Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Tror jag har råkat ut för en otrevlig bugg
Ska hämta "High-Born Telvani" Girl som en Ashalnder-ledare ska gifta sig med för att han ska kunna kalla mig nerverine, när jag låst upp dörren till hennes slav-bur så vill den inte öppnas

det finns en lösning
hade samma problem
snacka med henne ge henne alla saker
"försök" öppna dörren
Be sedan henne följa efter sig (hon kommer inte kunna komma ut)
tryck på dörren som leder till "ngnting underground"............Då följer hon med!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Ni som har problem, tex med att fastnat i terräng eller liknande, läs denna FAQ.
Mycket bra FAQ....
Taget från den FAQen:
" Some NPC's are blocking a door for me! How do I get them to go away?
Type "ra" in the console. This will reset actors to their original places, but it will not modify any of their stats."

En till... :"I got stuck in the terrain. Do I have to reload a savegame now?
No; the Bethesda developers have once again provided the users with a way to fix the bugs for them Just face in some less cluttered direction and write "fixme" in the console one or more times."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
finns det bättre än Grand Soul Gem??

vad skulle det vara?

Hört talas om nån Azura's Star, som enligt rykten ska klara allt möjligt (typ, inte försvinna efter en enchant och sånt). Vet dock inte var den finns.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon

Hört talas om nån Azura's Star, som enligt rykten ska klara allt möjligt (typ, inte försvinna efter en enchant och sånt). Vet dock inte var den finns.

WOW!!
Är det den ringen jag fick då jag hade piskat Dagoth Ur?
MÅSTE TESTA!.....=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur har ni skapat egna hus, strongholds osv?

Man behöver ingen plugin för att bygga hus, det räcker med att man är level master eller motsvarande vid nåt av husen. sen ska man hitta en speciell person som Sköter om byggandet. för televanni är det en tant som finns i dungeons under council hall i sandrith mora. Har inte provat med dom andra husen så jag vet inte hur man gör men det borde ju rimligen fungera på liknande sätt där.

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Jag kör ju en Khalii Theif och jag är också väldigt chanslös mot många fiender.. Jag ska döda ett spöke i Sadrith Mora i Inn'et som finns där.. Man klarar inte questet när jag har dödat spöket.. Har dödat det men min journal uppdateras inte.. De säger inget om det heller..

Förresten, vart ligger Thieves Guild i staden ovan? Hittar inte någon som har med thieves guild.. Någon som vet?

Gå till mageguild i wolverine hall och parat med nån av personerna där på subject "Gateway haunting" eller nåt sånt. Då kommer du vidare. det är nämligen an av personerna där som framkallar spöket för att hämnas på ägaren på gateway.

om du går tillbaka kommer du märka att spöket har kommit tillbaks...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Call

Man behöver ingen plugin för att bygga hus, det räcker med att man är level master eller motsvarande vid nåt av husen. sen ska man hitta en speciell person som Sköter om byggandet. för televanni är det en tant som finns i dungeons under council hall i sandrith mora. Har inte provat med dom andra husen så jag vet inte hur man gör men det borde ju rimligen fungera på liknande sätt där.

Weee, funkar det i house hlaalu?

BTW, jag är battlemage och med i hlaalu som tydligen inriktar sig mest på tjuveri och andra aktiviteter som kräver såna skills. Men teoretiskt sett borde jag väl ändå kunna bli nästan lika bra på sånt som en "äkta" tjuv? Har trainat upp min security till ~50 än så länge, och tillsammans med bra lockpicks tar jag mig in på de flesta ställen. Athletics funderade jag på att traina, men jag tror jag ska fixa constant levitation på nån item förr eller senare ändå så...

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra

WOW!!
Är det den ringen jag fick då jag hade piskat Dagoth Ur?
MÅSTE TESTA!.....=)

Öhm, vet itne vad det är för nåt. Ska iaf vara som en grand soulgem med skillnaden att den ska klara hur många enchants som helst. Kollade upp lite...

Dock fortfarande inte en aning om hur man kan hitta den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon

Weee, funkar det i house hlaalu?

