktorn igen så var härdsmältan i full gång men ingen såg nått eftersom den var i mitten av reaktorn där inga tempsensorer fanns. sen när dom väl upptäckte det var det försent. de som inte dog av explosionen dog av strålningen, vissa bara efter några timmar...

stalker kan bli bra, speciellt om miljörna är så snarlika verkligheten som det sägs!

Intressant, tack!
P3 hade i somras en timmes program om hur det hela gick till, väldigt välgjort - ett av de bästa radioprogram jag hört måste jag säga. De spelade upp ljudupptagningar från Forsmark, svensk polis och utrikesminister etc. och täckte det mesta kring katastrofen och hur vi reagerade här i Sverige. Kan rekommenderas, man kan säkert hitta det i deras arkiv på http://www.sr.se/p3/

Om S.T.A.L.K.E.R. inte blir bra så ska jag äta upp min röda luva.
Nåja, om det inte blir så bra som förväntat så kommer det i varje fall bli intressant att se hur det ser ut i området och hur väl de fått till A-Life, AI är alltid lika kul att observera, begrunda och övervinna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Discovery har kört en dramatiserad dokumentär ett antal gånger, tråkigt att ni alla verkar ha missat de programet. Man får följa minut för minut och olika personer i den mån de har lyckats rekonstruera dokumenterade händelser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Discovery har kört en dramatiserad dokumentär ett antal gånger, tråkigt att ni alla verkar ha missat de programet. Man får följa minut för minut och olika personer i den mån de har lyckats rekonstruera dokumenterade händelser.

Jo, såg den. Satt som klistrad. Även fast det är otäckt och fruktansvärt så är man ändå fascinerad. Hoppas spelet kan utvinna bara någon procent av den känslan.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Canardplus.com's S.T.A.L.K.E.R. beta review
http://www.modtheater.com/forum/showthread.php?t=31555

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Canardplus.com's S.T.A.L.K.E.R. beta review
http://www.modtheater.com/forum/showthread.php?t=31555

Det var ju som sagt en beta review men verkade ganska bra endå.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Lite nya småhemliga filmer - än så länge.

http://www.gamekult.com/video/1426804/
http://www.gamekult.com/video/1426805/
http://www.gamekult.com/video/1426806/
http://www.gamekult.com/video/1426807/

Mycket härligt att se att ficklampan skapar skuggor, något som inte används i så många spel konstigt nog.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Lite nya småhemliga filmer - än så länge.

http://www.gamekult.com/video/1426804/
http://www.gamekult.com/video/1426805/
http://www.gamekult.com/video/1426806/
http://www.gamekult.com/video/1426807/

Mycket härligt att se att ficklampan skapar skuggor, något som inte används i så många spel konstigt nog.

Fan va fint spel fint gameplay osso riktigt nice

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns 11 nya bilder på vårt kära stalker-game.se
http://www.stalker-game.se/pic02-00.php

Tjusigt!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Finns 11 nya bilder på vårt kära stalker-game.se
http://www.stalker-game.se/pic02-00.php

Tjusigt!

Börjar bli lite småsugen att få testa måste jag säga

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

Den svenska stalkersidan har nu ett riktigt bra erbjudande för alla som är sugna att få lägga vantarna på spelet. Om man bokar spelet via sidan så får man lite rabatt på priset

Visa signatur

Daniel.G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riversswe
Den svenska stalkersidan har nu ett riktigt bra erbjudande för alla som är sugna att få lägga vantarna på spelet. Om man bokar spelet via sidan så får man lite rabatt på priset

Härligt, beställde direkt! Fick det en krona billigare än om jag hade gått till butik och köpt - fördelen är väl att jag slipper röra en fena!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Härligt, beställde direkt! Fick det en krona billigare än om jag hade gått till butik och köpt - fördelen är väl att jag slipper röra en fena!

Hahaha, jag känner precis samma sak. Det ärju dumt att röra sig mer än nödvändigt!.

Visa signatur

Daniel.G

Permalänk
Medlem

Spelet har en enorm potencial, grym stämning framförallt, men efter att ha sätt de senaste filmerna blir jag lite orolig. Orolig är antagligen ett för starkt ord, men små detaljer känns inte allför bra. Små detaljer som kan dra ner helheten. Tex. något som jag tycker är väldigt viktigt är känslan av materia. Att saker har tyngd och lever efter fysikens lagar.

Funderande endel på detta då man i en av de senaste korta filmerna såg banditerna röra sig. Om man skjuter någon med en hagelbrakare från en meters håll ska de inte fladdra iväg utan man bör verkligen känna rekylen av geväret och varelsen som träffas ska verkligen reagera som man bör. Med kraft och tyngd lixom.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64