Permalänk

Nokia N73 ME

Hej!

Hur fean får man in spel som man har laddat ner ifrån nätet till mobilen? Spelfilen är ZIP

2.Hur tar man bort vissa Teman som man har installerat på den med? Jag har bara lyckats att ta bort ett par st.... Jävla skit mobil azzå!
Tack på förhand!
-Peter

Visa signatur

:mad:

Permalänk
Medlem

ehum...spelfilen är nog packad till en zip fil? gissar jag på för jag har då inga spel som är av filtillägget zip.

teaman avinstallerar du antagligen via programhanteraren...

skitmobil? då är det bara att sälja den=)

Visa signatur

stoffe69

Permalänk

Ä nä! jag tänker inte sälja den men om du jämför nokia med ex sonyericsson så vinner ju SE Fett!!!!!! jajaja hursom hälst......
Som jag tidigare har skrivit så kan jag bara få bort ett par utav dem teman som jag har lagt in! Och hur gör jag med spelet?? Om du har msn så kan jag ju skicka filen till dig där över å sen så kan du ju se om du kan klura ut hur fean man går till väga! Lr låter inte de som en bra idé??
Mvh/ Peter

Visa signatur

:mad:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dead_Maggots
Ä nä! jag tänker inte sälja den men om du jämför nokia med ex sonyericsson så vinner ju SE Fett!!!!!! jajaja hursom hälst......
Som jag tidigare har skrivit så kan jag bara få bort ett par utav dem teman som jag har lagt in! Och hur gör jag med spelet?? Om du har msn så kan jag ju skicka filen till dig där över å sen så kan du ju se om du kan klura ut hur fean man går till väga! Lr låter inte de som en bra idé??
Mvh/ Peter

Nu är ju sedan frågan om du läst FAQ'a och vet hur symbian fungerar?
Spelen zippar du upp och lägger i en lämplig mapp i telefonen och sen installerar du dem manuellt i telefonen. Filhanteraren och sen väljer du filen och installera.

De flesta teman hamnar i programhantering och man ska hällst installera alla teman på minneskortet i fall något horar sig och att man då inte kan få bort teman/spel.

Symbian äger lätt SE om man har kunskapen och fattar hur allt funkar. Kör man trial & error så funkar SE bättre då man har mindre inställningar och valfrihet jämfört med symbian och man kan då paja mindre med saker.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

FAQ'a ?? vad är det för någe... symbian samma med det hära med vad är de här??? Sorray att ja inte fattar men kandu förklara på ett bättre sätt hur jag gör med spelet så vore det snällt;)

Visa signatur

:mad:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dead_Maggots
FAQ'a ?? vad är det för någe... symbian samma med det hära med vad är de här??? Sorray att ja inte fattar men kandu förklara på ett bättre sätt hur jag gör med spelet så vore det snällt;)

Frequently Asked Questions.

Vad var det svåra? Du zippar up zipfilen och lägger in spelet på mobilens minne eller dens minneskort. Sen går du till den filen i telefonen via filhanteraren och installerar den genom att markera filen och välja installera.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Frendly Asked Questions.

Vad var det svåra? Du zippar up zipfilen och lägger in spelet på mobilens minne eller dens minneskort. Sen går du till den filen i telefonen via filhanteraren och installerar den genom att markera filen och välja installera.

*host*
frequently
*host*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
*host*
frequently
*host*

Aja, skyller på att all alkohol inte har gått ur kroppen sen studenskivan igår.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Nokia N73 ME

Ok men vart på minnes kortet ska jag lägga filen då? Vilken mapp azzå?!.....
mvh/Peter

Visa signatur

:mad:

Permalänk
Medlem

det hamnar där den ska automatiskt, via nokia programet så installerar du spelet o får en fråga på telefonen om du vill lägga den på telefonminnet eller på minneskortet.

Visa signatur

stoffe69

Permalänk

Re: Nokia N73 ME

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dead_Maggots
Ok men vart på minnes kortet ska jag lägga filen då? Vilken mapp azzå?!.....
mvh/Peter

Lägg den vart du vill och sen när du installerar spelet så hamnar det automatiskt på rätt plats. Sen så behöver du inte snacka smurfspråket med "azzå" här, folk har en tendens att ogilla fjortisslang här på forumet. Ger för mycket lunarstorm vibbar och ger en känsla av oseriositet.

