tillbaks med underforumet byggloggar

Permalänk
Medlem

tillbaks med underforumet byggloggar

galleriet är mysko.. för mycket som inte är byggloggar där :/

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ett PM till moderator eller galleriansvarig kanske vore mer passande?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Det skulle vara bra med en om röstning på ämnet.

Men som ovan snacka med en moderator om det

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

De flesta gallerier är bara bilder på folks snuskiga datorhörnor eller "leet" egenhändigt monterade datorer som varken är modding eller särskillt intressant. Jag tycker att moddandet har blivit lidande sedan byggloggarna försvann. Varför inte en slags blog där man enkelt kan göra dagliga inlägg (eller så ofta man nu vill)?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Håller med Langos till fullo.

No offence till Galleriet men tycker att Byggloggarna var mycket bättre till projekt.

Permalänk
Medlem

boggloggarna e jhu bäst

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Jag gillade byggloggarna mycke bättre, skönare att titta i ett forum en att hålla på att byta till ett galleri.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Det är la inte allt för mycket jobb att bara lägga in ett nytt underforum ? eller ???
sen kan ju användare välja vilket dom skulle använda

Visa signatur
Permalänk

Mycket bättre som det var innan. man hade större koll på vad man skrivit och vad andra gjort för något.

Nu känns det mesta abra rörigt. sen Feedbackdelen som oftaskapades var ju den roliga delen. många personer pratade om saker som ingen skulle få för sig att nämna i byggloggarna. possetiv och negativkretik på helt andra plan. nu mera är det bara fy fad fult fixa kablarna. Jag håller med men iaf.

Det var faktist bättre för.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

håller med har nästan slutat besöka denna den och gallerierna gillar jag inte alls för byggloggar.
Var bättre förr som gamlingarna brukar säga

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Silverstone FT02 | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Det finns inga äkta byggloggar när dom är i galleriet.

Dom ena riktiga loggarna gjordes i forumtrådar som man kunde följa med spänning medans något intressant tog form

En feedbackdel var den del som man som åskådare och beundrare hade sin chans att påverka ett mästerverk positivt och att föra konversationer angående hur man löste vissa problem.

Dom gamla byggloggarna var anledningen jag kom till swec och var anledningen jag stannade. Men det böjar kännas som swec blir tråkigare och man ser mindre roliga moddar.

Kanske man ska leta ett annat forum eller något för swec börjar i min åsikt vara mindre roligt och mer att hjälpa folk med problem än att faktiskt vistas här för se vad folk skapar för intressanta moddar.

Men igen det är bara min åsikt. Ni får tycka vad ni vill och dela gärna med er av eran åsikt angående byggloggarna.

Jag hoppas att det blir en förändring snarast för jag börjar i alla fall att trönna och tråkas ut.

Ja det var allt från mig.

Hoppas det gamla bygloggsystemet kommer tillbaka

Visa signatur

ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1

Permalänk
Medlem

Jag tycker att både dom gamla och dom nya byggloggarna har sina för och nackdelar.

Det var mer intressanta byggloggar i det gamla systemet men dom var svåra att hitta och navigera i. Dom nya är rena och fina och man kan läsa dom lätt men dom är svårare att kommentera dom på ett bra sätt.

Jag hade gärna sätt någonting i still med dom gamla men där man kan dölja alla kommentarer, det är inte alltid man vill läsa dom.

Permalänk
Medlem

Galleriet har tagit över pa1983's utmärkta tråd "Era datorriggar"

Tillbaka med Byggloggar!

Permalänk
Medlem

tillbaka med min söndagsläsning ^^. Nä men helt ärligt mycket bättre innan. Man hade bättre koll på grejorna..och det var lättare att hitta någon specifik bygglog. Behöver inte ta bort nått bara lägga till byggloggar igen där dom riktiga grejorna händer.. Dom som typ satt in ny fläkt eller nått sånt tycker jag ska använda galleriet och dom som ska göra tex bygga eget chassi ska få göra en bygglogg..

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Till alla: WORD

Jag tycker personligen inte det är alls lika roligt att göra bygglogg på Swec numera (Som annars är en grym sida).

Det är nog den största anledningen till att jag inte loggat mina nyaste projekt faktiskt. Galleriet är mkt bra för just gallerier, men byggloggarna blir bara en stor massa som det inte är någon ordning på.
Ett annat problem som jag personligen har, är att mina loggar brukar innehålla många bilder (200+), och det funkar helt enkelt inte med systemet som finns nu.

Dessutom känns det som att man får mer uppmärksamhet med en egen Tråd i forumet, vilket faktiskt är den största anledningen till att man tar sig tid att göra en utförlig Bygglogg.

Tillbaks med underforumet Byggloggar! (Möjligheten att göra en "Riktig" Bygglogg i forumet ska iaf finnas i mitt tycke).

Sleepstreamer

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med..
Byggloggarna var guld värda!
Det genomsnittliga galleri-objektet verkar innehålla 4-5 dåliga bilder och fyra rader text.. Vilket väl säkert kan fylla en funktion - men inte som bygglogg!
Och när man har tittat på 20-30 objekt och fortf. inte hittat någon vettig bygglogg tröttnar iaf jag.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Det finns inga byggloggar i galleriet.

I alla fall inga äkta vad dom som ligger i galleriet ska kallas vet inte jag "galleriloggar" kaske men byggloggar är inte dom.

En bygglogg ligger i ett forum och ser ut som en äkta bygglogg.

En bygglogg är enligt mig i 85% av fallen inressant medans en gallerilogg kanske bara är 45% intressanta.

Men igen det är bara min åsikt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Jag har flyttat den här tråden till den rätta forumdelen, nämligen Feedback. Jag har förståelse för om trådskaparen inte har hittat den, eftersom länken till den inte ligger vid de andra forumdelarna, utan absolut längst ner på varje sida som visas.

Ämnet har diskuterats här tidigare, bland annat i http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6.... Om ni har frågor som ni inte tycker besvaras där, ska jag uppmana Edin att svara på dem i den här tråden.

Tack för er feedback, ha det fortsatt trevligt på SweClockers!

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson