Transformers - Vad tyckte ni?

Permalänk
Medlem

Kom nyss hem från att ha kollat på den på bio.
Som transformersfan är jag lite besviken på att det knappt handlade nått om själva transformerserna (plural böjning?), speciellt på hur lite man fick se av decepticons utöver pang-pang scenerna.
Som allmän grafik/animering/sci-fi fan(nörd) är jag alldeles hänförd! Fan va ball den var! Önskade ibland att hela filmen skulle gå frame-by-frame så man verkligen kunnat se hur välgjord den var.
Sen så kunde de ha slopat en massa stråkar som alltid ska infinna sig i storfilmer nu för tiden. Det och att det alltid ska vara skarpa bakgrundsljus när nåt extra romantiskt/speciellt ska hända.
summary: 3,5/5
Klart värt pengarna. slänger man ut 60:- på en burgare på mcD så är det lätt värt 95:- för detta!

EDIT: måste korrekturläsa innan man postar

Permalänk
Medlem

Underbar!

Skiter fö. i all reklam och fel dom gjort, det är som en helt ny film och efterssom det planeras en 2a så är jag helt övertygad om att man kommer få se lite fler autobots.

Optimus prime säger ju att han finns där och ifall det finns några fler överlevare så ska dom kontakta honom!

Men nu när megatron är "död" så förstår jag inte hur dom ska fortsätta?

Dold text

Favoriterna är lätt Starscream och Jazz...och Optimus prime...och ehm...äääh vafan alla är härliga på sitt sätt

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Såg nyss filmen på bio.
Det är en bra kandidat till att vara den sämsta film jag någonsin sett.
Jag gillar de flesta superhjältefilmer och liknande baserade på gamla tecknade serier, men det här...

Ok, hade jag varit runt 10 år gammal så kanske jag hade kunnat uppskatta den, eftersom det uppenbarligen var den åldergrupp filmen riktade sig till.
Den tecknade versionen av transformers är ju tom helt klart riktad till en mer mogen publik än filmen.

Jag menar humor på kiss och bajsnivå och supersmarta kids som är bättre än alla fjantiga vuxna som beter sig mer fjantigt än de skildras i tecknade serier.

Och transformersrobotarnas tankevärld och beteende var uppenbarligen enpassad till ett barns tankevärld när denne precis ska gå in i tonåren och ifrågasätta sina föräldrar. "I hate parents" som nån av dem sa när de lekte kurragömma i trädgården...

Om allt blir för löjligt känns det meningslöst att titta på. Den gränsen passerades väldigt tidigt i filmen. Det är nog första gången jag allvarligt funderade på att gå långt innan filmen är slut för att slippa slösa bort tiden på något så meningslöst.

Ok, transformers...naturligtvis är det svårt att göra en alltför vettig film med den grundstoryn den serien har, men det hade kunnat göras så otroligt mycket bättre.
Effekterna var dock påkostade, vilket var bra, men när man i samspelet och dialogen mellan människor och mellan robotar gör det klart att det hela är anpassad för en tioårings verklighetsuppfattning så känns det bara pinsamt..

Nej, det där satte iallfall en ny bottenstandard för hur dåligt det kan bli.

Edit : Jag undrar hur det kan vara en 11-års åldergräns på filmen. Det kanske var tänkt att vara en övre åldersgräns ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Precis! Vem kläckte den idiotiska iden att den skulle appelleratill "kidsen". Vi växte transformers har tro det eller ej åldrats sen dess.

Varför kallar försvarsdepertementet annars in en massa ungdomar som skall lösa alla datorproblem, varför utmålas all annan personal som tråkiga vuxenstereotyper? Varför ser vi inte ett spår av blod, eller tom olja (som ju förekom i serien) under hela filmen? Lite lemlästning hade faktiskt piggat upp, fanns iaf inget i handlingen att glädja sig åt.

Sen kändes ju "tranformernarna" bara som sidkicks till de totalt okarismatiska huvudpersonerna. Robotstriderna var rätt ok, men varför var de tvungna att fippla med kamren så man knappt såg ett skit, för att döjla dålig animationteknik? 4/10.

