Permalänk
Avstängd

belöning

hejsan nu är det så här att mina föräldrar lovade mig att jag skulle få köpa en ny dator om jag lyckas komma in på gymnasiet så jag skulle gärna vilja ha ett bra tips på en spelvänlig dator runt 10k~ spelar för det mästa wow och cs1.6
tack för alla svar :]

WOOOOHOOO! adjö grundskolan!!1111!!!!!!1 >:]

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Tjena, Ska du bygga ihop den själv eller ?

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Avstängd

ja det kan man väll. ser inte så svårt ut allafall

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Här har du en hyffsad bra dator: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=472863&su=14177301-CD38-4E30-8244-C7E654391F27

Det blev lite mer än 10k

Jag förmodar att du kanske ska klocka datorn oxå, då är det här rätt paket. Jag tog ett ATI Redeon HD 2900 XT för du kanske vill spela Crysis när det kommer och även andra spel. Om du inte behöver detta grafikkort, då kan jag rekommendera Sapphire Radeon X1950XT. Bakade även in T-bord och mus, men det kanske du redan har, då kan du spara in mer på pengarna. Kommer du typ ner till ca 8k byt då ut nätagget till ett Corsair Powersupply 520W, för det jag tog kanske låter lite.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

bambi87 valde ett bra datorpaket för Crysis, dock har de inte det billiga Sapphire-kortet på lager så det skulle i så fall bli Powercolors 2900XT för 3699kr.

Annars är just X1950XT väldigt prisvärt, och duger mer än väl för Wow och CS.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Avstängd

tackar så mycket hade redan den musen och ska nog inte köpa vista än för en alla buggar e lösta. men tangentbordet WOW! det var nice slänger nog mitt gamla och köper den :] tack igen.

edit: hur klockar men då? måste man hålla på och skruva och sånt eller funkar det med ett program?

Visa signatur

Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

bygg ihop ett system på www.datorbutiken.com istället. Det blir billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av che_niels
bygg ihop ett system på www.datorbutiken.com istället. Det blir billigare.

hur kan det bli billigare?...buktikerna har olika priser o frakter osv..ena saken kan vara billigare där men kan oxå vara dyrare..så det billigaste är att jämföra delarna o beställa från olika handlare om man vil hålla priset nere..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Köp inte delarna från olika handlare, det blir dyrare. Du måste tänka att produkten kostar plus frakten och så gör du så med nästa handlare och du måste du oxå plusa ihop produktens pris och frakt. Det blir billigare att köpa från en och samma handlare.

EDIT

Det finns mycket guider på hur man klockar. Skriv i google "overclocking", då får du många träffar. Det finns även bra guider och folk som kan klocka och hjälpa dig.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
hur kan det bli billigare?...buktikerna har olika priser o frakter osv..ena saken kan vara billigare där men kan oxå vara dyrare..så det billigaste är att jämföra delarna o beställa från olika handlare om man vil hålla priset nere..

Just bambi87s system tror jag skulle bli billigare, därmed inte sagt att det alltid är billigare på datorbutiken.com.

Permalänk
Medlem

om du bara ska köra wow och cs 1.6 kan du ju komma ner i 5k lätt för datan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av che_niels
därmed inte sagt att det alltid är billigare på datorbutiken.com.

Nepp bara till 70%. http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=33&ftgnamn1=Komplett....
P.S. ta det som är relevant. (datorer och delar - webkameror skrivare mjukvara etc.)

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bambi87
Köp inte delarna från olika handlare, det blir dyrare. Du måste tänka att produkten kostar plus frakten och så gör du så med nästa handlare och du måste du oxå plusa ihop produktens pris och frakt. Det blir billigare att köpa från en och samma handlare.

EDIT

Det finns mycket guider på hur man klockar. Skriv i google "overclocking", då får du många träffar. Det finns även bra guider och folk som kan klocka och hjälpa dig.

är det inbyggt ljudkort på moderkortet och duger det att lyssna musik och dylikt med?

Visa signatur

Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

Vill inte vara taskig men har du något handikapp eller? För det är ju ingen bedrift att komma in på gymnasiet. Kan förstå om du fick en dator för du hade MVG i alla ämnen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Vill inte vara taskig men har du något handikapp eller? För det är ju ingen bedrift att komma in på gymnasiet. Kan förstå om du fick en dator för du hade MVG i alla ämnen...

- Hmm okej?

Permalänk

n00B91: Bambi 87:s paket är fint.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack

Schysst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Precis, tänkte samma sak när jag läste. Hur går det i svenskan föresten Jimmy? - Det är lite småjobbigt att läsa det du skriver.

Hacka inte ner på honom för hans svenska mr. "föresten"... Onödigt att kommentera hans svenska, han är lycklig.

Permalänk
Avstängd

okej kan förstå att ni e lite nyfikna det är så här att jag har haft en magsjukdom från hösten 2000 så jag har varit mycket på sjukhuset och dylikt så ja det kan klassas som ett handikapp :<

Visa signatur

Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

Det är inte helt lätt att bygga ihop ett system själv, jag tror inte att du skulle klara det, köp ett färdigt paket istället.

Permalänk
Medlem

Klart du ska ha en ny dator!

Kan du stå ut en månad till ca 22-23 juli så skulle jag nog rekommendera dig att vänta med köp. Intel har ju gått ut med att de kommer sänka sina priser iom sänkningarna av Quadro processorerna. Om inte annat så borde det ju innebära att dagens E6600 borde bli bra mycket billigare.

Men det kan ju vara svårt att stå ut så länge när man väl har börjat fundera på köp.

Lycka till iaf och läs runt lite på forumet. Finns massor av bra tips.

Permalänk
Avstängd

mm svårt att stå ut kan man lätt ta och säga skulle ha fått en i april enligt mina föräldrar men det blev det ikke :< så det gällar att inte hoppas för mycket....

Visa signatur

Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
okej kan förstå att ni e lite nyfikna det är så här att jag har haft en magsjukdom från hösten 2000 så jag har varit mycket på sjukhuset och dylikt så ja det kan klassas som ett handikapp :<

Jag misstänkte nästan att det var något sånt. Jag har själv en form av handikapp som gör att jag inte kan göra vissa saker.