World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

Jäklar vad det tar tid att farma guld när man redan klarat av de flesta quest som finns (hade varit smartare att spara till epic flying långt tidigare). Nu har man dock nästan farmat klart (har mest grindat fire och air primals) men nu hörde jag att det inte längre e otillåtet att köpa guld sen Blizzard förlorade i rätten. Därför frågar jag om det är nån här som verkligen vet hur det ligger till, kan man fortfarande bli bannad av att köpa guld eller är det bara folk som säljer?

Har själv inga planer på att göra detta utan vill veta hur det ligger till.

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få ihop 5000g på bara fem dagar. 100g quests resten Mark of Sargeras samt Fel Armaments

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Updatering: Nihilum tog för strax över två timmar sedan lllidan!

http://www.nihilum.eu/news/67/ - nyheten

http://www.nihilum.eu/images/illidan_down.jpg - killshot (med loot!)
http://pici.se/70036 - Sidan är så överbelastad nu så jag slängde upp en Mirror på killshot

Nihilum har nu 9/9 worldfirst i BT och har tagit worldfirst på alla dom stora bossarna sedan C'Thun! (C'thun, Kel'Thusad, Gruul the dragonkiller, Magtheridon, Lady vashj, Kael'thas och nu Illidan)

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Det är ett jävla skämt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Updatering: Nihilum tog för strax över två timmar sedan lllidan!

http://www.nihilum.eu/news/67/ - nyheten

http://www.nihilum.eu/images/illidan_down.jpg - killshot (med loot!)
http://pici.se/70036 - Sidan är så överbelastad nu så jag slängde upp en Mirror på killshot

Nihilum har nu 9/9 worldfirst i BT och har tagit worldfirst på alla dom stora bossarna sedan C'Thun! (C'thun, Kel'Thusad, Gruul the dragonkiller, Magtheridon, Lady vashj, Kael'thas och nu Illidan)

Var dom verkligen först på lady vashj?
Jag hade för mig guildet Method var först där.

EDIT: eller Method var nog två kanske, med lite mer efter tanke

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Var dom verkligen först på lady vashj?
Jag hade för mig guildet Method var först där.

Nihilum var över en månad före Method på Vashj men Method proklamerade ändå Worldfirst och hävdade att Nihilum hade tur/fuskade eller något i den stilen då Vashj var extremt buggig och väldigt slumpmässig*. Riktigt dålig stil av Method måste jag säga.

*Det finns en radio intervjuv med 2 Nihilum medlemmar (Awake och Ekke) där dom (bland mycket annat) pratar om Vashj: http://www.wowinsider.com/2007/03/27/wow-radio-interviews-nih...

Handa: Vad syftar du på?

Jag glömde nästan: Det flyter omkring konspirationsteorier om att Illidan även droppade ett Ledgendary vapen. Det är ett set i 2 delar (mainhand + offhand), båda är svärd. The Twinblades of Azzinoth sägs vara namnet på setet . Den delen som sägs ha droppats av Illidan skulle vara mainhand och ser ut såhär: http://www.die-zwergenwerfer.de/nihilumloot/WoWScrnShot_06050... (tyska)
stats
109,3dps
22agi
29sta
21hit
44ap

set bonus:
chance on hit
10sec 450 hasterating
200ap against demons

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Syftar på att den svåraste bossen går ner på en dag. Ok, dom är jävligt dedikerade till vad dom gör, men vafan? Och sen så sa väl inte ens Method att dom var world first, de sa att de var world first på att ta henne UTAN att bugga. Om du hade läst Lewt's tråd på raid & dungeons forumet så hade du läst att och sett att dom faktiskt buggade och skulle inte förvåna mig om dom visste om buggen o ville bara visa en död vash'j, men om Nihilum hade försökt ta Vash'j under det mellanrummet som Nihlium och Method's kills var så hade Nihilum kunnat tagit henne utan buggen innan Method.

Så jag skyller endast på Blizzard som inte märker av såna här buggar så man inte ens kan säga vem som tagit world first.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Syftar på att den svåraste bossen går ner på en dag. Ok, dom är jävligt dedikerade till vad dom gör, men vafan? Och sen så sa väl inte ens Method att dom var world first, de sa att de var world first på att ta henne UTAN att bugga. Om du hade läst Lewt's tråd på raid & dungeons forumet så hade du läst att och sett att dom faktiskt buggade och skulle inte förvåna mig om dom visste om buggen o ville bara visa en död vash'j, men om Nihilum hade försökt ta Vash'j under det mellanrummet som Nihlium och Method's kills var så hade Nihilum kunnat tagit henne utan buggen innan Method.

Så jag skyller endast på Blizzard som inte märker av såna här buggar så man inte ens kan säga vem som tagit world first.

