Hiper Type-r 480 - Hur mycket klarar det?

Permalänk
Medlem

Hiper Type-r 480 - Hur mycket klarar det?

Jag fick erbjudande om att få köpa ett Hiper Type-r 480w nätagg för 700kr begagnat utav en kille. Jag tänkte då att jag skulle kunna använda det till min nya dator som jag ska köpa om en månad. Datorn kommer innehålla följande:

E4300, 8800GTX, Dominator PC6400 cl4, 1st 74gb raptor, 2st andra hdd, plus en del fläktar dvd-brännare osv.

Jag vet att ett nätagg ändå aldrig behöver ge 480w, men jag tänkte ändå fråga eftersom man aldrig vet om just det här nätagget kanske är ganska dåligt.

En till sak är att processorn ska klockas en del med en bra luftkylare.

Kommer nätagget klara av att driva allt det här?

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk

jag tycker 700 låter dyrt för ett begagnat agg som kostar runt 800 nytt ;), köp dig ett nytt istället eller leta upp en annan kamrat som har lite bättre priser.

finns massa tester och trådar om nätagg på swec, bara att söka

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk
Medlem

700:- är ockerpris, köp nytt.

Permalänk
Medlem

Men om jag lyckas dra ner priset ganska rejält.. Skulle då nätagget klara av det här? JAg ska tala med honom, för jag tror inte han visste om att det är så billigt. På hans kvitto står det liksom att den kostade 1400:- nytt när han köpte det liksom.

EDIT: Jag har sökt på recensioner på det här nätagget här på SweC, men jag hittar inget..

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem

Skulle inte ens köpa det nytt för 700..faktum är att jag inte skulle köpa det oavsett om det var nästan gratis..detta agget tror jag är det som kommer upp mest frågor/klagomål om i detta forumet...förmodligen delvis pga att det sålts massor oxå...eller om det är 580W varianten av R modellen ?

Här har du ett mycket bättre agg, som dessutom är billigare.
http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=62914729&itemName=Za...
http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html
http://www.silentpcreview.com/article292-page1.html

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

MEn tror du jag klarar mig på det nätagget då? Eller vore det inte bättre om jag samlade på mig och köpte ett sånt här: http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=CT600BH...

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem

Ja du klarar dig fint med det Zalman agget jag länkade till, men om du ändå tänker "sammla på dig" och köpa ett vassare nätagg...så kan du lika gärna köpa ett bättre än det du länkar till som iofs är alldeles utmärkt, men detta är bättre och billigare dessutom.

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=CT600B...

Något lägre specat, men superstabilt och testvinnare och rekomenderat överallt numera, finns massor med recnsioner på nätet och det har skrivits en hel del om det här på forumet.
Du hittar det på länk nr 2 i mitt förra inlägg.

Producerat av Seasonic (för Corsair) och förmodligen deras bästa serie nätagg fn, att det räknas som det tystaste (icke helt passiva) är väl en bonus oxå va ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Coolteks 600W är mycket bättre än Hiper aggen.
Mina erfarenheter av hiper är att deras fina yttre förmodligen kostade mer än deras kassa inre, defenetivt inte ett agg jag skulle rekommendera någon, överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet

Mina erfarenheter av hiper är att deras fina yttre förmodligen kostade mer än deras kassa inre,

Muhahhaa Jäkligt träffande, men riktigt så illa är det inte..dom har några bättre serier än blingbling serierna.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Ja du klarar dig fint med det Zalman agget jag länkade till, men om du ändå tänker "sammla på dig" och köpa ett vassare nätagg...så kan du lika gärna köpa ett bättre än det du länkar till som iofs är alldeles utmärkt, men detta är bättre och billigare dessutom.

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=CT600B...

Något lägre specat, men superstabilt och testvinnare och rekomenderat överallt numera, finns massor med recnsioner på nätet och det har skrivits en hel del om det här på forumet.
Du hittar det på länk nr 2 i mitt förra inlägg.

Producerat av Seasonic (för Corsair) och förmodligen deras bästa serie nätagg fn, att det räknas som det tystaste (icke helt passiva) är väl en bonus oxå va ?

Vill bara säga att du länkade till exakt samma nätagg som jag länkade till !?

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Äh, länkar jag med för säkerhets skull.

http://www.multitronic.se/showprod.php?prod_id=CMPSU-520HXEU&...

*S* Tänkte faktiskt ta multitronic oxå Sumitomo, men som du vet har jag inte varit snäll mot DB på länge nu

Länkade till dom eftersom trådskaparen gjorde så..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Men jag ska ju handla i princip alla saker från datorbtiken, så jag tror nog inte att priset skulle skilja sig mer än en tia eller så när man räknar med porto och så om jag skulle hålla på och beställa från olika butiker osv.

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem

Jag har ett Cooltek 500W och är mycket nöjd, det är inte alla agg som kan leverera mer än den effekt som det är märkt för. Kör på Cooltek.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd

Silverstone för hela slanten, är ett av dom som pressar ut mer effekt än dom e speccade för
Iallfall Zeus 750.....^^

Permalänk

kanske kan få svar här har en tricod 480W nätagg

just nu driver den 3st HDD 8800GTS 2gig ram Amd Athlon 3700+ en DVD-RW

kommer det bli skillnad när jag slänger i en Core2 Duo i den?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

vi körde en c2d rigg @ 3.8 ghz 8 hdds ett 8800gts kort på ett cheiftec agg på 400w, kan tilläggas att det agget följde med ett chassi som kostade under 1000:- lappen.

bara ett exempel på ett tillfälle där inte 800w trippelsli agg behövdes :D.

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk

men C2D kräver väl en speciell kontakt?

den som var till P4 lär väl inte passa på ett C2D moderkort?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|