Permalänk
Avstängd

Den vill inte tömma minnet!?

Jag har gjort ett litet program som ligger i system tray. den läser in ungefär 5 mb xml och parsar den, sedan släpper den referenserna till strömmarna.

Men varje gång man kör så ökar minnesanvändningen. trodde det var mitt program som var fel så jag skrev ett litet testprogram men det blir samma resultat. Nån som vet hur man frigör minnet?

FileStream stream = new FileStream("C:\\en_fi_lsom_e_stor", FileMode.Open); Byte[] buffer = new byte[stream.Length]; stream.Read(buffer, 0, buffer.Length); stream.Close(); stream.Dispose(); stream = null; buffer = null; GC.Collect(); GC.WaitForPendingFinalizers()

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Altså inte säker på detta, men det jag har lärt mig på mina lektion är väll att enbart programet som kör detta kan tabort/ränsa i det programet har skapat i minnet.

typ Om en rymdastronaut lina går av när han är på en rymd promenad är det rätt så kört för han, likså för ett program. så tror du måste använda pointers och joxxa.

Visa signatur

www.An7hrax.se - www.Team-FcZ.net
Antec P180 | AMD64 3200+ (vience) | Gigabyte PP GF6600GT 256mb | corsair XMS 1024mb | GA-K8NXP-SLI | Maxtor S-ATA 200gb | 18653 3dmark.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av An7hrax
Altså inte säker på detta, men det jag har lärt mig på mina lektion är väll att enbart programet som kör detta kan tabort/ränsa i det programet har skapat i minnet.

typ Om en rymdastronaut lina går av när han är på en rymd promenad är det rätt så kört för han, likså för ett program. så tror du måste använda pointers och joxxa.

Bör inte behövas, det är inte C vi snackar om.
C# bör sköta sånt själv.

Permalänk
Avstängd

C# är managed medans c++ är unmanaged..

Visa signatur