Permalänk
Medlem

Warcraft III problem

Tjo! Jag och en polare har precis påbörjat vårat lan, vi hade tänkt att nöta wc3 från morgon till kväll. Men nu till vårat problem: När en av oss har loggat in på B-net kommer inte den andre in. Det händer inget, det står "initiating connection to battle.net" svinlänge.. Vi sitter på olika key's på olika datorer (självklart) Min polare har BBB 8mbit och har en d-link di604 router, någon som har en aning om vad problemet kan vara? fråga gärna om det är något mer ni vill ha reda på..

tack på förhand // Dirtan

Visa signatur

Sätt på dig en hatt och bli en karaktär.

Permalänk
Medlem

har ni kollat så ni inte använder samma portar? tror det är bara att klicka in bnet suport om man inte vill uppna portarna manuellt...

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

har ni kollat så att ni har senaste patchen?

Permalänk
Medlem

Hade samma router och fick likadant problem, ni måste byta så ni inte använder samma port har ja för mig.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

vi båda har samma patchar och använder olika portar, har inte den blekaste vad problemet kan vara :/

Visa signatur

Sätt på dig en hatt och bli en karaktär.

Permalänk
Medlem

uhm.. jag är 99% på att jag skrev de här förut, typ vi 7-8.. kanske råka skriva det i ngn annan thread (sry =/)

iaf, har ni kollat så att han inte har forwardat porten till en viss ip? har för mig man måste lalla runt med bnet lite.. ><

lyck till

Permalänk

Kolla så ni sitter i rätt relam