Permalänk

För / Nackdelar med AVG Free Edition

Vet inte om detta är rätt tråd, men vi kör på

Frågan lyder som rubriken; vad finns det för nackdelar / fördelar med mitt AVG Free Edition. kan vara bra att veta tycker jag.
AVG krånglar inte eller så för mig... utan jag är bara lite nyfiken på era synpunkter om programet är "bra" och så... ja ni förstår nog

Permalänk
Inaktiv

Fördelar/nackdelar jämfört med....?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Fördelar/nackdelar jämfört med....?

Konkurrerande gratis antivirusprogram?:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Oj, förlåt! glömde skriva det i inledningen.
Precis som Robba säger så menar jag ju andra gratisprogram att jämnföra med

Permalänk
Medlem

Jag har använt Avg på ett par datorer i något år och tycker att det funkar bra, inget speciellt att anmärka på.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Inga nackdelar, bara fördelar. Har installerat på mina egna datorer + hos flera kompisar. Ett mycket bra gratis antivirusprogram, fungerar även på Vista.

Permalänk
Medlem

Har den på alla mina datorer plus hos kompisar och det har fungerat mycket bra. Inga konstigheter.

Permalänk
Medlem

Har testat några gratis

active virus shield
snabb med uppdateringar kasparsky står bakom.

Avast 4 Home
mest komplett skydd med mycket sköldar

Antivir personal classic
Bra antivirus som placerar sig högt i tester dock irriterande reklambudskap vid uppdatering annars kanon.

Avg Free edition
Minst komplett av gratisversionerna dock resurssnålt.

De jag användt mest är
1 Antivir
2 Avg Free editon antivir uppdatering krånglade.
3 Avast 4 Home används just nu.
4 Active virus shield

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

AVG har i princip obefintlig heuristic.

Permalänk
Medlem

Använder AVG Free nu. Fungerar så vitt jag kan bedömma alldeles utmärkt. Den stora fördelen är att det inte drar mycket resurser och är enkelt att underhålla. Den enda nackdelen jag kan se skulle vara om skyddet är kasst, men inget tyder på det än så länge.

Körde Active virus shield ett tag, men det var något allvarligt problem med det (hos mig). Läckte minne eller liknande, minns att det brukade sluta med att hela datorn segade ner eller t o m blåskärm i vissa fall. Om du kör AVS och får problem med att datorn segar ner och windows GUI börjar "falla sönder", testa en avinstallation. Detta är antagligen ett ganska ovanligt problem, hittade inte mer info än några foruminlägg om det på Kaspersky-forum.

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem

AVGfree funkar inte på windows 2003 server (testade förre veckan)

hur det är med de andra vet jag ej...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Active virus shield funkade inget bra för mig.
Har gått tebax till AVG, det funkar ju iallafall

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |