Permalänk

Välja telefonnummer ?

Jag funderar på att köpa en ny mobil och undrar om det finns någon teleoperatör där man kan välja ett valfritt mobilnummer (som inte är upptaget förstås).

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem

Välja fritt tvivlar jag på (operatörerna blir ju tilldelade nummerserier), men en del operatörer låter dig ju välja ett nummer ur en serie.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Välja fritt tvivlar jag på (operatörerna blir ju tilldelade nummerserier), men en del operatörer låter dig ju välja ett nummer ur en serie.

Precis - får man rätt säljare i Teliabutiken hjälper dem dig mer än gärna att hitta ett bra nummer bland de som finns lediga. Så gjorde jag och jag fick ett mycket bra nummer! Dock kan man ju inte välja helt fritt...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

ok , grejen är att jag blev PAPPA ! måndagen den 19 mars . (Grattis på mig) och jag letar efter ett nummer som är samma som mins sons personnummer ...
070-319xxxx

Tack för tipsen .. ska leta vidare ..

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Almostunreal
ok , grejen är att jag blev PAPPA ! måndagen den 19 mars . (Grattis på mig) och jag letar efter ett nummer som är samma som mins sons personnummer ...
070-319xxxx

Tack för tipsen .. ska leta vidare ..

Grattis, men jag tror tyvärr att du måste har en del tur för att välja nummer så fritt...

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Ring till diverse operatörer och fråga om dom just har det numret och ev om det är ledigt. Sen tar du med ab, självklart det billigaste som den operatören just har.
Sen går du köper en lur och porterar....
Eller porterar till den operatör du vill ha....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Sök på typ hitta, eniro osv om det är nån som har det numret? Är det ledigt är det ju bara att fråga din operatör om de kan ordna det åt dig.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk

om det finns på hitta.se är det bara att köpa av personen nummret. Allt går att köpa för pengar. Men du får nog ganska många samtal som skulle gått till den gammla ägaren.

Visa signatur

Jag heter inte Bill bara för namnets skull

Permalänk
Medlem

De flesta butiker brukar kunna söka på ett visst antal slutsiffror när man tecknar ett abonnemang. Bara att gå in hos någon och fråga. Har du tur har du tur helt enkelt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.