Som jag trodde då, ja det känns ganska snopet att det gick att plöja rätt igenom BT. Å andra sidan så är motsatta problemet minst lika dåligt, både Ragnaros och C'thun var från början helt omöjliga att döda medans vissa andra (4 Horsemen) hade löjligt höga krav, 4H mer eller mindre krävde 8 (ja 8!) tanks utrustade med en hel del Tier3 så det är nog väldigt svårt att balansera. Men det släpps trots allt bara några få nya instancer per år så nog borde dom kunna göra det bättre.

Ang. Method och Vashj så säger dom i venten: "world first kill motherfucker!" "YES! world first proper kill". Efter det känner jag bara förakt för Method. Visst är även det i grunden Blizzards fel. Att dom sen låter det gå 2 månader innan dom gör något åt det gör inte saken bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Meh, Method leker så jävla bra för att dom var först på en boss ingen ens ville slösa tid på för att den var så jävla buggad, stor mening? Nej. Blir nice och se racet i de nyare instancerna när det är flera guilder som är klara med Black Temple osv. Curse var ju inte så långt efter Nihilum.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tog det innan folk klarade MC och BWL? Jag var runt lvl 50 när Naxx öppnades så jag har ingen jättekoll på tiden innan det.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Citerar från SK-gaming intervju med Nessaj från Nihilium

Citat:

"Q: What do you think about clearing the instance in almost a week? Shouldn't the encounters be harder than that?

A: Well, given that TBC is 25 man, you can really form and shape your raids with the best skilled players, before with 40 people it was more a zerg, and your raids had a bigger chance to wipe (more to screw up). The encounters we've met so far, are indeed MUCH harder than those we did previous TBC.
It feels weird that we cleared it all within 1 week, all World Firsts in whole of Black Temple, some of the encounters are really easy, but some of them are hard to. I would prefer some bosses to be harder though, but in the end, I'm sure Blizzard would nerf anyway to let lesser skilled people get through."

Ligger nog mycket i det, att de är enklare att koordinera folk, och mindre chans att någon råkar wipea raidet...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Citerar från SK-gaming intervju med Nessaj från Nihilium

Ligger nog mycket i det, att de är enklare att koordinera folk, och mindre chans att någon råkar wipea raidet...

Jao, folket i Nihilum har ju faktiskt jävligt bra koll på vad de håller på med. De är ju inte bäst i världen för ingenting.

Hade blizz gjort det så svårt att det kanske tog Nihilum en 1-2 månader att cleara BT så skulle det nog inte vara många fler guilder som någonsin skulle lyckas Cleara BT.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Tycker att Blizzard har dödat Warcraft loren att man verkligen kan ta död på Illidan. Nästa expansion kan man väl döda Arathas... ja så då finns det ingen övermäktig ondska kvar och Azeroth är räddad och alla lever lyckliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Tycker att Blizzard har dödat Warcraft loren att man verkligen kan ta död på Illidan. Nästa expansion kan man väl döda Arathas... ja så då finns det ingen övermäktig ondska kvar och Azeroth är räddad och alla lever lyckliga.

Då hittar dom på ny ondska? Du vet att berättelsen kan fortsätta ändå?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

kil'jeaden e ju kvar, sen kmr nog sargeras dyka upp med:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Hade vart ännu mer dumt iaf de vart odödliga tycker du inte det?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

...

Det hade varit sämst om Illidan inte gått att döda, utan sluppit undan genom nån trams-lore habrovink.

Permalänk
Medlem

Finns ganska mycket kvar att döda ju
Al'Akir, Therazane, Neptulon, sargeras, Deathwing, Kil'jaeden, Azgalor, Maphistroth, kanske flera old gods som C'thun.
Sen finns väl möjligheten att röja runt i Argus, Xoroth och ev. K'aresh med

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk

De som tycker Illidan dog för "fort och enkelt" och gnäller om att göra saker svårare för alla kolla in detta från Tigole. Speciellt sista meningen.

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=292150861&si...

"While it's "only taken them 2 weeks" to kill most of the content in BT, we've been watching them rep on the dungeon for 2 months now."

Det tog dem alltså två månader och två veckor döda Illidan med all tid inräknat de tränade på test realmen. Inte två veckor.
Att en duktigt guild med utmärkt utrustning kan ta Illidan med 10 veckors föreberedelse låter då rimligt i mina öron.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Finns ganska mycket kvar att döda ju
Al'Akir, Therazane, Neptulon, sargeras, Deathwing, Kil'jaeden, Azgalor, Maphistroth, kanske flera old gods som C'thun.
Sen finns väl möjligheten att röja runt i Argus, Xoroth och ev. K'aresh med

Azgalor finns i mount hyjal nu :).

Jag vill se ställen som undermine, northrend, gilneas, kul'tiras och the emerald dream. Insidan av de uldaman liknande instanserna som uldum i tanaris, grim batol och COT: the fall of gnomeregan :D.

Finns så otroligt mycket kvar.

edit: Hittade en post på wow forumen.

List of Prospective Raid Bosses left in the game...as made by me (these arnt in any particular oder):

Al'Akir: Wind equivilant to Ragnaros. He is one of the elemental lords and used to serve under the old gods before being banished to the elemental planes.

