Två olika LG L226WTQ-skärmar?

Permalänk
Medlem

Två olika LG L226WTQ-skärmar?

Vad är skillnaden på dessa två LG-skärmar?

L226WTQ-SF
L226WTQ-WF

LGs webb

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Verkar bara vara färgkombinationerna som diffar.

Permalänk

Om man tittar närmare på skärmarna så ser man att -SF modellen har "Zero bright pixel fault"-loggan men -WF modellen har inte det.. Blir lite fundersam över detta, men det ska ju vara samma skärm med olika färger så samma pixelgaranti borde gälla tycker man..

Har iaf mailat LG & frågat så man är säker innan köp ^^

Permalänk
Medlem

Silver foot och white foot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormlight
Om man tittar närmare på skärmarna så ser man att -SF modellen har "Zero bright pixel fault"-loggan men -WF modellen har inte det.. Blir lite fundersam över detta, men det ska ju vara samma skärm med olika färger så samma pixelgaranti borde gälla tycker man..

Har iaf mailat LG & frågat så man är säker innan köp ^^

Har också noterat denna märklighet. Hör gärna av dig då du fått svar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Tyckte jag läste i en annan tråd att någon hade mailat LG och fått svar för att få ha Windows Vista logon måste man ha vit fot och det var tydligen ända skillnaden på modellerna

Permalänk
Medlem

Jag såg också det där om att Pyttemjuk blandat sig i designen men det låter rätt bisarrt.

Mer intressant är isåfall vad som skiljer 226WT från 226WTQ, båda finns listade på LGs hemsida och vid en någorlunda noggrann jämförelse kunde jag inte hitta någon skillnad på dem. Båda har "Zero bright pixel"-garanti. Någon som vet?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

226WTQ har 2ms responstid, den andra har 5ms..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarkov
Jag såg också det där om att Pyttemjuk blandat sig i designen men det låter rätt bisarrt.

Mer intressant är isåfall vad som skiljer 226WT från 226WTQ, båda finns listade på LGs hemsida och vid en någorlunda noggrann jämförelse kunde jag inte hitta någon skillnad på dem. Båda har "Zero bright pixel"-garanti. Någon som vet?

L226WTQ-WF tror ja inte har "Zero bright pixel"-garanti
Den nämns då inte i LG's pixelfel policy pdf men den pdf'n kanske inte är
uppdaterad? LG_Pixelfel_Policy_061114.pdf heter den

Nån som vet med säkerhet att L226WTQ-WF har "Zero bright pixel"-garanti ?

http://nordic.lge.com/sv/products/mobile/mobil/sidemenu.do?ac...

Jämförelse L226WTQ-SF L226WTQ-WF
http://nordic.lge.com/sv/prodcompareprint.do?actType=compare&...

Permalänk
Medlem

Fick hem min 226WTQ-SF för några dagar sedan. Är faktiskt inge vidare, har ganska så grova ghosting-problem, både i spel och i skrivbordsmiljö. Efter lite efterforskning så har jag kommit fram till att jag inte är ensam om problemet.

Jämfört med min gammla ViewSonic VX924 19" 2ms så är skillnaden enorm, jag förvänta mig lite sämmre resultat med 22" än med 19" men så här stor skillnad trodde jag alldrig det skulle vara.

Ingen bra skärm helt enkelt. Om du har något annat alternativ så råder jag dig att köra på den istället.

Permalänk

Man kanske ska gå på en 226WT med 5ms istället, ska visst ha mindre ghosting läste ja på nått forum. Men vavet ja, blir inte klok :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imdak
Tyckte jag läste i en annan tråd att någon hade mailat LG och fått svar för att få ha Windows Vista logon måste man ha vit fot och det var tydligen ända skillnaden på modellerna

Fick min L226WTQ-SF igår och den var faktiskt märkt med "Certified for Windows Vista", trots att den har svart fot. Efter ett par timmars användande, dock inte så mycket spelande, har jag ett grymt bra intryck av skärmen. Är grymt nöjd att jag köpte 22" och inte 20" som jag tänkte från början

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

japp jag testade en SF skärm på affären igår och såg även det att det satt en vista certified lapp på den men är int det rent BS bara för att få sälja mera? för den skärmen är ju inte "extra" bra för vista än en annan skärm?

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem

Ingen aning. Tidigare i tråden dök det ju upp ett påstående om att foten måste vara vit för att få Pyttemjuks godkännande.

Vore intressant att veta vad Vista kräver av en skärm som XP inte kräver...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Re: Två olika LG L226WTQ-skärmar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av General Nord
Vad är skillnaden på dessa två LG-skärmar?

L226WTQ-SF
L226WTQ-WF

LGs webb

Finns tydligen en ytterligare versa. L226WTQ-WN och vad skillnaden är har jag ingen aning om. Den ser precis ut som en WF.

Visa signatur

Asrock H81 Pro BTC | XFX Pro (2250W) | 6st Sapphire 270X Dual-X - 2.8 Mh/s | Windows 8.1 | Cgminer 3.7.2 | Catalyst 13.12 (Mod)