Annars så har du möjligheten att installera program & spel via Nokia PC Suite och då har du en guide som hjälper dig igenom installation processen.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Och vad heter den guiden då?? Förklara steg för steg så är du snäll! Tycker att du förklarar lite dårligt faktiskt....Sen behöver du inte vara Otrevlig emot mig! För jag har fean inte gjort dig någonting!!

Visa signatur

:mad:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dead_Maggots
Och vad heter den guiden då?? Förklara steg för steg så är du snäll! Tycker att du förklarar lite dårligt faktiskt....Sen behöver du inte vara Otrevlig emot mig! För jag har fean inte gjort dig någonting!!

Vad har jag sagt som är otrevligt? Har inget emot dig, men "fjortiz/lunarstor/msn" språket är inte så uppskattat på de flesta forumen. Var mer som ett tips för att få fler svar och verka mer seriös, inte för att vara otrevlig mot dig.
1. Högerklicka på dilen i datorn, välj "packa upp filer här" om du kör med winrar, har för mig att winzip fungerar på samma sätt. Nu borde du ha fått en .sis eller .jar fil i mappen som .zip eller .rar filen låg i.
2. Tag din usb synkkabel och anslut telefonen i läget "masslagring"
3. Öppna "Den här datorn", nu borde det finnas en ikon under "Enheter med flyttbara lagringsmedia. Se exemplet nedan:

4. Dubbelklicka med vänster musknapp och då borde ett nytt explorer fönster öppnas med filsystemet som är på minneskortet.
5. Markera dina .jar & .sis filer och tryck "ctrl + c" och gå sedan till minneskortet's explorer fönster. Öppna mappen "övriga filer eller övrigt" och tryck sen "ctrl + v"
6. När filerna har överförts så stänger du minneskortet's explorer fönster och utför en "säker borttagning av maskinvara".
7. Nu har din mobil "blubbat till" och det står "du kan nu tabort usbkabeln" på displayen.
8. Gå in i menyn på din n73, gå till verktyg och öppna sen filhanteraren.
9. För din joystick ett steg åt höger för att hamna på minneskortet, för sedan joysticken nedåt tills du ser mappen "övrig eller övriga filert" och öppna den.
10. Markera din .sis eller .jar fil och tryck på "val"-knappen, välj sedan öppna och nu borde din installation börja.
11. Tryck "nästa/next", "nästa/next" och välj att spara spelen, programen & teman på minneskortet och sedan "nästa/next", "nästa/next". Detta för att vara säker på att du kan ta bort dem senare utan att installera om telefonen. Det kan hända att du behöver fylla i ett serienummer under installationen och den borde ligga i samma mapp som din .sis eller .jar fil låg i.

Så mer utförligt än så kan jag inte förklara det för dig.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hur kunde standarden på ett av Sveriges största hårdvaru forum tappa så enormt i en tråd? Vad hände?

Fin och utförlig post annars LsdBoy, synd bara att det krävs.

Visa signatur
Permalänk

Vad är det som det krävs?? kan du förklara bättre så varsågod!!

Visa signatur

:mad:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dead_Maggots
Vad är det som det krävs?? kan du förklara bättre så varsågod!!

På ett hårdvaru forum, med flera av Sveriges största privata överklockare, förklara hur man zippar upp en mapp. Det är synd att man måste ha en guide för det.

Hoppas det löste sej med spelet för dej.

Visa signatur
Permalänk

Hej! Nu har jag fått in filen (spelet) på mobilen men det funkar inte! Står ty p att det inte går att öppna filen! Vad är felet???

Visa signatur

:mad:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dead_Maggots
Hej! Nu har jag fått in filen (spelet) på mobilen men det funkar inte! Står ty p att det inte går att öppna filen! Vad är felet???

Säker på att mobilen stödjer spelet?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

tror det iaf! =( kan du inte skicka en länk med lite bra spel som funkar till nikia N73 ME då? Så vore deet snällt! Ha de bäst så länge

Visa signatur

:mad:

Permalänk
Medlem

testa på google, där kan du nog hitta en hel del..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

ok

Visa signatur

:mad:

Permalänk

om inte annat så kan jag komma och visa dig

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk

ok hur då? hehe

Visa signatur

:mad:

Permalänk

Jag bor nära L
Linköping ....

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk

ok nice....

Visa signatur

:mad: