Permalänk
Medlem

Tesrar Fusion och tycker den är mycket sämre än Mach 3 Turbo.
Så jag gick tillbaka.

Men det hela handlar ju om vem som man frågar då det är olika för alla. Jag har liggande skägg, inte utstående, kanske därför Fusion inte fungerar för mig.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

aah jag läste fel, my bad, men man kanske ska ta o börja raka sig varje dag istället så man slipper allt extra jubb hehe

Permalänk
Medlem

Vaknade en dag och upptäckte att det låg en Fusion i min brevlåda, gratis exemplar ftw.

Håller med er som nämnt att det är för tätt mellan bladen. Mach 3 är bättre för mig i alla fall, anser detta vara en rätt inviduell fråga då alla har olika hårväxt och hy. ^^

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Äh... jag kör mest med trimmer nu, och en sensor excel till de nedre regionerna. Två blad räcker gott så sällan som jag rakar ansiktet. Man kanske skulle skaffa sig en riktig rakkniv, fast då lär ju pungen ligga i handfatet nån dag.

Permalänk
Medlem

LOL, darkmoon!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av siXpounder
Jag har båda, tycker inte att det är någon skillnad på dem. Använder numera min Mach 3 till penisen och Fusion till ansiktet dock.

Kan man använda hårborttagningsmedel i ansiktet?

Samma här faktiskt. Funkar rätt bra. Tror dock inte att hårborttagningsmedel är så bra i ansiktet...

@jonaktiv: Jag har testat. Märkte det inte förrän efter ett tag och då var tummen helt körd.

@Sanazin: Finns det inte bättre alternativ för tjejer? Eller är det bara att de har ett rosa handtag?

Permalänk
Medlem

Jag kör på min mach 3 turbo som jag haft ett antal år, funderar på om man ska byta upp sig till fusion eller helt enkelt investera i en riktig apparat, vad tycker ni, hyvel eller apparat?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Humm, någon som vet hur Wilkinson Swords produkter fungerar i jämförelse med Gillettes prylar?

Permalänk
Medlem

Jag har en WS Quattro, värsta skiten ever.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rakapparat ftw, men det gäller oftast grovjobbet. Finlir brukar rakblad falla mig bättre i smaken.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Jag har en WS Quattro, värsta skiten ever.

På ett bra eller dåligt sätt?
Vill minnas en liknande tråd i gamla ÖÄ, då WS omtalades med ganska bra ord.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är riktigt dålig, rakar kasst med tanke på alla plasttrådar som sitter framför bladen.

Visa signatur

Permalänk

Är det någon som har några erfarenheter av rakkniv? Skall tydligen ge extremt len hud men vara svår att använda.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Ja du behöver ju aldrig köpa en ny iaf, dock kan du mörda folk med den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Är det någon som har några erfarenheter av rakkniv? Skall tydligen ge extremt len hud men vara svår att använda.

Jag vill testa, vet du var man kan få tag på en?

Citat:

Ja du behöver ju aldrig köpa en ny iaf, dock kan du mörda folk med den

Och vilken av dem två sakerna var negativ nu igen?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Rakkniv är riktigt jävla svårt att lära sig, men när man väl kan så är det riktigt nice. Manliga frisörer lär sig genom att ta en ballong, täcka med raklödder och då kunna "raka" ballongen med rakkniven utan att ballongen spricker.

Ni kan ju träna så innan, så slipper ni förblöda á la Hostel när ni väl ska raka er.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Nån som vet var man kan hitta billiga Mach3-blad?
Brukar köpa på ICA och även Clas Ohlson ibland, men de är inte så mycket billigare. Tror det kostar 160kr för 8 blad.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Rakblad är inte billigt, simple as that.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det borde vara billigare, därför hade jag skägg innan, ^^ skäggtrimmer e nice, men rakapparat tar inte för bra

Permalänk
Medlem

Klart att en rakapparat tar bra, det gäller ju bara att kunna tekniken. Det var många i min pluton som hade enbart rakapparat och tog sig igenom varenda morgonvisitation.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Rakblad är inte billigt, simple as that.

10-pack ICA rakhyvlar, 17:90, rätt billigt

Tycker det är klart mer prisvärt, blir inte otroligt lent* om man inte rakar mothårs(vilket istället är rejält hudirriterande), iofs har jag inte orkat skaffa raklödder utan brukar bara fukta med lite vatten så det kan kanske bli bättre. Har inte använt Mach 3 på länge, brukar använda rakapparat annars, så vet inte om det är någon större skillnad, får testa nån gång att jämföra.

* Tycker inte det är så viktigt att få det 100% lent, det växer ju ändå ut rätt snabbt.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

men när man kör rätt teknik med apparaten så tar det längre tid än rakhyvel rakhyvel går snabbt satan egentligen

Permalänk
Medlem

Här finns en video om rakning med rakkniv.
http://www.youtube.com/watch?v=78QqnrJtvg4

Han har även många fler filmer om rakning i olika former. Rekommenderas och är inte allt för tråkiga att titta på.
http://www.youtube.com/profile_videos?user=mantic59

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
@Sanazin: Finns det inte bättre alternativ för tjejer? Eller är det bara att de har ett rosa handtag?

O___O

Nu när jag läser vad jag skrev kom jag på att jag kanske bör ändra det...
Men för att påpeka, är .. ingen .. tjej -.-

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Aha. Då så. Fick för mig att du var det men när jag fick komponenter sparade man in på både hårddisk och RAM-minne och satsade på CPU i stället

Och chassie såklart, höhöhö

Permalänk
Medlem

fushion tycker jag är överlägesen men då kör jag den där motormodellen,

men inget går upp mot äldre saker testade en hyvel som polarna hade köpt äkta old school med raktvål å allt de där. å fan va de spöar dagens saker alltså
visst de tog lite längre tid men sånt där ska jag köpa

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie

Har använt rakkniv rätt mycket, det är dock "coolare" än det är effektivt. En kniv är helt chanslös mot en modern hyvel. Det jobbiga är ju förberedelserna, för någon snabbrakning är helt uteslutet.

En av de viktigare sakerna med kniv är konsten att hålla den riktigt vass. Minsta slö och det kan gå riktigt illa. Har faktiskt aldrig skurit mig nämnvärt mycket men som sagt, man får inte ha bråttom.

Är ni utomlands i sydeuropa så lyxa till det och gå till en frisör och be honom raka er med kniv. Det är mycket lärorikt och hur skönt som helst.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.