S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mYrAns
hm, okej En snabb fråga bara var på datorn sparas ens sparade? ska installera om spelet :P..

C:\Documents and Settings\All Users\Documents\STALKER-SHOC\savedgames

I STALKER-SHOC ligger även alla dina skärmdumpar om du tagit några.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

tack men nu när jag ska patcha spelet så kommer de fram att jag ska stänga av alla virus skydd, och de har jag gjort men de fortsätter komma fram :S

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

stalker verkar vara ett bra spel, men jag har ett problem som drastiskt förstör upplevelsen. det är nämligen så att spelet kraschar när jag sparar. ibland när jag går in i pausmenyn, ibland i save-menyn och ibland när man klickar på "save". det kraschar inte alltid, men oftast.
någon som har nån ide vad det kan bero på?

[EDiT] känt fel, fixat med senaste patchen

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

save, med carrymod, så får jag ctd när jag ska ladda ett sparat Har opatchat spel, vilken version ska jag ta hem?

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

Dra hem den senaste vilket i nuläget är 1.3. Det ska komma 2 nya patchar med buggfixar och lite prestandaökning så håll ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

save, med carrymod, så får jag ctd när jag ska ladda ett sparat Har opatchat spel, vilken version ska jag ta hem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Dra hem den senaste vilket i nuläget är 1.3. Det ska komma 2 nya patchar med buggfixar och lite prestandaökning så håll ut.

När du patchar för första gången så måste du börja om spelet från början då inga utav dina sparningar kommer fungera. Så patcha som HazZarD säger med version 1.3, sedan ska CarryMod fungera.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Medlem

ohh :/ så då måste jag börja om för att de ska fungera? kan inte patcha iheller, den säger att jag ska stänga av mitt virus skydd, de gör jag, men de fungerar ändå inte :/

Visa signatur

Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem
Citat:

ohh :/ så då måste jag börja om för att de ska fungera? kan inte patcha iheller, den säger att jag ska stänga av mitt virus skydd, de gör jag, men de fungerar ändå inte :/

Vad har du för antivirus? Det kan vara så att det ligger något program och körs i bakgrunden som skyddar dina filer, kolla vilka processer som körs och stäng ner de som hör till ditt antivirusprogram.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

precis vad jag gjorde :/ har avg, stängde ner allt som hade med de att göra

Visa signatur

Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

Jag kör inget AV på mitt "gamingOS" (dualbootar 2 XP)

på mitt "arbetsOS" har jag AVGfree...

jag har rundat spelet än en gång - nu med OLMOD och det är himla snyggt må jag säga - faktiskt lite bättre än faiakes och SagerStalk (det känns mer uppdaterat)

skall nog springa runt lite och bara finnas till i spelet

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Jag kör inget AV på mitt "gamingOS" (dualbootar 2 XP)

på mitt "arbetsOS" har jag AVGfree...

jag har rundat spelet än en gång - nu med OLMOD och det är himla snyggt må jag säga - faktiskt lite bättre än faiakes och SagerStalk (det känns mer uppdaterat)

skall nog springa runt lite och bara finnas till i spelet

Haha det är äkta tillgivenhet det.
Får jag föreslå att lira spelet igen med Nuclear Snow då. Måste dock varna för att det kan vara en obehaglig upplevelse stundvis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R är det absolut mest underhållande och beroendeframkallade spelet jag spelat på väldigt länge. Underbara miljöer och skön story. Musiken är så klockren som den kan bli, kan inte undgå att dra på soundtracket när man ska gå och lägga sig ibland ^^

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
S.T.A.L.K.E.R är det absolut mest underhållande och beroendeframkallade spelet jag spelat på väldigt länge. Underbara miljöer och skön story. Musiken är så klockren som den kan bli, kan inte undgå att dra på soundtracket när man ska gå och lägga sig ibland ^^

i vilken mapp kan man hitta soundtracket?

Permalänk
Medlem

Synd bara att spelet inte är så kul ändå, questen suger, friheten att gå var man vill är borta, dock väntar jag på den nya patchen som enablar freeplay mode så man äntligen kan gå var man vill.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Synd bara att spelet inte är så kul ändå, questen suger, friheten att gå var man vill är borta, dock väntar jag på den nya patchen som enablar freeplay mode så man äntligen kan gå var man vill.

låter najs! för om man går upp på kullarna så blir allt så vitt av radiation att man inte kan se någonting :S och till slut stöter man s.k "clip brush" dvs osynliga väggar som gör att du inte kan gå varsomhelst.

