Vilka problem har du haft med XBOX360?

Permalänk
Medlem

Min xbox gick sönder i julas när jag va å hälsade på hemma hos föräldrarna .. Fick 3 röda lampor och ingen bild överhuvudtaget.. Tror att de berodde på dom dåliga lödningarna det har ryktats om, skickade iallafall in den för 13 dagar sedan (bor i umeå så de brukar ta 1 dag extra att skicka saker) och fick tillbaka den idag.. tror bara dom byter ut moderkortet om det är lödningarna det är fel på.. de va samma dvdspelare i den, dock så hade dom återställt den till orginalskick.
Hur som helst tycker jag de gick fort och nu funkar xboxen hur bra som helst!

Permalänk
Medlem

Att de inte bytte DVD-spelare i den känns faktiskt som en lättnad. Då kanske jag vågar göra en chasning att skicka i den.

Hoppas nu den håller bra för dig.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Jag har en undran som jag tycker är lite konstigt, märkt en skillnad då jag spelade tony hawk project 8 och TDU före uppdateringen, flytade spelet fint, hackar aldrig. Men då för en vecka sen fick jag meddelandet om uppdatering på xbox, via merketplace eller dashoard och uppdaterade det. Vet inte vad de uppdaterade till det. Och sen så skulle jag starta Project 8, så fick jag också att den skulle uppdatera, och startade om. Och den hackade rätt ofta, flöt inte fint, likaså TDU, men inte mycket, bara ibland... Why?? Något bugg på "patchen" eller??

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firehand
Jag har en undran som jag tycker är lite konstigt, märkt en skillnad då jag spelade tony hawk project 8 och TDU före uppdateringen, flytade spelet fint, hackar aldrig. Men då för en vecka sen fick jag meddelandet om uppdatering på xbox, via merketplace eller dashoard och uppdaterade det. Vet inte vad de uppdaterade till det. Och sen så skulle jag starta Project 8, så fick jag också att den skulle uppdatera, och startade om. Och den hackade rätt ofta, flöt inte fint, likaså TDU, men inte mycket, bara ibland... Why?? Något bugg på "patchen" eller??

Låter himla skumt. Och du har inte bytt tv eller ändrat console settings? Det borde ju vara fler med samma bekymmer om det är ett fel med patchen.

Permalänk
Medlem

enda problemen jag haft är att den hängt sig ibland, sker oftast i RB6:Vegas.

hänger sig även om man bläddrar i listan med mottagare om man skickar massmeddelanden.

men jag är fortfarande jävligt nöjd med den

Permalänk
Medlem

Nope, har inte ändrat inställningar, alltid samma på 1080i och har inte bytt tv, eller flyttat konsol, den är typ faststpikad på tvbänken där. Jag vet fortfarande inte vad problemet ligger. Den är ju ingen dator som jag kan felsöka, typ adminstrations verktyg som finns på winxp pro, så varför inte på xboxen?? De har nog gjort en miss där. Men få se framöver, jag spelar i alla fall där, och har nästan blivit lite van med det. Men om det blir värre så får jag ta kontakt med supporten eller inlämna det på onoff som jag köpte därifrån. To be continue...

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Medlem

dom som har problem är dom som inte kan sköta den

Permalänk
Medlem

Ska man massera den,serva med groggar och duscha dom eller?

Min har hängt sig två ggr annars inga problem.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Min har hängt sig två gånger och det var när jag lirade Oblivion. Den hängde sig faktiskt första gången jag lirade Oblivion, men eftersom jag är en PC spelare så blev jag knappast förskräckt

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
dom som har problem är dom som inte kan sköta den

Det är ju väldigt troligt, det är nog jävligt liten % som får fel pga handhavande.

Permalänk
Medlem

Aldrig varit några problem med boxen hittills (den är från december 2005), sitter dock en Hitachi-läsare i så den är lite högljud ibland.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Köpte min på releasedagen och den funkade hyffsat fram till början av sommaren 2006, då brakade den ihop helt men fick en ny några veckor senare. Hade massa problem med nätdelen också från april/maj till sensommaren och pratade med supporten 3-5 gånger innan de fixade en ny.

360:n jag har nu har hakat upp sig 4-5 gånger, varav en gång med "Can't read disc"-prompt. Min konsol är välventilerad (ingen kabinett här inte) och rumstemperaturen ligger på stadiga 21 grader.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

enda problemet för mej är att den har frysit 2 ggr samt att 1 spel har börjat att tjura på,"cant read disc".
annars är det inge problem.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

har hängt sig när jag stressat den mellan vänner listan och medelanden, samt "can´t red disc" en gång bara

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

igår tog tålamodet slut... min 360 hade fulat sig i flera månader.. ville inte läsa skivorna efter 6-7 gången (släden åkte ur, så man fick peta in den igen och upprepa tills den ville läsa skivorna) att den låste sig och att den hängde sig under spel ibland och påstog att skivorna var oläsbara (inte en repig)

så jag ringde till 360 support, som de har bytt mot en som helt garanterat inte har svenska som förstaspråk för de pratade väldigt dålig svenska och förstog desto mindre

men tillslut fick jag skicka in den... då drog jag till onoff och köpte en ny, tänker inte vänta i en månad eller så och onoff hade bra pris just nu

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
igår tog tålamodet slut... min 360 hade fulat sig i flera månader.. ville inte läsa skivorna efter 6-7 gången (släden åkte ur, så man fick peta in den igen och upprepa tills den ville läsa skivorna) att den låste sig och att den hängde sig under spel ibland och påstog att skivorna var oläsbara (inte en repig)

så jag ringde till 360 support, som de har bytt mot en som helt garanterat inte har svenska som förstaspråk för de pratade väldigt dålig svenska och förstog desto mindre

men tillslut fick jag skicka in den... då drog jag till onoff och köpte en ny, tänker inte vänta i en månad eller så och onoff hade bra pris just nu

/Daniel

Kommer du altså få tillbaka den och ha 2 st?

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Hängt sig en gång samt att den blir vääldigt varm!
Annars så har jag problem med att den låter som fan, men det är väll ett kännt fenomen hos X360.
Slutligen så ligger det största problemet hos mig, att jag endast har ett spel vilket inte är så kul direkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fastar ibland när jag är i menyerna för att ge en invit lr liknande när ett spel laddas t.ex.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Ni verkar värna om era samsung läsare?

På vilket sätt är den bättre än hitachin?

Permalänk
Medlem

@ sonicen
Den påstås låta mindre. Har inte jämfört själv utan endast vad jag har läst.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Vissa vill ha samsung, vissa inte tydligen När jag sålde min 360 var det 2 som inte ville ha samsung, och en som ville ha. Har väll med chippningen o göra skulle jag tro.
Dom är ju olika känsliga osv, olika firmwares m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Kommer du altså få tillbaka den och ha 2 st?

Jupp... får kränga en av de när jag får tillbaka min från tyskland

/Daniel