Permalänk
Medlem

Stabil Router ?

Tjena!

Jag har en D-link 604 som faktiskt funkar bra men strular då man spelar.
Routern lägger av flera ggr om dagen särskilt nu på sommaren och man måste dra ur AC adaptern.

Det är möjligt att jag kan greja bättre kylning till routern men jag lägger hellre ner pengar på en bra modell.

Kollade upp D-links gaming router 4300 men den verkar inte vara mer stabil än den jag har.

Är det någon som har tips på en router som inte strular?

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem

om det är så att routern startar om, så är det nog kylningen... det är ganska lätt att fixa... (skruva upp routern och tryck dit tex. zalman's minnesflänsar)
jag hade oxå en dlink (624), men satte upp en "gammal" överbliven PC som får agera router och hantera lite torrents, funkar kanon
personligen kommer jag inte köpa en dlink igen =/

Permalänk
Medlem

604 är känd för att vara billigt skräp och därmed går den ner ofta

DGL-4300/4100 är motsatsen, den är bland det stabilaste man kan hitta på hemmamarknaden, många har dock haft problem med den

jag gick från 604 till 4300, den fungerar jättebra, det enda som varit lite dålig på min är att det trådlösa har ganska dålig styrka, men jag änvender sladd

Permalänk
Medlem

Ok, kanske får fundera på en DGL-4300/4100 då eller D-Link DIR-655 som verkar poppis.
Undra om problemen inte var relaterade till firmware och annat än att den hänger sig och är labil.

Hur som helst skall routern kunna fungera i upp till 30C nu på sommaren.

604 fungerar annars bra. Den har tex inga problem med tung och långvarig nerladdning. Däremot då man spelar hänger sig skiten så kanske jag kan fixa med lite bättre kylning då.

Tack för tipsen.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem

Tjena bennyfax..

Routern blir inte bättre av att tex öppna upp den för att på så sätt bli svalare.. den är helt enkelt bara dålig.

Visa signatur

Fräsiga OCZ-minnen från Sweclockers!

Permalänk
Medlem

bennyfax om du ska köpa en DGL-4300 så till så att du får en A2 version.. tror det kallas revision eller nåt sånt.. jag vet att siba i backaplan samt computercity har några kvar.. det är de som har haft minst problem.. den nya som finns A3 är det som de flesta har haft problem med.. själv har jag en A2 och den tickar på utan några som helst problem..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk

Jag har övergett D-link till förmån för Netgear. De är mycket bättre att ha att göra med. IMHO.

Permalänk
Medlem

Kanske en Netgear FVS338? Har en sån själv och den är stabil. Litar alltid mer på produkter specifikt riktade till företag.

Permalänk
Medlem

Hmm.. intressant med rev. A2 ..jag får läsa på mer om det där. Kul att det har blivit till det sämre. Normalt borde en ny utgåva bli bättre

Jo, Netgear kanske kan vara något. FVS338 ser bra ut men jag är ute efter 1GB router. Tittade just upp denna Netgear; http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=103180

Verkar ju inte lovande

Den nya D-link Dir-655 är intressant men jag bör fråga de som äger den först.
Litar inte alls på D-link..

Visa signatur

Permalänk

Jag skulle säga att du borde gå med en Linksys, Dlink är bland det värsta skräpet på denna jord....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Hmm.. intressant med rev. A2 ..jag får läsa på mer om det där. Kul att det har blivit till det sämre. Normalt borde en ny utgåva bli bättre

Jo, Netgear kanske kan vara något. FVS338 ser bra ut men jag är ute efter 1GB router. Tittade just upp denna Netgear; http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=103180

Verkar ju inte lovande

Den nya D-link Dir-655 är intressant men jag bör fråga de som äger den först.
Litar inte alls på D-link..

Jag har en Netgear WNR854T och är grymt nöjd. Stabil och bra.

Permalänk
Medlem

Ok, jag har fått en hel del tips iaf.
Det är väl som med hårddiskar.. finns lika många för som emot ett visst märke/modell.
Det gällar alltså att inte ha otur med routern men att 604:an är erkänd kass går att säga.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

dgl 4300

Permalänk
Medlem

Åfifan.. jag kom på att det inte är min router som krånglar utan det är modemet. Routern har lite problem att hitta tillbaka uppkopplingen då modemet strular och det kanske man inte kan skylla D-linken för.
Därmed kan jag inte säga att den berömda D-link 604 är skit för den har annars fungerat bra med firmware 3.14.

Tur att man råkade ha 2 adslmodem.

Visa signatur