EXAKT!

Jag skulle vilja se en version som verkligen är till för att berätta en historia istället för att sälja en massa skit á la HP/GMC/NOKIA/BLA BLA BLA

Kör en "Terminator"-version av skiten, jag ville se blod, död, förstörelse och inte en massa finnig tonårsromantik bland reklamen.

Nä fy fan, nu blev jag arg igen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
EXAKT!

Jag skulle vilja se en version som verkligen är till för att berätta en historia istället för att sälja en massa skit á la HP/GMC/NOKIA/BLA BLA BLA

Kör en "Terminator"-version av skiten, jag ville se blod, död, förstörelse och inte en massa finnig tonårsromantik bland reklamen.

Nä fy fan, nu blev jag arg igen!

/pat

Vet hur du känner dig, så jävla löjligt med filmer nuförtiden. De flesta är riktade till 7 åringar. Ingenting känns seriöst längre =/.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
/pat

Vet hur du känner dig, så jävla löjligt med filmer nuförtiden. De flesta är riktade till 7 åringar. Ingenting känns seriöst längre =/.

Precis.

Samma sak med aliev vs predator, hade de inte gjort den barntillåten (typ 13-årsgräns i usa) så hade den haft möjligheten att bli något bättre.

Tacka vet jag Simpsons som kommer i två versioner just av den anledningen hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Såg nyss filmen på bio.
Det är en bra kandidat till att vara den sämsta film jag någonsin sett.
Jag gillar de flesta superhjältefilmer och liknande baserade på gamla tecknade serier, men det här...

Ok, hade jag varit runt 10 år gammal så kanske jag hade kunnat uppskatta den, eftersom det uppenbarligen var den åldergrupp filmen riktade sig till.
Den tecknade versionen av transformers är ju tom helt klart riktad till en mer mogen publik än filmen.

Jag menar humor på kiss och bajsnivå och supersmarta kids som är bättre än alla fjantiga vuxna som beter sig mer fjantigt än de skildras i tecknade serier.

Och transformersrobotarnas tankevärld och beteende var uppenbarligen enpassad till ett barns tankevärld när denne precis ska gå in i tonåren och ifrågasätta sina föräldrar. "I hate parents" som nån av dem sa när de lekte kurragömma i trädgården...

Om allt blir för löjligt känns det meningslöst att titta på. Den gränsen passerades väldigt tidigt i filmen. Det är nog första gången jag allvarligt funderade på att gå långt innan filmen är slut för att slippa slösa bort tiden på något så meningslöst.

Ok, transformers...naturligtvis är det svårt att göra en alltför vettig film med den grundstoryn den serien har, men det hade kunnat göras så otroligt mycket bättre.
Effekterna var dock påkostade, vilket var bra, men när man i samspelet och dialogen mellan människor och mellan robotar gör det klart att det hela är anpassad för en tioårings verklighetsuppfattning så känns det bara pinsamt..

Nej, det där satte iallfall en ny bottenstandard för hur dåligt det kan bli.

Edit : Jag undrar hur det kan vara en 11-års åldergräns på filmen. Det kanske var tänkt att vara en övre åldersgräns ?

WORD!

Permalänk
Medlem

4/5 från mig, men det är nog bara för att tjejen va trevlig att titta på

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Helt ok film med tunga effekter. Satt bara och gapade på ett par ställen.

Vissa scener var riktigt bra. Några scener var onödigt tramsiga men de gick att ha överseende med i det stora hela tycker jag, åtminstone när tjejen var med. Hade föredragit en lite mörkare och vuxnare version, men å andra sidan kunde den ha varit sämre också.

Bör ses på bio med bra bild och ljud, då filmen lever mycket på effekterna (och gör det bra). En suddig DivX på datorn hade inte gett filmen rättvisa.

Sammanfattningsvis en svag 4 av 5. Värd ett biobesök.

Permalänk
Medlem

Det var den värsta högen dynga jag sett på flertalet år på bio. Fruktansvärt stereotypa människokaraktärer, en Jar Jar Binks-tranformer som kan förvandlas till en boombox och inte minst ohyggligt utdragna "komediscener" där de stora robotarna trampar i klaveret eller måste gömma sig för nåt medelålders par när hela universums framtid står på spel.

