Permalänk
Inaktiv

Diablo 2
Quake 2
Age of Empires 2
Tekken: Dark Resurrection
Titellåten till klassiska Defender of the Crown
Final Fantasy-serien till SNES
Chrono Trigger
Zelda-temat
Oblivion

kommer inte på mer just nu

Permalänk
Medlem

kan inte förstå varför ingen nämt "Hellmarch" till red alert?! BÄSTA låten någonsin till ett spel. hade C&C3 den låten me så hade det vart pricken över i:et

Visa signatur

dont you wish your boyfriend was a gangster like me

Permalänk
Medlem

Serious Sam2 har några riktigt sköna låtar.

Permalänk
Medlem

Metroid 3 & Metroid Prime serien.
Zelda.
Oblivion.

sen finns det en massa spel med bra musik

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

maxpayne2
metroid (snes)
zelda (snes)
battle of olympus(nes)
guitar hero (1&2)

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk

You got the Fever baby, Fever 105
ja, det är radiokanalen Fever i Vice Vity

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Fifan, var nere i källaren nyss och hittade min originalskiva av Red Alert - The Music.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

omöjligt att välja för mej med tanke på att bra spelmusik för mej börjar ända vid C64 tid och slutar nån gång efter ff8 till PS.
100 tals(om inte 1000 tals) tittlar att välja mellan,omöjligt att välja 1 utav dom.
men ett helt random val,absolut ingen rang ordning alls:
colonization till amiga.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

gillar ALL spelmusik, men för att säga någon riktigt bra så är väl chrome gadget från sonic3 kanon, också alla megaman2 låtar

Permalänk
Medlem

Gillar helt klart fortfarande musiken i Planetside

Visa signatur
Permalänk
Medlem

asså... guitarhero musiken vinner nog över alla

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
omöjligt att välja för mej med tanke på att bra spelmusik för mej börjar ända vid C64 tid och slutar nån gång efter ff8 till PS.
100 tals(om inte 1000 tals) tittlar att välja mellan,omöjligt att välja 1 utav dom.
men ett helt random val,absolut ingen rang ordning alls:
colonization till amiga.

Samma här. Av nån anledning måste jag säga att spelmusiken från C64/Amiga-tiden gjorde större intryck på mig än dagens spelmusik. Kanske är det för att nu ofta är "vanliga" band som står för musiken.

Kan inte heller välja vilken som är den bästa men nån som fastnade ordentligt i min skalle var musiken till Turrican (ett eller två minns jag inte), otroligt skön!

Edit: Var tvungen att ladda ner musiken och lyssna igen. Får värsta rysningarna av introt till Turrican 2, nostalgi på hög nivå

Permalänk

Vice city

vice city lätt

Visa signatur

(intel celeron 1,2 ghz) (windows xp sp2) (128 mb dimm ) (intel 830) (40 gb) (extern hd samsung 200 Gb)

Permalänk
Medlem

den absolut bästa låten som jag fakitkst lyssnar på ännu måste vara
end theme max payne 2 - poets of the fall - late goodbye

tycker låten är skitbra o skulle inte lyssnat på bandet i övr om ja inte hörde den låten=/

tycker de flesta spel-låtarna bara passar till just spelen o skapar en stämning... och som trådskaparen skriver (tror ja) är juh en låt som är bra utöver spelet, och då kan jag bara komma på den=/

fast har nog lyssnat på max paynes themelåtar utöver spelet med... älskar stämningen och känslan i låtarna, bra när man behöver...tänka=)

Visa signatur

jag e jag