Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Alen trevlig TV

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd

Alen fin tv ;/

Andreas, hur funkar det för dig med SDTV?
Funderar på om man ska köpa ps3 nästa månad och köra på min EDTV i 480p sen köpa en datorskärm så man kan få 720p iaf 1-2 månader efter (kommer vänta på hd-tv då jag inte har råd med en bra heller

Permalänk
Medlem

Xans: kan inte lägga till dig på vänner på ps3.
det står bara att det inte finns någon som har reggat det namnet.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
Xans: kan inte lägga till dig på vänner på ps3.
det står bara att det inte finns någon som har reggat det namnet.

Samma sak här också..

Permalänk
Medlem

Har ingen router, så det blir lite omständigt att skriva här, när man måste byta kabel och resetta modemet varje gång man byter.
Browsern i PS3 är inte så bra just nu, blir suddig text och den laddar segt. Inte så kul att skriva utan tangentbord. Måste skaffa ett trådlöst sådant till PS3, så man kan surfa från soffan...

Angående ljudvolymen, så låter min hela tiden, men det är rätt lågt. Ett mjukt surr, som jag bara hör när det är helt tyst i rummet.

Den blir dammig. Använder omslagsplasten när jag flyttar den, så inga fingeravtryck här inte!
Vet inte om jag vill ha den stående, då damm kan ramla ner i hålen när den är avstängd. Liggande hamnar varmluften under Bravian, men den kanske tål det...

Brev rankad som 1200 nånting i GT:HD, ska köra mer idag.

MotorStorm-demot var grymt, men motsvarade inte bilderna på den färdiga versionen, så det ska bli spännande att se skillnaden. Men oj vad kul vi hade, testade att svänga med sixaxis, och det var skönt med trucken. Man slutade tänka på att man rörde armarna, det blev en naturlig rörelse, och det kändes som man styrde med blicken.

Med moppen var det totalt omöjligt, klarade inte ens ett varv, haha.

Hoppen och fartkänslan var mycket bättre än jag föreställt mig.

Vill skriva mer, men måste spela nu, folk står på kö här...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Har ingen router, så det blir lite omständigt att skriva här, när man måste byta kabel och resetta modemet varje gång man byter.
Browsern i PS3 är inte så bra just nu, blir suddig text och den laddar segt. Inte så kul att skriva utan tangentbord. Måste skaffa ett trådlöst sådant till PS3, så man kan surfa från soffan...

Angående ljudvolymen, så låter min hela tiden, men det är rätt lågt. Ett mjukt surr, som jag bara hör när det är helt tyst i rummet.

Den blir dammig. Använder omslagsplasten när jag flyttar den, så inga fingeravtryck här inte!
Vet inte om jag vill ha den stående, då damm kan ramla ner i hålen när den är avstängd. Liggande hamnar varmluften under Bravian, men den kanske tål det...

Brev rankad som 1200 nånting i GT:HD, ska köra mer idag.

MotorStorm-demot var grymt, men motsvarade inte bilderna på den färdiga versionen, så det ska bli spännande att se skillnaden. Men oj vad kul vi hade, testade att svänga med sixaxis, och det var skönt med trucken. Man slutade tänka på att man rörde armarna, det blev en naturlig rörelse, och det kändes som man styrde med blicken.

Med moppen var det totalt omöjligt, klarade inte ens ett varv, haha.

Hoppen och fartkänslan var mycket bättre än jag föreställt mig.

Vill skriva mer, men måste spela nu, folk står på kö här...

Tror demot är lika fint som hela spelet, trailern är finare än in-game som utvecklarna erkännt

Men skoj är det ändå

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Rambos_hier & Cleesox: WTF? Ska testa att adda er ikväll då.

ODDNAME--> E3 trailern ja ;P, men det färdiga spelet är mer finputsat än demot det flyger mer lera etc.

