Permalänk
Medlem

Bytning av chassi

Har precis försökt byta allt som satt i mitt gamla chassi till mitt nya chassi. Men när jag tryckte på strömavbrytaren så gick datorn inte igång. Alltså måste jag ha kopplat fel någonstans. Så nu undrar jag, vilka komponenter "måste" vara inkopplade för att datorn över huvudet ska starta? Kan man starta datorn på något annat sätt än att trycka på strömbrytaren?

Följande sladdar kommer ifrån chassit: En kontakt de står: JWT, B19 på och som har 9 hål (vet ej vart den ska sitta), 3 färgade sladdar: Power SW, Power LED och H.D.D LED som jag inte riktigt vet vart de ska sitta heller.

Vad kan det annars vara som jag kopplat fel?

Mvh/ Timmy

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

eeehm [lol](no offense).. ang Power SW, Power LED och H.D.D LED och övriga så bör du se eftervart dom ska sitta på moderkortet..
referrar till moderkortsmanualen

hm atxkontakt(ström till MBet), en strömkabel till hårddisken
och grafikkortet OM nödvändigt
sen ska självklart strömkabeln till datorn (stor svart) vara inkopplad
likaså skärm .. koppla även in skärmen ofcourse...

nåt mer ?

Permalänk
Medlem

vilket chassi köpte du ? *nyfiken*

Permalänk
Medlem

Tryckte du på strömbrytaren utan "Power SW" inkopplad så inte så konstigt att inget hände, sätt i den, står i moderkortsmanualen var den ska sitta

Visa signatur

i7 12700K | RTX 3080 | Z690 | 32G DDR4 @ Define 7

Permalänk
Medlem

Hej...Fick igång datorn till slut efter att kollat på manul från internet.
Det är ett acer chassi iaf...

Har lite problem med datorn för när jag tryckt på strömbrytaren startas den som vanligt. Men efter ett tag stängs den bara av utan förvarning (det har inget med drivrutiner eller nått att göra). Nån som vet vad det kan vara för fel?

Permalänk

kan vara överhättning osv.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

Råkat stöta emot eller inte fästa någon kylare ordentligt kanske?
= värmeproblem.

Någon sladd, ex. till grafikkortet? inte sitter i som det ska...?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det innan den sloknar? några sekunder eller några minuter

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Det kan ta från e minut till flera minuter innan den slocknar. Eftersom de är min gamla dator och inte den jag brukar sitta vid är den inte så bra så de finns ingen sladd som går till grafikkortet.

Btw va kan de vara för kylare som inte sitter i ordentligt?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lax3N
Det kan ta från e minut till flera minuter innan den slocknar. Eftersom de är min gamla dator och inte den jag brukar sitta vid är den inte så bra så de finns ingen sladd som går till grafikkortet.

Btw va kan de vara för kylare som inte sitter i ordentligt?

CPU kylaren till 99,9%.. kolla att du smetat på kylpasta och hur bra
det är utsmetat.. sen se till att cpuflänsen har ordentlig kontakt
med pastan:)

sen kan du kolla temperaturen med t.ex speedfan eller everest
om du nu hinner det vill säga

Permalänk
Medlem

Haha, jag kör med gammal kylpasta. De är nog de. Måste ha ny antar jag