Permalänk
Medlem

Jag är lite fast nu i underground lab. Nyss tagit dokumenten, men dörren jag kom in från är nu stängd och den brinner. Finns också en sak som flyger omkring och gör konstiga ljud, samtidigt som eld attackerar mig från ingenstans.
Vad ska man göra? :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Jag är lite fast nu i underground lab. Nyss tagit dokumenten, men dörren jag kom in från är nu stängd och den brinner. Finns också en sak som flyger omkring och gör konstiga ljud, samtidigt som eld attackerar mig från ingenstans.
Vad ska man göra? :/

skjut sönder saken! sen så finns det ett till rum där, som det finns ammo o grejer i. sen högre upp i labbet i ett av rummen brevid en anomali finns det en ak-74 med en gp-25 kosteyer granatkastare som är sällsynt. och en suit, och ammo och ammo för grenade launchern!

Permalänk
Medlem

Hur kan man växla eller byta mellan moddarna man har installerat ? tänkte lira spelet igen men den modden som Save föreslår man tänker oxå att installera några till och jag frågar då er: finns det nån möjligthet där man kan spela den modd som man vill när som helst och var i spelet som helst?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Hur kan man växla eller byta mellan moddarna man har installerat ? tänkte lira spelet igen men den modden som Save föreslår man tänker oxå att installera några till och jag frågar då er: finns det nån möjligthet där man kan spela den modd som man vill när som helst och var i spelet som helst?

Genom att ta backup på hela mappen Gamedata så kan du växla mellan olika modds - men inte till dina sparade spel

Jag har ett antal varianter som jag döpt såhär

Gamedata_SAVE
Gamedata_Faiakes
Gamedata_OLMod
Gamedata_SagerStalk
Gamedata_BKP

Gamedata

där den senaste är den som är aktuell

Men du kan inte växla mellan moddarna hur som helst på dina sparade spel - de flesta kräver att man börjar ett helt nytt spel - vilket har gjort att jag nu håller på att spela med OLMod och gå igenom i stort sett hela världen för 4-5 gången eller vad det nu är...

jag kopierar in en guide från SagerStalk's readme

________________UNINSTALLATION_______________________

Quick Summary: To uninstall, do NOT just delete your gamedata folder. You Must Not Delete gamedata\config\misc\task_manager.ltx otherwise your savegame files may not work

Detailed Description: The 10 day quest mod included modifies a file: gamedata\config\misc\task_manager.ltx
This file will bind itself to your save games. This is due to the way it fixes broken quests and changes deadlines for quests. This means that you should not delete this file, otherwise your savegame will not work. It MAY be possible to remove this file if you don't hae any active timed quests, but this has not been tested. I firmly believe that this is the best quest mod available and it will remain in SagerSTALK.

If you switch to another mod that changes task_manager.ltx, the changes should be merged using WinMerge.
http://winmerge.org/

Detta gör att jag har namngett mina sparade spel efter modden så det jag spelar på nu är OLMod##

(där ## representerar ett löpande nummer om jag sparar på nytt för att kunna gå tillbaka)

min mapp med sparade spel är stor

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tjo..

uppdaterade Stalker till senaste patchen.
och tänkte lägga in lite mods, men jag har fan ingen Gamedata-mapp.. är det bara att göra en isf?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

hej - ja det är bara att göra en om den inte finns...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okidoki!

tänkte att det var likabra att fråga, så man inte fixar något dumt fatalmegaerror is pelet;)

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

jepp - ser fram emot Clear Sky...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
okidoki!

tänkte att det var likabra att fråga, så man inte fixar något dumt fatalmegaerror is pelet;)

Du måste också ändra en grej i filen "fsgame.ltx" som ligger i din stalker-mapp. Öppna filen med notepad och ändra raden;

$game_data$ = false| true| $fs_root$| gamedata

till

$game_data$ = true| true| $fs_root$| gamedata

Du ändrar alltså bara "false" till "true". Detta innebär att spelet använder filerna i den "gamedata"-mapp du själv skapar i förstahand, istället för orginal-filerna som ligger i de komprimerade "gamedata"-filerna i mappen.

Läs readme till alla moddar innan du installerar. Särskillt save-filerna är ruskigt kännsliga för moddar.

Jag kan personligen rekomendera ABC-mod, som är en stor mod med en massa ändringar och fixar. Den finns att hitta på det officiella Stalker-forumets mod-lista.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tänkte precis spela stalker när jag hade haft in den nya uppdateringen, men nu står de att spara filerna inte finns elelr de ärnågot fel, vad ska jag göra, Jag hade kommit rätt långt och vill inte spela om spele.???

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Jag tänkte precis spela stalker när jag hade haft in den nya uppdateringen, men nu står de att spara filerna inte finns elelr de ärnågot fel, vad ska jag göra, Jag hade kommit rätt långt och vill inte spela om spele.???

Aj då!

Det går tyvärr inte att göra ngt åt. Du skulle ha läst om patchen innan du uppdaterade. Men man kanske kan installera om spelet och använda spara filerna igen.

Permalänk
Medlem

Då får jag spela om de i övermorgon eller imorgon och njuta av spelet igen då =P

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Permalänk
Medlem

ladda ner härifrån för att slippa fileplanet och annat dret

http://www.stalker-zone.com/index.php?name=Downloads&get=108

Visa signatur