Permalänk

Vilket nätagg ~500kr

Behöver ett nätagg till min HTPC låda.

Jag fyllde i mina komponenter på http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine men jag undrar hur pålitlig den är?

Det jag ska ha är

DFI Lanparty Nf4 Ultra-D
AMD 3000+
Geforce 8500GT
2x512 Twinmos BH-5
1 sata disk
1 cdrom/dvdrom
1 pcikort (ljudkort eller liknande)

Den visar då att jag behöver runt 226watt. Stämmer detta bra? För isåfall borde jag klara mig bra på ett FSP 350W som jag tittat på? Vill ha ett billigt och tyst så om ni har något annat att rekommendera för inte mer än 500kr så kom med förslag!

edit:

Hittade annars detta som var mycket billigt och seasonic är ju bra vad jag hört. Men räcker 300w?

Seasonic 300w

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

300w bör definitivt räcka.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk

För att vara på den säkra sidan kanske du ska ta ett FSP 400W, Men 300W bör nog räcka.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Eftersom ena säger 300w och den andra 400w så borde ju FSP 350w vara de ultimata

Men ni kan rekommendera FSP eller? Eller ska jag köra på seasonic? Har dock aldrig beställt eller hört om overclockers.se så jag vet ej vad dom går för..

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk

FSP är riktigt bra grejer så du kan vara lugn

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Bozze4evigt Seasonic SS som dom har på overklockers.se är det tystaste agget under 400w enligt silentpcpreview och dom är petiga bryr du dig inte om 3-4db till så köp ett FSP 350w dom är billiga och bra.