S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
men vafan
sprider länkar=NEJ
Diskuterar hur man kringår kopieringsskydd=NEJ

Så snack om no-cd/dvd är inget som krigår kopieringsskydd?

Dra den om rödluvan

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

nu tänker jag lämna det här så kan vi ta det via pm istället för att visa en öppen bitchfight för alla xD
BTW: Jag diskuterar det inte

Permalänk
Avstängd

Vill inte bli spammad av onödigt skit på PM så vi tar det här.

Tar det lite hastigt:
Du kopierar en cd skiva med en spel, det går att installera men ej spela...Hm... är det en kopieringsskydd? Ja det är det.. hm, hur kringgår jag det? jo jag laddar hem en no-cd/dvd crack.. Jippi det fungerar
(kopieringsskydd+kringgår=kringgår kopieringsskydd.. dööh)
Sen kollar vi på reglerna på denna forum

Citat:

§ 7 Piratkopiering

Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. [b]Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd[/b] eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

[u]Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet[/u]. Den svenska och internationella lagstiftningen kring ”privatkopiering” är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är [b]dessa diskussioner förbjudna[/b]. Likväl är det tillåtet att diskutera överföring av film och musik till sin bärbara mediaspelare, förutsatt att man inte är tvungen att kringgå kopieringsskydd för att göra det.

Nå, någon klarhet?

Sen spelar det ingen jävla roll om du har orginal eller kopia, du kringgår en kopieringsskydd och SKRYTER om det här på forumet där reglerna säger emot.

Sen angående andra tråden, nämndes det länkar, vilka spel dom har no-cd till eller liknande?
Nej, det var en tråd som handlade om folks SYN på crack m.m.

Om du har problem att förstå fortfarande så läs hela denna tråd så kanske du ser en inlägg från en moderator där han varnar för "antydan till kopierinsskydd"...

Jag brukar faktist torka mig i röven efter att jag skitit.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

jag antyde rinte att jag äger och jag DISKUTERAR FAN INGET!!!
jag påpekade bara att det var bra med en ny patch men att det nu komemr behövas en ny C****k då jag inte vill nöta på skivan
har det på alla förutom mina onlinespel
men nu tänker jag iaf ignorera dig totalt och bara svara på frågor om spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

jag påpekade bara att det var bra med en ny patch men att det nu komemr behövas en ny C****k då jag inte vill nöta på skivan

o du behöver ändra på dit temprament. btw! om du nu har köpt spelet, varför använder du då inte skivan för att spela det? är du anti mot det eller?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Avstängd

Små barn, svårt att förstå och inbildar sig mycket

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Citat:

[B]och jag DISKUTERAR FAN INGET!!!

Vad gör du då på ett Diskussionsforum?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Nu ska du vara glad att det är en trött moderator som ser detta.. hade jag inte varit halvvägs till sängen så hade detta resulterat i en varning..

Se detta som en tillsägelse och bättra på ditt beteende om du inte vill bli avstängd.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Nu ska du vara glad att det är en trött moderator som ser detta.. hade jag inte varit halvvägs till sängen så hade detta resulterat i en varning..

Se detta som en tillsägelse och bättra på ditt beteende om du inte vill bli avstängd.

Är det bara jag som uppfattar det som att bomber3 faktiskt provocerar fram denna diskussion?
Blomkungen hade ju faktiskt inte ens insinuerat att det handlade om warez, vilket däremor bomber3 ville ha det till. Blomkungen föreslog ju även att diskussionen kunde tas privat via PM, vilket inte föll bomber3 på läppen.
Med tanke på den tråd som en moderator även deltog i för ett tag sedan ( http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6... ) så tycktes ju reglerna ha tänjts en smula, vilket kanske inte var så lyckat.

(Min egen uppfattning är dock att allt som förändrar spelen och ej är utgivet av spelföretaget är att betrakta som "warez", men det är en annan femma.)