BTW, jag är battlemage och med i hlaalu som tydligen inriktar sig mest på tjuveri och andra aktiviteter som kräver såna skills. Men teoretiskt sett borde jag väl ändå kunna bli nästan lika bra på sånt som en "äkta" tjuv? Har trainat upp min security till ~50 än så länge, och tillsammans med bra lockpicks tar jag mig in på de flesta ställen. Athletics funderade jag på att traina, men jag tror jag ska fixa constant levitation på nån item förr eller senare ändå så...

det borde det göra. En quest hos televanni är att gå och döda ägarna av två nybyggda strongholds, ett hlaalu och ett redoran, dom poppar upp strax efter man byggt eget hus tror jag, eller nåt... men det borde funka, proplemet är väl bara att hitta rätt person och att snacka med...

problemet är att man bara kan träna till lv60-70. ( vad jag vet)sen måste man andvända en skill väldigt mycket för att bli bra. men det går, jag började som tjuv och slutade som magiker/tjuv/lönnmördare... det funkade bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur många uppdrag och hur lång tid tar det att bli master i ett av husen.
Orkade aldrig med det utan kom ganska snabbt in på Huvud-temat, döda Dagoth Ur och är på Fourth Trial.
Börjar bli fullt inne i Causius Cosades hus nu

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur många uppdrag och hur lång tid tar det att bli master i ett av husen.
Orkade aldrig med det utan kom ganska snabbt in på Huvud-temat, döda Dagoth Ur och är på Fourth Trial.
Börjar bli fullt inne i Causius Cosades hus nu

kommer inte ihåg men jag har för mig dte gick ganska fort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har blivit Horator för Redoran nu, men jag vill gå upp i den vanliga rangen oxå
Gick med i house redoran precis efter att redoran councilors sa att de skulle lägga sina röster på mig som horator
Men nu hittar jag inte tjejen med en guard horde som har problem med banditer.
Följer jag vägbeskrivningen jag fått hamnar jag i en tomb.
Går mot gnisis, när jag kommit till kullarna svänger jag av till vänster mot sydväst, vid nästa väggren svänger jag höger, iofs inte mycket till väg, mer en ful dal mitt i ödemarken.
Usch, vägbeskriningarna man får i spelet är alltid usla.
har skuttat runt nu överallt väster om Alh'drun känns det som.
Nån som har en BRA vägbeskrivning?

Visa signatur

Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0

Permalänk
Medlem
Citat:

Har blivit Horator för Redoran nu, men jag vill gå upp i den vanliga rangen oxå
Gick med i house redoran precis efter att redoran councilors sa att de skulle lägga sina röster på mig som horator
Men nu hittar jag inte tjejen med en guard horde som har problem med banditer.
Följer jag vägbeskrivningen jag fått hamnar jag i en tomb.
Går mot gnisis, när jag kommit till kullarna svänger jag av till vänster mot sydväst, vid nästa väggren svänger jag höger, iofs inte mycket till väg, mer en ful dal mitt i ödemarken.
Usch, vägbeskriningarna man får i spelet är alltid usla.
har skuttat runt nu överallt väster om Alh'drun känns det som.
Nån som har en BRA vägbeskrivning?

urk känner igen den där. Tokjobbigt att hitta. Jag körde inte med full view distance & då kan man inte göra som i vägbeskrivningen. Där står det att när man tagit sista svängen(eller liknande) SER man guar farmen. Problemet är om man har 40% viewdistance finns det inte en chans att se den.
Det ligger nästan rakt österut (lite söderut också )från Gnaar Mok. Hoppas det hjälper, mina vägbeskrivningar brukar klassas som usla

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem

Wow.. första gången jag loggar in och det inte är några nya svar i den här tråden sen jag loggade in senast..

Är det någon som kan ge en hyfsat bra beskrivning till Master Thief i Vivec? Jag har gjort alla uppdrag i samtliga Thieves Guilds (Balmora, Ald'Ruhn och Sadrith Mora) så nu ska jag hitta Master Thief men jag hittar fan inte i den där ruttna "staden". Går inte, allt ser ju likadant ut..

Någon som vet?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
VR-fantast

Fanns svar om det nånstans i den här tråden tror jag...
Själv orkar jag inte leta men du kan ju kolla igenom de här 15 sidorna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Wow.. första gången jag loggar in och det inte är några nya svar i den här tråden sen jag loggade in senast..

Är det någon som kan ge en hyfsat bra beskrivning till Master Thief i Vivec? Jag har gjort alla uppdrag i samtliga Thieves Guilds (Balmora, Ald'Ruhn och Sadrith Mora) så nu ska jag hitta Master Thief men jag hittar fan inte i den där ruttna "staden". Går inte, allt ser ju likadant ut..

Någon som vet?

Foreign Quarter Sewers.

