Permalänk

Ingen bild...

Har sökt lite bland olika trådar fast hittar inget som överensstämmer med problemet som uppstått.

Köpte nytt chassie, moderkort, processorkylare samt nätagg.

Flyttade över minnen, grafikkort, processor mm. från galma burken. Jag har monterat ihop allt och det startar, men ingen bild kommer, skärmen verkar inte få någon signal...

Delarna jag kör:

Asus P5W DH Deluxe, Intel P4 3,4GHz, 2048mb ddr2 533MHz, Schythe Ninja, Cooltek CT600, GeForce 6800.

Någon som vet hur jag bör felsöka?

MVH Gurra

Visa signatur

Antec Twelve Hundred, Asus Maximus II formula, Intel Core2Quad Q9550 @ 3,40GHz, 8GB XMS2-DHX CL4, WD Raptor X 150 GB, Seagate Barracuda 7200.11 750 GB, WD Black 1TB, Nvidia GeForce GTX 275

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag det finns mängder med snubbar som har samma problem, mig inräknat. Hur som helst så trodde jag det var moderkakan som sket sig och har skickat tebax åbäket och hoppas få reda på huruvida det var orsaken till problemet eller inte imorgon.
Har du provat att montera datorn utanför chassit? Finns en del snubbar/snubetter som har haft knepiga distanser som kortslutit plattan.
Kan vara en mängd olika saker men eftersom dina prylar har funkat i din förra uppsättning är det mest troligt att det är några av de nya grejerna som är fel, eller hur?
Att PSUn inte ger tillräckligt med krut kan väl vara en orsak, provat med ditt gamla?
Jag satsar hur som helst på att det är moderkortet som inte vill av ett eller annat skäl.

Permalänk
Medlem

Säger som jag sagt i andra trådar, testa sätta minnena i andra slottar än dom du har dom i nu (eller om du har i alla så testa olika slottar med ett minne) funkar det då kan du uppdatera bios och kanske på så vis få lite ordning. Om det nu är detta som spökar.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s