Permalänk
Medlem

Problem med långsamt internet

Jag har stött på ett problem när jag kopplar nätverket här hemma.
Först och främst undrar jag om jag måste ha korsad sladd mellan internet och routern?
När jag surfar så tar det lång tid att komma in på sidor och oftast så går sidorna inte att laddas. Msn kan jag sitta på men blir utloggad varje halvtimme typ. Sen så kommer det perioder då sidor fungerar fint. Men den perioden överstiger inte 10 min..

Jag har internet genom ett stadsnät och det är ingen brandvägg där. I routern är brandväggen på. Datorernas brandväggar är avstängda. Jag har Avast Antivirus.. Kan det bero på det? Att antiviruser stoppar trafik och krockar med routern.. Ah.. Jag vet inte... Tacksam för svar.

Visa signatur

P III 500, 256 MB, 300 GB, ATI Rage Xpert 128 16 MB ETT MOOOONSTER!!!

Permalänk
Medlem

Du bör först titta om du får kontakt med routern dom gånger när Internet dör. Om du får det, kontakta din internetleverantör och säg till.
Om du inte får kontakt med routern bör du se över anslutningen mellan din dator och switchen.

Om du ska ha korsad eller inte beror egentligen helt på hur routern är uppbygd. Nyare enheter brukar känna av och anpassa sig efter det medium man använder. Jag skulle nog ändå testat en rak kabel istället för en korsad och se om det blir någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Routern fungerar att koppla upp till när internet inte fungerar. Och jag använder en rak sladd för närvarande..

Tack för svaret.. Adamo vänta er ett samtal..

Visa signatur

P III 500, 256 MB, 300 GB, ATI Rage Xpert 128 16 MB ETT MOOOONSTER!!!

Permalänk

Prova att koppla förbi routern. Prova gärna 2 olika NICs om du har tillgång till det.

Permalänk
Hedersmedlem

*ämnesraden redigerad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com