jag monterade ihop min nya dator för 2 dagar sen. En c2d6600 Asus P5Bdeluxe, Gskill ddr2 800mhz, asus 8800gts, raptor hdd i ett sonata 2 chassi. Installerade xpoch wow och allt fungerade bra. igår spelade jag en hel del, hade vertical sync på så fpsen låg på 60 överallt med 16aa,af 1600x1050. Efter ca: 6 timmars spelande så bytte jag område ispelet o märkte efter en stund en rejäl prestandaförsämring, fpsen ner till 25-30 på vissa ställen. Efter ytterligare ca: 15min låste sig datorn o startade om, jag stängde av den o kände att grafikkortet var väldigt varmt så antog att det var orsaken. Idag när jag skulle spela var prestandan likadan som igår 25-30 fps, stängde av kantutjämningen och provade, samma fps. For tillbaka till shattrath city där jag dagen före haft 60fps hela tiden, nu 25-30. Jag prövade sedan aktivera kantutjämningen igen utan lyckat resultat, provade alla tänkabra sätt, omstart m.m. utan attlyckas få igång den. Vad kan ha orsakat detta? Någon med liknande problem?
Visa signatur
Windows 7 -Asus P5Q PRO - C2Duo 2,4 - 6GB Ram - Geforce GTX460OC 1Gb
Vet att några haft problem med hastigheten på PCI-E bussen, att den ställts ner till x 1 (de som använt nTune till att överklocka)
Evt. kan vara det.
Märkligt om det skulle vara värmeproblem med tanke på att det gick fint i 6 timmar, och att problemen nu är där hela tiden.