Blåskärm, reboot, BLÅSKÄRM!!! HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Blåskärm, reboot, BLÅSKÄRM!!! HJÄLP!

Har fått blåskärmar lite ibland kanske 1 gång i veckan, men jag trodde det berodde på värmen inuti min shuttle när jag spela cs eller gjorde flera saker samtidigt.

Hur som helst.. Fick en blåskärm för en stund sen och datorn startades om, kom fram till menyn där jag får välja hur jag ska starta windows xp (felsäkert, normalt osv). Tröck på Starta Normalt och windows började ladda, MEN fick en blåskärm när det laddades!!!

Så här har det varit för alla alternativ jag valt nu dvs feläskert, med kommandotolk och nätverk, samt gamla konfigurationen som jag hade innan som fungerade.

har resetat CMOS, dragit ut strömkabeln låtti den vila i 5min men fortfarande samma sak. Varje gågn jag tar starta windows så laddas det lite och sedan en SNABB BLÅSKÄRM och datorn startas om...

juste kom på en sak: körde memtest förut och den hittade en massa fel, kan det ha något med mitt problem att göra?

VILL VERKLIGEN INTE formatera =( !!

Visa signatur

:: http://bonexray.com ::
Fractal Design North XL Vit TG: AMD Ryzen 9 9950X3D + Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360 Vit :: ASUS RTX 5090 Astral OC :: ASUS ROG STRIX X870-A Gaming WIFI :: 96 GB Kingston DDR5 6000MHz CL32 FURY :: Seasonic Vertex GX 1200W ::
4 TB Samsung 9100 PRO M.2 + 4 TB M2 990 PRO
Lian Li A3 mATX: Ryzen 9 9900X3D + Corsair Nautilus 360 RS :: ASUS RTX 5070 Ti TUF :: ASUS TUF Gaming B850M-Plus WIFI :: 64 GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY :: Thermaltake Toughpower SFX 1000W Platinum :: 2 TB Samsung 9100 PRO M.2 :: 2 TB Samsung 980 PRO M.2 ::
Skärmar: Asus 32" ROG PG32UCDP :: Asus 27" ProArt PA278QV

Permalänk

Om du fick en massa fel när du körde memtest. dra ut ett minne och testa. funkar de inte byt och testa andra minnet.
Hoppas du får igång den. hände en liknade sak för mej för en måna sen. de slutade me att ja va tvungen att formatera om datorn =/

//KKaRLssON

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

pheeeeeeeew, *pustar ut*

körde in windows skivan för att reparera windows och det funkade inte när jag hade blivit klar, men när jag starta om en gång till igen så startade windows iaf.

fick en till blåskärm några timmar senare men det var som "vanligt" dåra att windows startade direkt efter restart. det jag hann se av blåskärmen var REQ_INTERNAL någonting..

Visa signatur

:: http://bonexray.com ::
Fractal Design North XL Vit TG: AMD Ryzen 9 9950X3D + Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360 Vit :: ASUS RTX 5090 Astral OC :: ASUS ROG STRIX X870-A Gaming WIFI :: 96 GB Kingston DDR5 6000MHz CL32 FURY :: Seasonic Vertex GX 1200W ::
4 TB Samsung 9100 PRO M.2 + 4 TB M2 990 PRO
Lian Li A3 mATX: Ryzen 9 9900X3D + Corsair Nautilus 360 RS :: ASUS RTX 5070 Ti TUF :: ASUS TUF Gaming B850M-Plus WIFI :: 64 GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY :: Thermaltake Toughpower SFX 1000W Platinum :: 2 TB Samsung 9100 PRO M.2 :: 2 TB Samsung 980 PRO M.2 ::
Skärmar: Asus 32" ROG PG32UCDP :: Asus 27" ProArt PA278QV

Permalänk

Lånar tråden..

Fick hem kompisens dator igår med samma fel. Alltså när man startar datorn så kommer man till menyn med felsäkertläge, starat normalt och dom. Vilken man än väljer så när den börjar ladda kommer det upp en blå skärm i typ 0.005 sekunder, hinner inte äns pausa så jag ser vad det står.

Nån som har förslag? Jag vet inte hur eller varför detta hände från början. Han som äger den kan inget om datorer... :/

/z€r0(0o|_

Visa signatur

ASUS ROG Strix Helios || ASUS ROG Strix X570-F GAMING || AMD Ryzen 5 5600X || Spectrix D60G 32GB 3600MHz CL14 || ASUS 6800 XT ROG STRIX LC OC || ASUS ROG THOR 1200w || 2x Samsung 980 Pro || Steelseries Apex Pro + Rival 710 + Arctis Pro Wireless ||

Permalänk
Medlem

Tjena, har samma fel här på en dator. Har du lyckats hitta en lösning?

Permalänk
Medlem

Jag har också liknande fel. Men jag får itne bluescreens datorn bara rebootar eller crashar.. Det va likadant med minnena för mig jag fick massa errors i memtest kanske det är minnena som är problemet.. Hur löste ni detta?

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

Har windows vista, får blå skärmar då och då när jag spelar !! WTF :S

Permalänk
Medlem

Ingen lösning än. Ska bort till en polare och försöka formatera om skiten från en annan dator.

Permalänk
Medlem

troligtvis någon hårdvara som inte funkar rätt på eran.. skriv upp felmedellandet / filen som krashat etc,, så kan ni söka senare å få reda på vad som krånglar..

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E