Fredag: Jag har min PS3 monterat stående hela tiden men du har rätt angående dammet, när jag spelar spelar det inge roll då det blir luftdrag och dammet flyger runt(blir likadant när den ligger) så när jag har den avstängd lägger jag på en fin fiberduk! Och självklart så flyttar man den med skyddsplasten eller något annat. Ps3an är verkligen som en gigantisk iPod(glänser snyggt men blir lätt nerkladdad av fingeravtryck!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

För er som känner för att adda mig så heter jag Testosaurus

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Skirv in i PSN tråden så man kan adda senare :).

Permalänk

Provspelade playstation 3 på elgiganten tidigare idag. Det var nice. Spelet som spelades var Motorstorm och vilken grym fartkänsla det var. Störde mig dock på en sak, jag tyckte att kontrollen var grymt plastig, mycket mer plastig en min vanliga playstation 2 kontroll. Eller var det kanske bara det utställnings exemplaret?

Blev väldigt sugen på en men som jag har sett på en hel del bilder så ser det ut som att den blir väldigt fettfläckig och dammig. Är det något man stör sig på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uberanton

Blev väldigt sugen på en men som jag har sett på en hel del bilder så ser det ut som att den blir väldigt fettfläckig och dammig. Är det något man stör sig på?

beror på det.
är du en utav dom som sitter och råglor på konsollen/hårdvaran istället för på skärmen och spelet,så ja,då kan det nog störa lite.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Okej här kommer min utvärdering av Ps3:an och lite bilder.

Första intrycket
Maffigt! Lyxigt! Stabilt! Mycket imponerad av ela konstruktionen känns mycket väl gjord, kopplar in till min gammla CRT tv bara för att få känna känslan av att starta den, och yay riktigt nice även på en gammal 4:3 tv, man möts av härlig musik när man kommer fram till XMBen.

XMB:Fipplar runt lite i den och kan lätt konstatera att det är ett bra sätt att komma åt musiken spelen och filmerna samt övriga filer snabbt och enkelt. Sedan ser det stilrent ut.

PSN
Själva nätverket tjänsten är helt ok men inte riktigt färdig känns det som, det går segt att skriva in saker om man inte har ett tangentbord, sidor laddar segt och många saker går inte att visa plus att pop-ups blir som ett nytt fönster. Verkar inte finnas någon riktig pop-up blocker, om man ska surfa gör det på din dator tills detta är fixat ;).

Affären är helt ok konstuerad och jäklar vad fort det går att ladda ner därifrån, inga problem där inte, synd att det inte finns så mkt att ladda ner/köpa där än, men det kommer.

Spelen
Ja det finns inte så mycket spel men jag har i alla fall några, spelat mest R:FoM samt Motorstorm. Jag tänker inte prata om grafik etc då det är en smaksak utan jag tänkte bara nämna att laddningstider finns det, inte långa men de är tillräckligt långa för att man ska tänka på dem. Inga av de spelen jag testat har det laggat i, spelat. RR7, R:FoM, Genji, Motorstorm, GTHD samt Tekken 5. Har VF 5 påväg in.

Film upspelning
Både BR och vanliga DVDer fungerar bra, menyerna är snabba och det är eneklt att navigera sig genom menyerna med kontrollen, har inte märkt att filmer laggar till(att läsaren inte hinner med etc) eller några andra deffekter, har använt den mycket som filmspelare.

Plus:
Snygg!(personligt)
Presterar bra i spel och filmuppspelning
Har många bra KOMMANDE titlar

Negativt:
Inte många spel vid släppet!
Blir kladdig lätt
Internet servicen är lite handfattig, men gratis dock

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

suck
en del i min ljudutrustning har gått sönder tror jag.
har ett creative högtalarpaket med en ddts-100 i (en slags hubb för att koppla in olika källor) och jag får grova statiska störningar i mina främre högtalare när jag ska lira nåt på ps3an.

inte så kul och spela utan ljud.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

tjeenare

ja funderar på att köpa ett ps3.

