Permalänk
Medlem

Brödrosten hackar...

Tja, har haft lite strul med min brödrost på senaste tiden, det laggar hela tiden när jag ska rosta WASA bröd, jag har provat att gå in på BIOS och kolla inställningar och köpt lite mer rost-minne, men ingenting tycks hjälpa, vid sisådär 90 - 95 % så stannar rostandet och man kan inte göra något..

Får bara en brödskärm som säger "System Error"

Skulle uppskatta om någon vet något om dessa brödrostar..

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1138634&node=830

PS: Jag haer överklockat den något och moddat den lite med neon-ljus men jag tvekar på att det är där problemet sitter....

Permalänk

Har du sökt? Har för mig att någon fråga om detta förra veckan, men iaf.

Får du artefakter på brödskivorna? Det kan vara temperaturproblem, länge sedan du städade bort brödsmulorna i botten? Sen kolla om alla fläktar snurrar, du kan behöva sänka hastigheten på dem eller eventuellt plocka ur dem, för mackorna kan throttla om dom utsätts för lägre temperaturer än 40c.

Förresten, vad använder du för kylpasta på bröden?

Permalänk
Medlem

Provat att byta ut rostläsaren mot en annan rostare/brännare? Annars kan man också ta en extern rostare/brännare. Prova också att rensa på smulor innan du ska rosta..

prova andra bröd...kanske icke fullkornsbröd

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Hedersmedlem

Köp en ny brödrost som kör NetBSD istället.
http://www.embeddedarm.com/news/netbsd_toaster.htm

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

du borde ha en samsungbrännare för optimal compabilitet

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

nej apple rost ska de va !!

Visa signatur

Niklas
Lekpark

Permalänk
Musikälskare

Reboot?

Funkar för mig iaf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Köp en ny brödrost som kör NetBSD istället.
http://www.embeddedarm.com/news/netbsd_toaster.htm

Inte aktuellt eftersom jag behöver en brödrost som har rost i rost och HD rostning....
Har kopplat ihop den nämligen med min HDTV för absolut högsta upplösning för mitt rostande...

Men iallafall någon som har några fler tips?
Kan det var OS:et?

Kör nämligen på Winrost Me, kan det vara mjukvaru problem eller?

Permalänk
Medlem

Winrost Me är sjukt buggigt! byt till ett open source os som Toastnix istället. Mycket grundligare kontroll över hårdvaran där.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Har du bytt ut någon del själv? Låter nämligen som ESD-problem.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Winrost Me är sjukt buggigt! byt till ett open source os som Toastnix istället. Mycket grundligare kontroll över hårdvaran där.

No can do,

Finns inget "Direct Rost" i Toastnix......

Permalänk

Såg att någon nämde kylpasta, i det här fallet smör.
Det är inte så att du kör med "Lätta"? För det har en tendens att kyla för bra, och då får du ingen fin yta vilket resulterar i att rostaren säger ifrån. Inyggd säkerhetsmodul för att förhindra skada på de mättade fetterna på mackorna.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det är smulfiltret som satt igen sig.. prova att rengöra det så blir nog tempen stabilare!