S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

det lät riktigt trevligt xD

Permalänk
Medlem

Klarade just ut stalker.

Jag valde att inte gå med i C-Consiousnes (sp ) saken, jag hittade inte heller Wish-Granter..
Jag fick alltså det bästa slutet

Klarade ut spelet på mer eller mindre exakt 24timmar enligt Xfire.

Måste bara säga att det var ett jävligt roligt och underhållande spel.
Synd att det inte var så långt. Hade gärna sprungit omkring lite mer efter att jag klarade ut det...

Jag är rätt stolt över mig själv Jag brukar aldrig klara ut spel!!

Kan också tilläga att jag hade ~1600 stalkers dödade enligt min PDA xD

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Inaktiv

Testa med realism modden och Flotaingpoint 32 sjukt mkt roligare/svårare/realistiskare. Jag kan få stryk av en enda fiende ifall jag inte överraskar honom

Permalänk
Medlem

en ny spelomgång... 3.e tror jag...

jag sålde av lite varor hos BarKeep efter att ha hämtat dokumenten

http://undcon.com/stalker/1.jpg
424,9 Kg i ryggsäcken... (Fyodor var kamel på sista etappen)
jag kan fortfarande bara bära 60Kg så allt var överfört på kamelen (inget viktmoddat)

http://undcon.com/stalker/2.jpg
58044 Rubel gav en del av dem...

http://undcon.com/stalker/3.jpg
96758i plånboken samt en del saker kvar i packningen...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Oljan, gasen och soppan, är det för fordon eller?

Permalänk
Medlem

Nej, jag tror det är sånt man kan plocka upp.. Senare i spelet hittar man stora gasflaskor, fast man kan inte plocka upp dem utan modden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men vad fan! Byte till Vista i helgen och installerade om Stalker och ska köra om allt igen. Har patchat till senaste version och lagt in OLmod men spelet dör iblant och man åker ut till skrivbordet samt ljuset från lampor och ficklampan är helt fubar. Gissar att det beror på patchen. Vill ju inte installera om igen och köra med org. version! Några tips på hur man kan fixa detta?

Permalänk

1.001 tror jag du ska ha!

Jag skulle installera spelet under en annan map, prova köra sparningsfilerna med den installationen.

Permalänk
Medlem

Stalker har officiellt inget vista stöd så räkna inte med att köra det utan buggar och krascher.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Testa med realism modden och Flotaingpoint 32 sjukt mkt roligare/svårare/realistiskare. Jag kan få stryk av en enda fiende ifall jag inte överraskar honom

Vad är floatingpoint 32?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Realism mod? Skiten är ju svårt nog som det är:D

1000e inlägget!!!

Permalänk
Medlem

nån som vet vad problemet är?
jag vill spela online och har en fin fin cdkey men då säger den att jag har fel version
jag saknar tydligen en 0 i 1.00003 verkar det som och fattar inte varför då ajg bara patchat som vanligt

Edit: realismmod var skyldig

Permalänk
Medlem

döp om mappen gamedata till ex gamedata_bkp när du vill spela online

då kan man spela moddat lokalt (bara byta tillbaka namnet)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min recension:

Grafiken: Jävligt skön
Ljudet: Ganska grymt (Man blir ju nästan lite rädd )
Spelupplevelsen: Förbaskat kul faktiskt...

Slutsats: Jag tycker att spelet är ett sådant spel som man skulle kunna sätta sig och spela hela helgen, för det är lite beroende-framkallande med den grymma storyn och allt.
Betyg: 9/10

Visa signatur

Gigabyte 790XTA-UD4 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | Cooler Master V8 | Corsair Dominator 4 x 2Gb DDR3 | GTX 560 TI | Corsair SSD Force Series 115GB | 2TB Western Digital Caviar Green | Cooler Master Elite 334 Black | Logitech G110 | Logitech G700 | Logitech G930

Permalänk
Medlem

realism mod --> Redux1

Numera, kör med den senare. Kul med fler spel i STALKER-världen. Hoppas att de inte släpper den ryska/ukrainska miljön - den äger.