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Min poäng att de borde inte tala ryska. Eftersom nationalla språket i Ukraina är ukrainska.

Om de skulle sub. alla texter, specielt skämten så skulle det bara se konstigt ut på engelska.

Är det inte så att de som kommer in i The zone och försöker göra pengar på det är ryssar? Det är väl ett utvecklingsteam från just Ukraina som har gjort spelet så ett sådant misstag vore ju lite pinsamt om det inte är något de redan tänkt på..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Är det inte så att de som kommer in i The zone och försöker göra pengar på det är ryssar? Det är väl ett utvecklingsteam från just Ukraina som har gjort spelet så ett sådant misstag vore ju lite pinsamt om det inte är något de redan tänkt på..

Så alla i The Zone är ryssar, och ingen är ukrainare trots att The Zone är i Ukraina? Går inte riktigt ihop där. Vilket är mer bissart är att utvecklingsteamet är ukrainskt. Eller allafall påstår de att de är.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Så alla i The Zone är ryssar, och ingen är ukrainare trots att The Zone är i Ukraina? Går inte riktigt ihop där. Vilket är mer bissart är att utvecklingsteamet är ukrainskt. Eller allafall påstår de att de är.

Men tjohej! Det utspelar sig ju i framtiden! Det är väl klart att alla pratar ryska då, eller?

Permalänk
Medlem

Vill ni kasta om saker i er HUD så kan ni testa UImod.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Men tjohej! Det utspelar sig ju i framtiden! Det är väl klart att alla pratar ryska då, eller?

Nu blir jag rädd...

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Är det bara jag som uppfattar det som att bomber3 faktiskt provocerar fram denna diskussion?
Blomkungen hade ju faktiskt inte ens insinuerat att det handlade om warez, vilket däremor bomber3 ville ha det till. Blomkungen föreslog ju även att diskussionen kunde tas privat via PM, vilket inte föll bomber3 på läppen.
Med tanke på den tråd som en moderator även deltog i för ett tag sedan ( http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6... ) så tycktes ju reglerna ha tänjts en smula, vilket kanske inte var så lyckat.

(Min egen uppfattning är dock att allt som förändrar spelen och ej är utgivet av spelföretaget är att betrakta som "warez", men det är en annan femma.)

Uppfattar och inbildar är två olika saker

Jag ville bara att tråden inte skulle låsas bara för att en virr nisse inte förstår sig på reglerna, sen skulle han bara envisas att ha rätt

Men nu är det över och då glömmer vi bort hela saken

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Medlem

jag bryr mig inte men var snäll och kalla mig inte virrnisse
nu över till frågor om spelet xD
läskigt med att alla pratar ryska i framtiden
btw sexig kylare för alla stalkerfans xD
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=335358

Permalänk

Installerade det för en stund sedan. Har inte dömt ut det helt ännu!

Dock undrar jag hur krävande spelet är om min nya dator inte klarar det?
(e4300 @ 2,2, 8800gts 320mb, 2gbram)

Ligger nästan hela tiden på runt 40fps med ett konstant hack som uppkommer! Visst jag kör på höga inställningar, men det förändras inte så mkt i fps ändå när jag ändrar (kör på 1240*1024, högsta detalj, något högt i AA&AF).

Visa signatur

Intel 2500K + Antec Kühler 620, Asrock Z68 Xtreme4 gen 3, Gaiward GTX 570, 8GB DDR3 1600MHz, Zalman 600W, Fractal Design R2.

Permalänk
Medlem

Prova att skriva -noprefetch i genvägen till stalker, så ska du bli av med en del hack.
Så det ser ut såhär t.ex.
"E:\Spel\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\XR_3DA.exe" -r2 -nointro -noprefetch

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

noprefetch rekommenderas inte, alla fall inte om man vill spela länge mot slutet vid pripyat gick det fan inte datorn låste sig nästan så låga fps och krascher fick man.