Queen Azshara: Queen of the Kaldorei. Now rumoured to be in the maelstrom. Queen of the Azerothian naga.

Neltharion: Aka Deathwing. Leader of the black dragon flight. In game evidence that he is still alive. His lair in outlands is known but was burnt down. Rumours that eggs could still be there...

Nep'tulon: Another elemental Lord. This time based around water. There are rumours that he is in Azeroth and lives in the great sea and specifically the mael strom.

Sargeras, the fallen titan: Still unknown what happened to his body, might be brought back as a avatar of sargeras as a boss fight (obivously not a fully blown titan)

Therazane: The last elemental lord not used. Lord of nature and earth, may what the tauren refer to as the earth mother (If this is the case then its not going to be a boss i would not think).

Xavius: Was sent to the bottom of the ocean as a tree so may well still be alive or perhaps rescued by azhara.

Nightmare: A threat to the emerald dream, corrupted the four green dragons you raid in azeroth. May be a threat to azeroth?

The old gods: Currently banished under azeroth. 1 dead in darkshore, C'thun another (although weak version since it was injured by titans eons ago). Another one is perhaps dead due to arthas killing one in The frozen throne (may not be an old god though. So either 2 or 3 left out of the 5.

Kil'jaeden: More powerful than archimonde and current leader of the burning legion with Sargeras not around. Big potential to be a boss in the future.

Arthas: Obviously blah blah blah.

Trolls: Still one or two big figures of the trolls heritage to become apparent. Some old god references in certain lore.

Azj'Aqir: Nerubian namely but some more silithud stuff is possible.

Cow Level: ...i am sorry but there has to be something of this nature at some point!

dalaren: Rebuilding gone wrong?

Gilneas: Rumours of it being taken over by worgon.

Northen Azeroth: Still one area near ghostlands. Perhaps another scourge instance?

Tol'Barad: A prison for powerful magei.

Uldum: Big unknown currently.

King Rastakhan: king of all trolls. lives on Zandalar.

Stormwind Vault: things that the humans cant kill kept in here...

meh quite a lot i missed but i still listed quite a lot of what could happpen..

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Åhh... kul'tiras.. får flashbacks till WC2. Så JÄKLA bra spel

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Vart är det det bästa stället att grinda Knothide Leather?

Har ju hört från en från mitt guild att Nagrand verkar vara det bästa stället

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk

http://thottbot.com/i21887

Ser ut som nagrand är bästa stället

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Han dör tydligen inte,
"He doesn't die guys, don't worry You just can't see it on the screenshot! "
-Nessaj

Var ifs en smiley med där, så vet inte om han är ironisk eller inte :/

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

han kommer ju tillbaka en vecka senare

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Hej.ursäkta att jag tar samma fråga igen mer eller mindre,men nu har ja bestämt att ja ska flyta shamanan till en realm på battle gruppen reckoning..

Ahn'Qiraj - PvP
Bronzebeard - Normal
Chromaggus - PvP
Dentarg - PvP
Drak'thul - PvP
Emeriss - PvP
Executus - PvP
Khadgar - Normal
Kul Tiras - Normal
Mazrigos - PvP
Moonglade - RP
Talnivarr - PvP
Trollbane – PvP

Har dessa servrar och välja på.Skulle gärna vilja ha en server med rätt mkt folk men så lagg fritt som möjligt.Vill inte ha nån server som agmaggan.där alla snacka spanska.det ska vara engelska för det mesta!

Är det nån som har lite information om dessa servrar så dela gärna med er.Tacksam för svar

ops glömde tala om för er att jag har en alliance på emeriss så där funkar det inte! kan skippa normal servrarna oxo

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem

Trollbane funkar riktigt bra inget lagg, bara engelska i chat osv

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Okej,tack så mycket.Ska kika närmare på de där

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem

Exerco: Horde eller ally på troll?

Själv kör jag tauren shaman, Rökarn...Skicka ett PM if you got horde

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

"Q: What do you think about clearing the instance in almost a week? Shouldn't the encounters be harder than that?

A: Well, given that TBC is 25 man, you can really form and shape your raids with the best skilled players, before with 40 people it was more a zerg, and your raids had a bigger chance to wipe (more to screw up). The encounters we've met so far, are indeed MUCH harder than those we did previous TBC.
It feels weird that we cleared it all within 1 week, all World Firsts in whole of Black Temple, some of the encounters are really easy, but some of them are hard to. I would prefer some bosses to be harder though, but in the end, I'm sure Blizzard would nerf anyway to let lesser skilled people get through."

Fyfan vilken jävla översittar/mobbar attityd. Bara för att man inte spenderar 20 av dygnets 24 timmar i raidinstanser så betyder det inte att man suger. Gjorde jag det så skulle jag säkert kunna vara i BT och raida med. Nihilum har INTE min respekt.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |