Permalänk
Medlem

Vilket moderkort ska man köpa?

Har en ny dator från packard bell......det brukade dyka upp blå skärmar då och då......köpte därför ett nytt grafikkort men det blev ej bättre. Tror att moderkortet är skit.....ska byta ut det, för jag har uppdaterat det men inte sett mycket skillnad......MEN, vad ska jag köpa för att det inte ska bli kompatibilitetsproblem??
Vill att det nya moderkortet skall passa Intel Dualcore också....

Datorn:

Intel Pentium D 915
Busshastighet: 800Mhz
Klockfrekvens: 2.8 GHz

Minne: 2GB, DDR2
Hårddisk: 320 GB Sata

Grafikkort: Ati Power color Radeon x1650, 512Mb

Nuvarande moderkort: Rio 3 (RC415ST-PM)

FRÅGAN IGEN: Vilket moderkort ska jag köpa (som har bra BIOS)? Tror ni att dessa blå skärmar försvinner??

Permalänk
Moderator
Testpilot

Om den är helt ny från Packard Bell så borde du nog vända dig till dem eftersom det uppenbarligen rör sig om ett garanti-ärende.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Har redan gjort det.........men de sa att de utsatte datorn för "stress" i 3 timmar utan att det blev någon blå skärm......dessutom antog de ärendet som en "check-up" och tog 500kr av mig......

De tror att det är något fel på nåt som jag installerat och även när jag lovat att den höll på så efter att jag gjort 2 totala systemåterställningar.....

Orkar inte med dem...........vill köpa ett moderkort iaf.....