Travian.se - Prova det!

Permalänk
Medlem

Travian.se - Prova det!

SERVER 2 UPPE, IN OCH REGGA!

För att vi ska hamna så nära som möjligt startar alla i nord-västra delen av världen. De flesta spelar som galler, men det har egentligen ingen betydelse.

Allians finns nu även på server 2, kontakta Oyye för att gå med.

Hej!

Vi är ett antal medlemmar från swec som har börjat lira det webbaserade spelet travian.
Du äger en egen by där du kan producera trä, lera, vete, järn etc. för att bygga upp din by. Du kan även bygga krigare och attackera andra byar och sno resurser från dom. Senare i spelet kan du även ta över nya byar. Du kan välja att antingen vara miner och satsa främst på dina gruvor, eller satsa på dina trupper och attackera mer.
Du kan själv välja om du bara är inne några minuter per dag eller om du väljer att vara inne oftare.

Gå in här och regga er: http://s2.travian.se/

För att gå med i vår allians (SWC) behöver du en ambassad nivå 1. När du har gjort det är det bara att kontakta antingen mig (Ptte) eller någon annan i alliansen.
Vi i alliansen spelar som galler i den nordvästra delen av kartan. Genom att vi ligger nära varandra kan vi hjälpa varandra att försvara varandra eller attackera andra spelare tillsammans.

Jag råder er verkligen till att prova detta, jag blev fast direkt.
Se till att gå med nu så vår allians växer och blir den största och starkaste!!!

Om ni behöver hjälp är ni välkomna in på vår irc (egentligen tillhörande ogamespelare).
Server: irc.ogamenet.net (6667)
Kanal: #swc.ogame.se

EDIT: Några användbara länkar till spelet

http://img103.imageshack.us/img103/2351/travianbyggnaderbg5.g...
Visar vad som behövs för att bygga speciella byggnader

http://travmap.shishnet.org/
En karta som kan visa var en person/allians har sina tillhåll. Prova att söka på "SWC" på servern "s1.travian.se" så ser ni var vi bor någonstans.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Nice Ptte. är iofs redan med. Men nu ska SWC bli #1 alliansen här också!

Permalänk
Medlem

Wohoo, Swec-medlemmarna tar över de webbaserade spelen!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

är det textbaserat eller?

Permalänk
Medlem

Nope. Grafiskt.
Eller ja, det beror på hur du ser det. Spelet är uppbygt på kod (text) men har grafiskt interfecense(stavning?)

Prova det, det är roligare än vad det låter ge det bara tid, bygg trupper och slakta byar!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Funderade på att starta upp en liten by men kändes inge kul att göra det själv, så jag skickade URL'n till hemma mailen för framtida behov. Då jag en stund efteråt såg denna länk så joinade jag direkt.

Permalänk
Medlem

tycker den där bilden verkar likna heroes och det övriga i spelet förut utseendet

Permalänk
Medlem

Låg i topplacerad i några månader, tyvärr förstör guldfunktionen mycket av tjusningen, så jag la ner. Det tar mycket tid om man vill vara lite seriös.

Visa signatur

ride the big one

Permalänk
Medlem

Måste man vara galler ? jag är romare och skulle gärna vilja vara med ändå

Permalänk
Medlem

Jag kör också som rommare

Permalänk

får la ta o testa litet

Permalänk
Medlem

Roligt att se att se att flera verkar intresserade
Självklart får ni gå med även om ni inte är galler.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk

Lätt, verkar kul!

Okej, testar att köra som en galler då. Finns det tips eller så till nybörjare någonstans?

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

suck, Ptte övertalade mej så nu är man väl fast i detta webb-spelet också

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Referal länkar är inte tillåtet...
Ta bort de i slutet.

Rekomendera www.travian.com servern med 3x normal speed, tycker de är mycket roligare, går så segt att få upp arméer och sånt på vanlig hastighet.
Ifs är de bättre för nybörjare.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag är också med och spelar travian, dock inte i SWC alliansen. Tar grymt lång tid innan man kan börja raida och sånt.

Permalänk
Medlem

Jag var med i SE, d.v.s listettan.. Men hände något

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

Jag och mina kompisar har lirat travian i några veckor nu. Lite segt att komma igång men sedan blir det riktigt skoj

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
suck, Ptte övertalade mej så nu är man väl fast i detta webb-spelet också

Stackare

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Stackare

Du ska bara veta hur mycket dom har plågat mej med tjat om att jag borde gå med i det...inte lätt att vara ledare i SWC på Ogame

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Någon som har lust att slänga upp en liten strategi för hur man ska starta för att få bästa möjliga utgångsläge? Bara lite pointers om vad man ska bygga/utveckla först.

Permalänk
Medlem

har jag missat något? varför blir inte denna reklam tråd låst, eller har moderatorerna blivit lite mer vänliga och mindre stränga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psypuls
har jag missat något? varför blir inte denna reklam tråd låst, eller har moderatorerna blivit lite mer vänliga och mindre stränga?

För att det inte är reklam?
Det är information om ett webbaserat spel och ett försök att samla spelarna här ifrån swec samt en uppmaning att prova om man är intresserad, vilket det finns många här på forumet som är. Skulle man kalla allt sådant reklam så skulle ju varenda tråd där man letade folk till spel eller rekommenderade spel bli låsta, vilket är en hel del trådar.

Reklam är väl ändå att hålla fram någonting utan att egentligen ha någon annan poäng mer än att få folk att följa reklamen. Om det sen är att besöka en sida, testa en produkt eller annat är ju mindre detaljer. Den här tråden innehåller ju betydligt mer än bara det, även om titeln kanske känns rätt "reklamig".

edit**
Stavning är inte min grej idag...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psypuls
har jag missat något? varför blir inte denna reklam tråd låst, eller har moderatorerna blivit lite mer vänliga och mindre stränga?

Samma tanke här. =/

EDIT: Länken är tydligen ändrad nu.

EDIT2: Före satt det här på länken, "?uc=se1_26538". Ser ut som reklam för mig. Eller det kanske är något annat?

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kladz0r
Samma tanke här. =/

EDIT: Länken är tydligen ändrad nu.

EDIT2: Före satt det här på länken, "?uc=se1_26538". Ser ut som reklam för mig. Eller det kanske är något annat?

Ledsen för det, tänkte mig inte riktigt för.
Nej det var inte reklam, snarare en personlig inbjudan från mig. Det finns en sorts guldtjänst i spelet som du kan använda för att skaffa vissa tjänster i spelet. Att bjuda in spelare kan generera guld.

Nu är det borta hur som helst.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Kanske man skall ta och testa detta spel
Påminner lite om Tribal Wars (http://www.tribalwars.net/).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av six_dice
Nope. Grafiskt.
Eller ja, det beror på hur du ser det. Spelet är uppbygt på kod (text) men har grafiskt interfecense(stavning?)

Prova det, det är roligare än vad det låter ge det bara tid, bygg trupper och slakta byar!

"Interface" kanske är det ord du letar efter? Gränssnitt på svenska.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

tycker ni ska testa www.gangsterhood.net det är svenskt i grunden men bara ett par tusen spelare, man skaffar gangstrar o förgör högkvarter o sånt

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att vi håller oss till ämnet travian och inte spammar sönder denna tråd med andra webbaserade spel.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8