Permalänk
Medlem

Meddelanden

Hej sweclockers.com
Jag är väldigt nöjd med upplägget på forumet och så men där finns en liten funktion som jag inte är riktigt nöjd med.
Meddelande. Den är liksom undangömg där uppe i hörnet och folk kollar sällan regelbundet så oftast vet man itne om man fått meddelande.
Går det inte göra någon symbol eller lite highlight så man ser tydligt att man fått ett?

Tack för ett bra forum!

Permalänk
Avstängd

Hmm, jag får en dialogruta som hoppar upp på mig och berättar att där finns ett nytt meddelande som väntar på mig och frågar hurvida jag vill läsa det eller ej.

Där finns något i "Redigera val" under Inställningar som heter "Vill du att forumet kontrollerar ifall att du har fått ett meddelande när du loggat in?" och den verkar fungera hela tiden, dvs så fort man bytar sida inom forumet så hoppar dialogrutan upp mig så fort jag har fått något nytt meddelande.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veni
Hmm, jag får en dialogruta som hoppar upp på mig och berättar att där finns ett nytt meddelande som väntar på mig och frågar hurvida jag vill läsa det eller ej.

Där finns något i "Redigera val" under Inställningar som heter "Vill du att forumet kontrollerar ifall att du har fått ett meddelande när du loggat in?" och den verkar fungera hela tiden, dvs så fort man bytar sida inom forumet så hoppar dialogrutan upp mig så fort jag har fått något nytt meddelande.

Så du inte glömmer bort det;P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veni

Där fanns det ju.
Tack för hjälpen, har totalt missat detta.

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Jag ser att Veni redan har gett ett bra svar. Jag kan även tipsa om funktionen för att få ett e-brev som upplyser en om att ett nytt privat meddelande har inkommit. Den funktionen kan aktiveras på samma ställe.

Tack alla för er feedback. Ha en fortsatt trevlig tid på SweClockers.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson