För er som skall köpa nytt grafikkort!!

Permalänk
Medlem

De flesta uppgifterna på korten är numera felaktiga. Det har skett en del prisförändringar på 2 månader så det är god tid att uppdatera. Annars finns www.buggy.nu för att kolla prisjämförelser.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Då hon som starta tråden är avstängd, så kommer de inte uppdateras på ett tag.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

Geforce 6200 är nog värt att sätta upp. Likaså 7800GT som många tittar på och undrar mycket över

Permalänk

Borde inte x800GTO vara med här nånstans också?

Permalänk

Vilket grafikkort för max 1700 kr? Det ska vara AGP, klara spel så bra som möjligt och inte väsnas för mycket. Är Geforce 6600 GT det bästa alternativet då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders128
Vilket grafikkort för max 1700 kr? Det ska vara AGP, klara spel så bra som möjligt och inte väsnas för mycket. Är Geforce 6600 GT det bästa alternativet då?

X800GT 256MB är bättre, om du kan hitta det till samma pris som ett 6600GT, annars är det nog 6600GT som gäller i den prisklassen. (i alla fall för AGP)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Jag hittar inte X800GT att hitta för under 2000 kr så det får bli ett 6600GT då. Hur är det med ljudnivån? Mitt 6800GT väsnades enormt tills jag bytte fläkt. Det är en inte så datorvan kompis som ska köpa nytt kort så för honom är det nog inte aktuellt att byta ut originalkylningen. Så hur mycket låter ett 6600GT?

Jag har tittat på märket Club3d samt Palit på www.jmedata.se (kan tyvärr inte direktlänka), någon skillnad mellan dem?

Permalänk
Inaktiv

GeForce GS-modeller då?

Permalänk
Avstängd

ingen som kan läsa?

Trådskaparen är avstängd, inget nytt på listan då

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

mm, jag såg det sen. Sorry.

Permalänk

Kan någon hjälpa mig genom snåret, tack? Jag är så osäker. 1100:- kan jag spendera, inklusive frakt. Vad är bäst? Det finns skitmånga olika verisioner av alla grafikkort, och jag har ingen aning om vilket som är bättre än det andra, trots listan. Hårdvara är inte direkt min starka sida.

Är något av de här grafikkorten bra, eller finns det bättre? Tacksam för svar.

http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=11569...

http://212.75.85.247/default.asp?cid=151063&id=5407333

Bara så ni vet, "Tacksam för svar" betyder "Svara nu plxxxxxx annars dödar jag er".

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Kan någon hjälpa mig genom snåret, tack? Jag är så osäker. 1100:- kan jag spendera, inklusive frakt. Vad är bäst? Det finns skitmånga olika verisioner av alla grafikkort, och jag har ingen aning om vilket som är bättre än det andra, trots listan. Hårdvara är inte direkt min starka sida.

Är något av de här grafikkorten bra, eller finns det bättre? Tacksam för svar.

http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=11569...

http://212.75.85.247/default.asp?cid=151063&id=5407333

Bara så ni vet, "Tacksam för svar" betyder "Svara nu plxxxxxx annars dödar jag er".

Har du PCI-e? köp inte 6600, 6600Gt är mycket bättre:

http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=77830...

BTW, den här listan är inte uppdaterad på mycket länge.

Permalänk

Ja men har ni glömt 7900 korten eller ta med ett sånt sen 1800 och 1900 serien.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Har du PCI-e? köp inte 6600, 6600Gt är mycket bättre:

http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=77830...

BTW, den här listan är inte uppdaterad på mycket länge.

Tyvärr har jag inte PCI-E. Det blev Gigabyte- kortet, fast än jag i efterhand hörde att LeadTek- kortet var bättre eftersom det hade DDR2. Nåväl, Gigabyte- kortet är iaf tystare vilket är bra eftersom min dator låter kaotiskt mycket allaredan.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zamyzta
något ni tycker att jag skall tillföra listan?

geForce 7600gt

Visa signatur

Mind is a razor blade

Permalänk
Medlem

Ingen som vill ta tag i den här tråden, eller göra en ny? Den är ju ovärdelig.

Permalänk

Jag kan ta o göra en ny, om ingen har redan börjat. En tråd behövs, specielt för de som är helt nya med grafikkort...

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Jag saknar GeForce 7800GT på listan. Det känns som ett ganska vanligt kort.. eller?

Visa signatur

<NE>

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <NE>
Jag saknar GeForce 7800GT på listan. Det känns som ett ganska vanligt kort.. eller?

listan är ju bara typ 1 år och 4 månader gammal.. :/

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Kanske skulle lägga till 7950 serien också? Vore fint.

Visa signatur

what ever i just said, i still love you.

Permalänk

Uj, uj, uj....denna tråden är ju antik och har inte blivit uppdaterad på evigheter (som de flesta liknande trådar). Låt den vila i frid

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Eftersom tråden inte uppdateras längre så blir den låst.

Trådskaparen är dessutom avstängd vilket gör det ännu svårare att hålla den uppdaterad.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||