Problem med Partitionering! Hilfe bitte!

Permalänk
Medlem

Problem med Partitionering! Hilfe bitte!

Hejsan!
Jag fick för mig att jag skulle testa Linux Ubuntu och tänkte köra detta i dual-boot och jag skulle då bestämma hur stor den nya partionen av C: skulle vara. Jag blandade ihop detta och trodde att dom menade hur stor partionen som Ubuntu skulle ligga på. Därför tog ja 40 GB!
Så nu hade jag windows på 40GB.. och Ubuntu på ca 250 gb. Så jag tänkte fixa till problemet med Gparted (ett hjälpmedel för formatering och partetionering i Ubuntu.) så jag tänkte att nu skiter ja i Ubuntu så jag tog bort partionen och formaterade den till NTFS. Och sedan resizade ja den så att jag hade 261GB på C: och på partionen som jag hade tänkt att min nya ominstallation av Ubuntu ska ligga på.

Det var historian nu till problemet!
http://i14.tinypic.com/4zluhic.png
Där är det. 261,31GB i nedre fältet med i det övre står det att partionens kapacitet ligger på 41,43GB... Hur skall jag fixa så att kapaciteten ligger på 261,35GB behöver desperat hjälp!

Visa signatur

:)

Permalänk

Kan inte kolla på länken (sitter på jobbet o det e spärrat)

Det brukar vara så att där nere i rutan (till höger 261,31GB i nedre fältet )om kan man scrolla till höger, där finns ett opartionerat utrymme, högerklicka och välj partionera

Visa signatur

F.A.Q, Search, Google
==(e6600)==.==(ASUS8800GTS640)==.==(Corsair XMS2 5400)==.==(LG19"ws)

Permalänk
Medlem

Just på den ska Ubuntu ligga ;D
Men jag tror det blri att formatera om.. kanske skulle kunna testa Ubuntu på ett fickminne ist... Boota från ett fickminne är inte dåligt

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hallhatten
Just på den ska Ubuntu ligga ;D
Men jag tror det blri att formatera om.. kanske skulle kunna testa Ubuntu på ett fickminne ist... Boota från ett fickminne är inte dåligt

Innan du installerar Ubuntu läggs det på ditt RAM-minne och du kan då testa det och sen välja att instalera eller ta bort ^^.. Tyvärr har jag ett liknande problem som du, jag saknar 20G på min 250Gb HD :/

Permalänk
Medlem

Aa jaf vet, Live CD.

Visa signatur

:)