Permalänk

Finns det något sätt man kan göra så att det lirar på bättre då? För datorn lär ju klara det tycker jag!

Visa signatur

Intel 2500K + Antec Kühler 620, Asrock Z68 Xtreme4 gen 3, Gaiward GTX 570, 8GB DDR3 1600MHz, Zalman 600W, Fractal Design R2.

Permalänk
Medlem

nån som har hittat realism mod till v 1.0003 eller vad dom nu heter dom nya versionerna

Permalänk
Medlem

Stalker har slutat starta. Får en svart skärm, sen kommer man tillbaka till XP. Rätt mysko, för det verkar som om det är fel på någon av filerna i X:\Documents & Settings\All users\Shared Documents\Stalker-SHOC eller vad den nu heter. Rätt skumt.
Jag provade med att göra en till Shared Documents mapp och kopiera om mina savegames dit. Det funkade att starta, men när jag skall prata med Duty's ledare hackar spelet till och avslutas. Riktigt irriterande. Är det en bugg i 1.00000 versionen? Jag orkade inte patcha för jag hade redan kommit så långt in i spelet.

/ Regert.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

det är nog bara at börja patcha det
jag hade också kommit långt men det var värt att patcha första och andra patchen

Permalänk
Medlem
Citat:

det är nog bara at börja patcha det
jag hade också kommit långt men det var värt att patcha första och andra patchen

Hm.. OK Lite synd. Jag hade hittat fina grejer och så. Hade kört med en mod dock som backup på vapnen och suit.

TR 301 och 5K SGI eller vad den heter är grymt trevliga.

När det gäller språket, så visst pratar de ryska oftast, men inte alla. Stalkers och NPC's pratar ryska, men banditerna verkar köra med något annat också, kanske ukrainska?
Dock håller jag med om att det borde finnas subtitles på allt som inte sägs på engelska. Skulle vara mycket enklare.

Visa signatur

WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Nah, subtitles skulle förstöra minnesförlusts känslan i spelet, eftersom att Marked One har minnesförlust (Amneisa).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Nah, subtitles skulle förstöra minnesförlusts känslan i spelet, eftersom att Marked One har minnesförlust (Amneisa).

Jag tror inte han har glömt ryska.

Permalänk
Medlem

då har du inte kommit så grymt långt om du bara ahr dom vapnen

Permalänk
Medlem

Nu har jag en bugg som gör mig helt jävla förbannat på spelet!

Jag gick igenom ett område när jag hade radioaktivitet.

Jag gick från garbage - första området.
Nu har jag permanenta strålningsskador. Har patchat till senaste 1.0003, fortfarande samma problem.

Några förslag på hur jag ska få bort strålningen?
Jag har tagit droger och artefakter. Men den ökar ändå hela tiden.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

är du på väg till barkeeper? jag hade samma problem dog direkt av strålningen så jag sket i den och traska in i darkvalley och sköt allt jag hittade, hittan en mercsuit, så jag tänkte nu går jag till barkeeper igen nu kom jag till en blåvägg(banan sluta där typ) fortfarande radioaktivt som satan. så jag gick tillbaka en bit då kom jag till barkeeperkartan och då var radioaktiviteten borta.

jag har inte patchat något ännu då inte spelet har krashat eller fryst, lite irriterande lagg emellan åt är det.

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem
Citat:

då har du inte kommit så grymt långt om du bara ahr dom vapnen

Tja.. nästa uppdrag är Brain Scorcher, har gjort de flesta sidouppdragen också. Alltså, jag har Den där tyska GP eller vad den heter. Den som has beskrivningen "German Weapon excellency.." Sen också sniper, IL 86 special av två slag och en vintorez. Dock tycker jag att 5K SGI med sniper modden är bäst, mjukast recoil. Viktigare att träffa än antalet skott. Men jag fick leta för att hitta en bra pistol. Några tips? Typ något som gör skada men fortfarande går att sätta silencer på.

Visa signatur