Permalänk
Medlem

Ljudet är helcoolt i spelet. Kanske ska skaffa nytt ljudkort så att jag kan verkligen njuta av det..

Någon som kan rekommendera ett som inte kostar lika mycket som ett moderkort?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror att creative har gjort några bra och billiga men jag kan inte så mkt om sådant jag sitter just nu med integrerat (7.1) i moderkortet så jag nöjer mig med det...

Mitt moderkort

Citat:

Kan också tilläga att jag hade ~1600 stalkers dödade enligt min PDA xD

Jag undrar bara om du vet att stalkers är människorna i spelet?

Citat:

Runt om i Zonen hittas många olika "artifakter" - små objekt som har pekuliära egenskaper så som att avvänja kulor, skydda mot radioaktivitet och öka hälsan drastiskt. Det är dessa artifakter som har lockat människor in till Zonen. I spelet kallas dessa människor för "stalkers"

Citerat från wikipedia

Hadde dom menat alla fiender som är människor asså mutanter så hadde det ju inte varit samma story efter som att då hadde man kunnat evakuera området och sedan fälla några napalm bomber eller någe

Bara tänkte för att det är ju inge kul och veta hur många stalkers du har dödat utan jag vill veta hur många zombies, mutanter, brain suckers och andra farliga omänskliga fiender du har dödat

Visa signatur

Gigabyte 790XTA-UD4 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | Cooler Master V8 | Corsair Dominator 4 x 2Gb DDR3 | GTX 560 TI | Corsair SSD Force Series 115GB | 2TB Western Digital Caviar Green | Cooler Master Elite 334 Black | Logitech G110 | Logitech G700 | Logitech G930

Permalänk
Medlem

Någon som kan berätta för mig hur man avslutar uppdraget i army warehouse, det när man hjälper skulls? Jag har gjort allt utom den sista biten när man ska tillbaka och prata med dom på farmen....När jag kommer till farmen och pratar med "ledaren" så säger han något i stil med "god dag yxskaft". Jag borde ju få nån belöning och mission complete!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johad
Någon som kan berätta för mig hur man avslutar uppdraget i army warehouse, det när man hjälper skulls? Jag har gjort allt utom den sista biten när man ska tillbaka och prata med dom på farmen....När jag kommer till farmen och pratar med "ledaren" så säger han något i stil med "god dag yxskaft". Jag borde ju få nån belöning och mission complete!

Jaa du ska få en belöning sedan så ska du antingen hjälpa dom att döda dom innanför muren eller så går du innanför muren och hjälper dom att döda "skulls" som du ska få belöningen av...

Jag vet inte vad felet är men testa att avbryta uppdraget och sedan ta det igen eller så skiter du i att ta det igen jag tror att du ska kunna komma vidare utan att göra det uppdraget

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har blivit väldigt intresserad av Prypiat och Tjernobyl!

Funderar på att åka dit när jag har pengar, kostar runt 4000 med flyg
Ska börja spara, har skickat lite frågor till folk som varit där om man behöver speciell licens för att få komma in i "zonen", vad jag har förstått så ligger all radioaktivitet i alla vattenpölar, eftersom det färdas med regnet och när det sedan dunstar blir det kvar i håligheterna. Men är man förstiktig ska det väl inte vara några problem

Kanske lär sig lite rysska också, det tuffaste språket i världen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Jag har blivit väldigt intresserad av Prypiat och Tjernobyl!

Funderar på att åka dit när jag har pengar, kostar runt 4000 med flyg
Ska börja spara, har skickat lite frågor till folk som varit där om man behöver speciell licens för att få komma in i "zonen", vad jag har förstått så ligger all radioaktivitet i alla vattenpölar, eftersom det färdas med regnet och när det sedan dunstar blir det kvar i håligheterna. Men är man förstiktig ska det väl inte vara några problem

Kanske lär sig lite rysska också, det tuffaste språket i världen!

Haha, underbart! Blev faktiskt själv riktigt intresserad av Tjernobyl efter att ha spelat igenom S.T.A.L.K.E.R. Kan inte komma ihåg att något spel innan lyckats så bra med att fånga miljö och känsla för en omgivning.

Hade så kul, men se upp för anomolies

Visa signatur

PC - CPU: C2D E6600@3.2Ghz | MB: MSI P965 Platinum | RAM: 4x OCZ GOLD 1GB DDR26400-CL5 | Video: Asus Extreme GeForce 8800GTS 640mb PCI-E | HDD: Samsung SP F1 1TB +750GB + SP250GB SATA2 + Iomega SL500GB (EXT) | Optical: Samsung SH-S183A DVD | Chassis: Antec Sonata II | PSU: Hiper 580w | LCD: 22" LGW2252TQ + 19" LG194w | OS: Microsoft Windows Vista Business
Laptop: HP DV3610

Permalänk
Medlem

Det sägs att åka till pripyat staden som slutade att vara en stad över en natt i princip är skitläskigt.. stå i en stad som är helt död har jag läst folk nästan känner den tysta närvaron på nåt sätt för det är ju också en tragisk historia.

Permalänk
Medlem

Måste spara först

En annan sak också, jag får riktiga S.T.A.L.K.E.R vibbar när jag ser denna, om man väljer att inte gå med i C-projektet så får man ju springa omrking utanför Chernobyl Pwr Plant, på sarkofagen.

Jag trodde allt/det mesta i spelet var på hittat, men det verkar som nästan allt finns i verkligheten. t.ex Garbage!

Man lullar ju faktiskt runt på "trappstegen" som sitter till vänster på sarkofagen!

EDIT : Rättade mina stavfel som uppkom pga av att jag är i extas

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om ni köper special editon så får ni med en bonus dvd med extra materiall. Bla en film från den övergivna staden, bilder där man jämför samma område från spelet och den verkliga mm...

Permalänk
Medlem

fan nu fick ni mig att verkligen vilja spela kalrt det fort men jag vill njuta av det länge ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Måste spara först

En annan sak också, jag får riktiga S.T.A.L.K.E.R vibbar när jag ser denna, om man väljer att inte gå med i C-projektet så får man ju springa omrking utanför Chernobyl Pwr Plant, på sarkofagen.

Jag trodde allt/det mesta i spelet var på hittat, men det verkar som nästan allt finns i verkligheten. t.ex Garbage!

http://pici.se/pictures/pdfkSLHmr.jpg
Man lullar ju faktiskt runt på "trappstegen" som sitter till vänster på sarkofagen!

EDIT : Rättade mina stavfel som uppkom pga av att jag är i extas

Hej!

Första gången jag klarade spelet så fick jag springa snabbt som fan vid slutet. vilket var lite trist. Är nu halvägs igenom för andra gången. Vilket är C-projektet?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Hej!

Första gången jag klarade spelet så fick jag springa snabbt som fan vid slutet. vilket var lite trist. Är nu halvägs igenom för andra gången. Vilket är C-projektet?

Det får man reda på beroende på vilket slut man får.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Kanske lite offtopic men , efter att ha spelat igenom S.T.A.L.K.E.R. så ökade mitt intresse stort för Tjernobylhändelsen och jag valde att göra en redovisning i skolan om just Tjernobyl. Med massa snack , bilder , jämföringar osv Antar att det var det stora arbetet som gav mig mitt VG. Låg på gränsen mellan G-VG.

En underbar spelupplevelse och bra betyg (enligt mig) Tack S.T.A.L.K.E.R!!

Permalänk
Medlem

Såg ni inte "Packat & Klart" häromdagen ? där reste han faktiskt till Tjernobyl och var utanför reaktorn samt knallade runt i Pripyat

kolla tv-webben så finns det mer info

Visa signatur

Permalänk
Medlem

måste man kolla in och ajg msååte erkänna att ajg också blev väldigt intresserad av tjernobyl och dess omgivningar och också skrev ett arbete på det