min nuvarande dator är bra men har tyvärr inte shader 3.0 och liknande och klarar då inte dom nya spelen(går inte ens att starta vissa)

men nu till frågan:

ett ps3 eller ett nytt grafikkort & extra minne?

ps,jag är ute efter spelupplevelsen:D

svar skulle vara mycket upskattat

mvh fidde

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fidde_modboy
tjeenare

ja funderar på att köpa ett ps3.

min nuvarande dator är bra men har tyvärr inte shader 3.0 och liknande och klarar då inte dom nya spelen(går inte ens att starta vissa)

men nu till frågan:

ett ps3 eller ett nytt grafikkort & extra minne?

ps,jag är ute efter spelupplevelsen:D

svar skulle vara mycket upskattat

mvh fidde

en smaksak det där om man är ute efter speluplevelsen.
bilspel osv tycket jag görs sej bäst på konsoller,likaså fighting,roll/äventyrs spel medans strategi spel samt andra spel där man använder tangentbord och mus mycket,passar bättre på PC

eftersom du nu frågar oss/mej,så rekomenderar jag iaf en ps3,men det är ju jag det och jag går efter det som jag tycker känns bäst att spela på och efter spelen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
en smaksak det där om man är ute efter speluplevelsen.
bilspel osv tycket jag görs sej bäst på konsoller,likaså fighting,roll/äventyrs spel medans strategi spel samt andra spel där man använder tangentbord och mus mycket,passar bättre på PC

eftersom du nu frågar oss/mej,så rekomenderar jag iaf en ps3,men det är ju jag det och jag går efter det som jag tycker känns bäst att spela på och efter spelen.

tack för snabbt svar

jag har bestämt mig nu tror jag, har tittat på recensioner och så
ps3 verkar vara en riktig "guldbit"

ska åka in till staden imorgon och klämma lite på det

spelen ja tänkte börja med är splinter cell double agent

crysis kommer det att kunna spelas på ps3 måntro?

mvh fidde

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem

Crysis är inte planerat till konsollerna, motorn är, men inte spelet.
Källa: http://www.gametrailers.com/player.php?id=18034&type=mov&pl=g...

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

jag tror det var nån som skrev att det var på väg en openglversion av crysysmotorn iaf (källa?)
EDIT: Det är segt att skriva på PS3:p

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka

Permalänk

Nån som har testat att se vad som händer om man kopplar in Ps3:n via USB in till datorn?

Permalänk
Medlem

Tyvärr upptäckte jag den grymma sanningen om okomprimerat ljud idag, fungerar bara via hdmi > förstärkare > projektor och inte via optisk

Vem vill spel blu-ray med DD 5.1 bara =D

Så får fixa en tills måndag, då man passande nog fyller år =D

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

Permalänk

Har gått och funderat över om jag ska köpa mig en ps3 eller inte. Det jag undrar över är om det är möjligt att koppla in tangentbord och mus till den och använda dem istället för den vanliga kontrollen? Pallar inte att spela fps med kontroll...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KarmaKula
Har gått och funderat över om jag ska köpa mig en ps3 eller inte. Det jag undrar över är om det är möjligt att koppla in tangentbord och mus till den och använda dem istället för den vanliga kontrollen? Pallar inte att spela fps med kontroll...

Vissa FPS spel kommer att tillåta mus och tangentbord så som UT3 där det är ett måste nästan :).

Permalänk
Medlem

ODDNAME det var som tusan!, så då måste man ha en förstärkare för att få okomprimerat ljud alltså, orättvist

KarmaKula Vissa spel kommer ha stöd för tng+mus som Unreal Tournament 3 tex. Dock har inte alla spel det, men det finns speltillbehör som denna om du vill spela allt med mus: http://kotaku.com/gaming/splitfish/splitfishs-freakish-fragfx...

Visa signatur

Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honky
jag tror det var nån som skrev att det var på väg en openglversion av crysysmotorn iaf (källa?)
EDIT: Det är segt att skriva på PS3:p

Detta är allt som finns om det för tillfället:

Citat:

More fuel to the Crytek/PS3 rumor fire

After speaking with members of the Crytek team at today's GDC expo, it seems that the previously unconfirmed rumours of Crytek working on a PS3 "project" have some weight.

There is no concrete information guys, so calm down; however, when asked if they were working on any PS3 projects, the jovial German smiled knowingly and said "I really wish I could tell you more right now", with his colleague adding "We are always working on lots of different things".

These reactions are given depth by the news last July that Crytek was looking to hire a number of PS3 developers.

Whether bringing the much coveted PC title Crysis over to the PS3, or licensing the engine out to other PS3 development studios, the prospects are exciting - so let's hope there is more than a little truth to these rumours.

We'll keep you updated with more on this story, and any others that emerge from the GDC ground floor, as it comes.

http://www.psu.com/node/8641

Citat:

Important Xbox 360 exclusives to head over to PS3

http://n4g.com/News-31612.aspx

Några gissningar? Bioshock är en trolig kandidat IMO.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
ODDNAME det var som tusan!, så då måste man ha en förstärkare för att få okomprimerat ljud alltså, orättvist

KarmaKula Vissa spel kommer ha stöd för tng+mus som Unreal Tournament 3 tex. Dock har inte alla spel det, men det finns speltillbehör som denna om du vill spela allt med mus: http://kotaku.com/gaming/splitfish/splitfishs-freakish-fragfx...

Eller ja, optisk har ju bandbredd till okomprimerad stereo
Men hdmi har bandbredd till 7.1 t om

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Allt löste sig med mitt problem med minneskortet
De va bara trycka triangel och välja visa alla filer....

Nu till nästa "problem"
har laddat hem lite trailers...
har för mig att man ska kunna se lite ur videoinnehållet i videomenyn...
alltså innan man sätter igång filmen...
har till och med minne av att jag läst att man själv ska kunna få bestämma vilken sekvens på videon som ska visas i miniatyrbilden...
Så hjälv jag har inga miniatyrvideos och går de fixa själv?

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa

har för mig att man ska kunna se lite ur videoinnehållet i videomenyn...
alltså innan man sätter igång filmen...
har till och med minne av att jag läst att man själv ska kunna få bestämma vilken sekvens på videon som ska visas i miniatyrbilden...
Så hjälv jag har inga miniatyrvideos och går de fixa själv?

jo, du går in i spelarmenyn (trekant) när filmen rullar och väljer ikontillverkaren där så kan du göra en. funkar bara om filmen ligger på interna disken dock.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
tror jag har likadant högtalar system som dig.

Det är nåt billigt Creative 5.1-surround, men jag använder mest mina Sennheiser-lurar. Har för mig att surroundsystemet krånglade sist jag provade det, det lät inget ur en av högtalarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Andreas, hur funkar det för dig med SDTV?
Funderar på om man ska köpa ps3 nästa månad och köra på min EDTV i 480p sen köpa en datorskärm så man kan få 720p iaf 1-2 månader efter (kommer vänta på hd-tv då jag inte har råd med en bra heller

Det funkar helt okej, jag kör med PS2:ans RGB-kabel. Jag laddade hem GT HD-demot och det såg ut ungefär som GT4 till PS2 på min TV, men en riktig HD-TV ger skarpare bild. Jag testade Motorstorm på en 42-tums LCD-TV och det var ju lite skillnad mot min.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans

Hoppas man kan beställa den snart! Måste ju spela mitt Call of duty3 som ligger här, helt omöjligt utan mus!
+ Att jag vill köpa R:FoM, testat demot lite, hur grymt som helst... men FPS på handkontroll? neee, funkar bara inte :/

Permalänk
Medlem

Swennis Haha trodde jag med tills jag varvat R:FoM med handdosan ;P

Visa signatur

Xbox One - Xanser