Permalänk
Medlem

Nya bilder från BioShock (X360):

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

I want!! Inget nytt om när de kommer?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
I want!! Inget nytt om när de kommer?

Citat:

BIOSHOCK STREET DATE IS AUGUST 21
February 28, 2007

The headline says it all: BioShock's street date is August 21st. That's a Tuesday, for all you who might be planning your "sick" days in advance.

Let the countdown begin!

http://www.2kgames.com/cultofrapture/news.html

Irrational Games har haft en trend att pusha release-datumet framåt konstant, så vet inte om man vågar tro stenhårt på att det kommer augusti.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
http://www.2kgames.com/cultofrapture/news.html

Irrational Games har haft en trend att pusha release-datumet framåt konstant, så vet inte om man vågar tro stenhårt på att det kommer augusti.

Men det är ju jäääätte låååång tid!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Innehållet i Bioshock LE
http://www.2kgames.com/cultofrapture/home.html

Citat:

We have tallied up the votes, read your comments, and are happy to announce the details of the BioShock Limited Edition. Available on August 21st (the same day as the regular BioShock edition), the LE will include a Big Daddy figurine, a “Making Of” DVD, and a soundtrack CD. The LE packaging will also be an embossed graphic designed by the winner of the Cover Art Contest going on now at www.cultofrapture.com.

The BioShock Limited Edition will be available to US and Canada exclusively at GameStop and EB for US$59.99 (PC LE) and US$69.99 (Xbox 360™ LE). The Limited Edition will also be available in other territories and details about ordering a copy will be coming soon.

I’d like to personally thank everyone who participated in signing the petition for the BioShock Limited Edition and those who voted about what should go inside the box. We had over 26,000 responses to our poll, and those votes were the deciding factor in what we choose to put in the Limited Edition. We wanted to make the package affordable, but valuable and special for everyone purchasing it, and I think we did just that.

I’ll be sure to post pictures of the packaging and goodies inside as they become available!

Note: I changed the sentence “The Limited Edition will also be available in Europe and details about ordering a copy will be coming soon” to say “other territories” instead of “Europe” as we have not yet ruled out any regions for the Limited Edition."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Korten till höger på första bilden var riktigt snygga.

Vad var det för grafikmotor nu igen? Unreal Engine 3 va? Har spelet stöd för dualcore och antialiasing? Verkar vara mysigt att spela i övrigt.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha!
Synd att det inte kommer till PS3 också

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Spelet lär nog fungera riktigt bra på din burk i sig så, ingen fara. Ja det kommer till PC.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Bioshock reportage
http://www.youtube.com/watch?v=_Bn5VX0xmBM
Massor av ingame spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Bioshock reportage
http://www.youtube.com/watch?v=_Bn5VX0xmBM
Massor av ingame spel.

Åh, alla particle-effects i BioShock är riktigt snygga, speciellt röken vid 01:51. Eldeffekten såg rätt bra ut också. Måste säga att spelet verkar mer "twitch" än vad jag tidigare trott, vilket jag gillar.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Måste säga att spelet verkar mer "twitch" än vad jag tidigare trott, vilket jag gillar.

Verkar det mer ryckigt?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk

Detta är ju ett spel man måste skaffa, kolla på en trailer och det ser snuskigt snyggt ut:D

Visa signatur

Jag är AnkExpert!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Verkar det mer ryckigt?

"Twitch" var kanske fel ord, menade att spelet verkar lite röjigare än vad jag sett i de tidigare filmklippen. Kanske beror på alla explosioner och rocket-launchern.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trist att man inte fick se några Big Daddys in action

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Han blev ju attackerad av flera st.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Finns ju redan en hel film dedikerad åt just denna variant av Big Daddyn. Personligen så anser jag att versionen med borrarmen verkar avsevärt...intressantare.

Annars så ser jag fram hyfsat mycket emot det här spelet. Enbart designen är snygg nog att motivera ett köp, trots att det verkar bli ganska ordinärt rent spelmässigt.

Permalänk
Medlem

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=2610

Högra kvalite på klippet tror det är bättre än youtube skitet

Permalänk
Medlem

Ojoj.. Ser väldigt intressant ut. Ser även krävande ut :/.
Blir å spel system schock 2 då ..

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Fan, börjar bli en Doom3 wannabe

Hehe, nissen i dykardräkten är en Protector inte Big Daddy, finns bara en typ av Big Daddy

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Hehe, nissen i dykardräkten är en Protector inte Big Daddy, finns bara en typ av Big Daddy

Hohoho, hur har du fått för dig detta? Det finns naturligtvis flera olika typer av Big Daddys, såväl snubben med geväret som fettot med borrarmen hör till dessa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jowy
Hohoho, hur har du fått för dig detta? Det finns naturligtvis flera olika typer av Big Daddys, såväl snubben med geväret som fettot med borrarmen hör till dessa.

Med tanke på nissarna bakom spelet nämner Big daddy och jag har bara sett fettot med borren, sen att den spinkiga brodern heter Protector kunde man klura ut på bildens namn.

Är inte Sherlock Dolme men lite gissningar får nog göra

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Med tanke på nissarna bakom spelet nämner Big daddy och jag har bara sett fettot med borren, sen att den spinkiga brodern heter Protector kunde man klura ut på bildens namn.

Kolla den här filmen: http://www.youtube.com/watch?v=sBScavhfWLs
Dom nämner att det finns flera Big Daddys och just den dom jagar i filmen är varianten med gevär och utan borrarm.

Undrar om det finns några där nere som är snälla, verkar dåligt med folk att alliera sig med.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

1UP.com har haft en förkoll på spelet. Dryga 17min lång. Kan innehålla spår av spoilers.

WMV: http://zdmedia.vo.llnwd.net/o1/1UP/1upshow_bioshockspecial_64...
QT: http://zdmedia.vo.llnwd.net/o1/1UP/1upshow_bioshockspecial_qu...

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jowy

så det finns 2 big daddies, en med en spikkannon som ser ut som 1800-tals dykarklocka, och en med skruvdragare som har x antal röda ögon?

Permalänk
Medlem

Tresidig hands-on rapport på IGN:
http://pc.ign.com/articles/795/795080p1.html

"Regardless, BioShock is very impressive so far. We can't wait for more."

Permalänk
Medlem
Citat:

Sherlock Dolme är inte att leka med^^

Vill ha detta nu.. Gah! massa i augusti, lär ha fullt upp med gta IV (om jag har en 360 då vill säga).

Men detta känns mer och mer som ett måstespel.