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

Har försökt hitta grottan Milk i runt 2 timmar nu...
Skulle vara trevligt att få en BRA vägbeskrivning NÅNGåNG i spelet
"cavern Milk which is on the road to Maar Gan just north of the crossroads. "
Jodå, så bra att hela jävla området mellan Alhd'run och Maar Gan är täckt med crossroads, tack för den fina vägbeskrivningen, käns som om jag finkammat hela j-vla området nu, har hittat en deadric ruin, tre toms, en gruva och ett annat grottsystem, emn inte den fula grottan milk!
NÅN som har en bättre vägbeskrining?
Gärna lite mer exakt vädersträck för vågelvägen från Alhd'Run, Maar Gan eller Bal Isra.

Visa signatur

0

Permalänk
VR-fantast

Milk? Sydväst om maar gan..... så lätt var det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Milk? Sydväst om maar gan..... så lätt var det...

Gah!
Tänk om npc:erna kunde ge sånna vägbeskrivningar istället för; "spring vänster vid stenen som ser ut som en tand med murket tandkött om du tittar på den från väst-syd-väst vid gryningen"

Visa signatur

0

Permalänk
VR-fantast

Hehe det är ju bara för man ska få anstränga sig lite

Btw, post #600 fick jag nu, weeeee

Permalänk
Medlem

Anstränga sig lite?
Man ska f-n inte behöva leta i 3h och råka ut för alla förbannat irriterande cliff-racers
Har sökt igenom ALLT sydväst mellan Maar Gan och en ful tomb på andra sidan bergen.
Ta en screenshot på karten när du står vid milk eller måla ut på den här kartan:
http://home.bip.net/jesperlindh/milk.jpg
Bärjar bli allvargligt trött på dessa skituppdrag bara för att få ett eget hus
Har inte stött på ordentligt motstånd på lääänge.

Visa signatur

0

Permalänk

Vet någon en sida där man kan se de olika rasernas stats innan man har börjat spela?

Jag tänkte göra en gubbe som ska bli vampyr och vill ha honom så allsidig som möjligt eftersom man inte kan anlita tränare eller handla av folk sen. Hade tänkt nån som främst är krigare, men även ska kunna dyrka lås och kasta diverse spells + kunna enchanta och göra egna potions är ett måste eftersom ingen kommer att snacka med en.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
VR-fantast

Finns plugins som gör vampyrer lite lättare och roligare att spela.... och mer med möjlgheter

faktum är att det finns massvis av dom

Permalänk
Medlem

Håller på att uploada screenshots till dig Raz....
plz hold

Edit: det var ju jävligt typiskt, för första gången på 1 år så är skolans intranät nere, jaja får lägga upp det på brinkster då...
plz hold lite mera

Edit2: Nuså, varsegod.
http://www27.brinkster.com/lsdbase/stuff/mjolkgrottalocal.jpg
http://www27.brinkster.com/lsdbase/stuff/mjolkgrottaworld.jpg

Permalänk
Medlem

ahhh, nedanför Bal Isra, syd-sydväst om Maar Gan, inte sydväst, inte konstigt att jag itne hittade nått då

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

Mastermind kolla i editorn. Gå in på character och sen race och kolla där.

Permalänk
Medlem

Jag har ett ENORMT problem.... Jag åker ut i windows lite då och då.... Så jäkla jobbigt! Jag åkte nyss ut för 2:a gången och nu hade jag inte sparat på ett bra tag, så nu förlorade jag det jag gjort
NÅN som vet hur jag ska göra för att bli av med detta?!?!?!

Permalänk
Medlem

2 st officiella plugins har tillkommit på www.morrowind.com! Totalt 3 st nu

Permalänk
Medlem

Robhed08: Jag tror det händer nästan alla och ingen vet nog hur man löser det, jag hatar det också men det gäller att spara ofta.

Är det nån som har fått stöd i redoran council av en kille som vill att man ska bevisa korruption i ebony mines? jag kommer fasen inte vidare, den jäkla gubben vill inte godkänna den record booken som jag hittade som ska bevisa det, dessutom säger han att man ska stänga mine productionen och det vettefan hur man gör.
Help!

Permalänk
Medlem

Greken: Ajdå... Hoppas de släpper en patch elr nåt...

Jag tror du kan stoppa mine production genom att fria en slav.. mer vet jag inte, har inte spelat den questen själv än

Jo, jag var och snokade i krokarna runt Balmora, och hittade plötsligt ett lik.... Och han hade en lapp med ett meddelande från en "Ellis" elr nåt..
Vem ska jag tala med om liket?