Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

ULTIMAT paket för 10.000:- !!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

ULTIMAT paket för 10.000:- !!!!!!!!!

Drog ihop ett paket för 10K eftersom det är så fruktansvärt många som frågar efter det hela tiden..

Det är ju då anpassat FÖR överklockning! Och nå 3GHz är näst in till garanterat och det mesta talar för att man når högre.. Kanske 3.4GHz eller mer

Men som sagt är alla processorer olika och det finns inga garantier för hur bra en prolle "ska" klocka!

Så alltså rekomenderar jag folk att köpa detta paketet:
http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=446312&...

Lycka till och hoppas detta paketet vägleder någon!

OBS! Har ni invändningar så skriv! Jag tar inte illa upp för lite kritik
/ JayC

Visa signatur

|| E6600 @ 3.2GHz [Stockkylare] Asus P5B Deluxe Powercolor X1950XT OCZ 6400 2048Mb ATI Edition Zalman ZM600-HP Samsung SP 250GB Samsung DVD-Brännare S-ATA Coolermaster Mystique 631 ||

Permalänk

Kanske lägga till 70 spänn för att få en disk med 16 mb i stället för 8?
8 mb känns lite väl slött.

Vidare så är jag inte bra på budgetbyggen men ser helt ok ut.
Men lita inte på mig, som sagt, kan inte mycket om budgetbyggen.

Permalänk
Avstängd

Heter du seriöst Mattis Olsson?

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Heter du seriöst Mattis Olsson?

bra bumpat ....... tillförde 0 till tråden. ser iövrigt ut som ett bra paket för 10 k

Permalänk
Medlem

Undrar du om jag heter Mattias Olsson?
I så fall nej! Mitt förnamn är Daniel och mer behöver jag nog inte säga..

Jo Lajning det tycker väll i alla fall jag att det är.. Får inte bättre för 10K tro ja inte

Visa signatur

|| E6600 @ 3.2GHz [Stockkylare] Asus P5B Deluxe Powercolor X1950XT OCZ 6400 2048Mb ATI Edition Zalman ZM600-HP Samsung SP 250GB Samsung DVD-Brännare S-ATA Coolermaster Mystique 631 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JayC
Undrar du om jag heter Mattias Olsson?
I så fall nej! Mitt förnamn är Daniel och mer behöver jag nog inte säga..

Oj förlåt xD, när jag klickar på din komplett länk så loggas jag in på komplett och det står mitt namn inom parantes, men jag tänkte inte riktigt utan trodde att det var ditt namn ^^

hehe jag vet att mitt namn är ganska ovanligt, och att du även skulle ha samma efternamn.. den chansen finns bara inte ^^
men så var det inte

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

Tycker du valde på tok för dyrt nätagg. Finns många andra som har lägre prislapp och klarar ditt geforce 8800gts

Permalänk
Medlem

Jag håller med föregående skribenter, och kontrar med följande.

Innehåller en extra chassifläkt. Billigare nätagg. Billigare minnen. 16MB-HDD. Billigt och bra moderkort. (Jag vet att det finns med "problemtråd", men så fantastiskt problematiskt är inte själva moderkortet...)

Och det bästa av allt är att det kostar straxt under 10000 kr.

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=447477&...

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tryinghard
Kanske lägga till 70 spänn för att få en disk med 16 mb i stället för 8?
8 mb känns lite väl slött.

Vidare så är jag inte bra på budgetbyggen men ser helt ok ut.
Men lita inte på mig, som sagt, kan inte mycket om budgetbyggen.

Cache-minnet på disken spelar bara roll om du ahr en riktigt slö processor. med en C2D processor är det skit samma om det är 8 eller 16.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xJom
Jag håller med föregående skribenter, och kontrar med följande.

Innehåller en extra chassifläkt. Billigare nätagg. Billigare minnen. 16MB-HDD. Billigt och bra moderkort. (Jag vet att det finns med "problemtråd", men så fantastiskt problematiskt är inte själva moderkortet...)

Och det bästa av allt är att det kostar straxt under 10000 kr.

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=447477&...

/xJom

Jo visst... Man kan ju sänka priset och ta det lite sämre nätagget faktiskt.. Och HDD´n gjorde jag en miss.. Men sedan vet jag inte om man ska ta de billigare minnena då de bara är 200:- billigare och kanske stoppar vid en överklock..

Men jag uppdaterar inköpslistan lite!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror att processorn stoppar före minnena, eftersom jag kör mina i 850 MHz utan att gå högre än 2.1V. (FSB 425 => 3,8 GHz teoretiskt. Vet inte om processorn går så högt?)

Visa signatur

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Är det inte värt att lägga till en C2D 6600 istället som processor? Eller om det kommer något nytt hett under månaden?

Permalänk
Medlem

Klart att listan måste underhållas.

Och visst kan man köpa en E6600, men då får man dra ner lite på överklockningsegenskaperna om man vill stanna under 10000 kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, som xJom säger så kan man ju köpa en E6600 men man får ju då spara in en del på annat då den är 1500:- dyrare..

Och då får man kanske sänka på grafikkortsegenskaper m.m. så det är ju vad man själv prioriterar!

Visa signatur