Som effektfilm är den väl helt okej, även om det inte var något som kändes så där våldsamt spektakulärt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja Frenzy var ju inte så lik sig jämfört med den animerade serien.

Jag gillade den då jag är lite av ett transformersfan, dock saknade jag det ständiga käbblet mellan Megatron och Starscream.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Ja Frenzy var ju inte så lik sig jämfört med den animerade serien.

Jag gillade den då jag är lite av ett transformersfan, dock saknade jag det ständiga käbblet mellan Megatron och Starscream.

Visst hjälpte väl Starscream till å bombardera Megatron i slutet av filmen lr minns jag helt fel?? Det skulle isåfall kunna kallas lite käbbel

Permalänk
Medlem

Verkar vara lite blandade åsikter om den filmen som jag ser

Personligen har jag lyckats missa allt som har med Transformers tidigare kultur att göra, så filmen var det enda jag hade att gå på. Då jag gick in helt utan förväntningar så är min åsikt att filmen var "hyfsad". Snygg var den onekligen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
massa ord

Kan inte mer än hålla med dig till allt du sa...
Effekterna var förbannat snyggt gjorda men i övrigt så var filmen precis som all annan skit hollywood spottar ut idag

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

har aldrig sett de gamla serierna eller så, men såg denna filmen förra helgen och tyckte den var skitbra.
mycket häftiga effekter och så

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Sammanfattar väll filmen ganska bra......

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semak
jag tycker att filmen hade allt.. Action-komedi-romantik...Och det är dagens filmer... den för starkt 4/5...absolut...

Visst teckand var lite anorlunda än filmen men som några skrev.. Man var ju 1-10 år gammal eller äldre.. och då såg man på teckand filmer lite anorlunda..

För de som klagar.. Gör ni själv en film.. så att alla kan bedöma den.. och sedan försök gör en film från tecknad/boken.. vi för se om det går bra..Det finns alltid ngn på hela internet som inte gillar... Och sedan finns det foljk som hela tiden klagar.. "TUR ATT NI FINNS" ....

Ett exempel.. Jag är stor fan av Dragon ball serier.. Försök gör en film på den.. man kommer aldrig att lyckas att göra film på den.. Då bli det för mycket dator grafik.. Jag kommer se den i alla fall.. men jag vet att det går ju inte att göra film på den.. och transformers är riktigt bra gjort även om det lite anorlunda

Var bara tvungen att påpeka att det faktist finns en Dragonball film, dock är den inget vidare. Allt jag hitta var ett litet klipp.
http://www.youtube.com/watch?v=xrjTokKH5-U
http://www.youtube.com/watch?v=oYBWeYLs7_4&mode=related&searc...

har sett hela filmen för ett bra tag sen, men kan inte ens hitta filmen på imdb. Den har väll någon konstig orginaltitel, och förmodligen aldrig översatts.

Edit: Hitta ytterligare ett klipp från filmen.
Edit2: Filmen heter tydligen Dragon Pearls, och är inte alls dragonball, men filmen är tydligen baserad på samma legend som Dragonball serien kommer ifrån.

Edit 3: Glömde skriva det jag skulle igentligen
så här kommer det.

Tycker filmen var mycket välgjord och underhållande, visst det var mycket som inte stämde med den tecknade, men det är ändå inget ja vill klaga på, var en balancerad film med action, spänning och en del komedi,. transformers är ju trotts allt ett barnprogram från början

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Var precis och såg filmen och kan bara konstatera att den rockade i vissa avseenden och i vissa delar men också hade delar som drog ner den en del tyvärr.

Man kanske kan klippa bort en massa onödiga scener och få en riktigt bra film, om man kan göra det utan att det uppstår konstiga händelseförlopp då förståss.

Angående Bumlebee så är det ju lite lustigt att det faktiskt står en bubbla bredvid honom när han introduceras.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Var på Anderstorp och kollade på WTCC och gissa vem jag såg utanför Chevrolets VIP-tält?

That´s right, Bumblebee

Bild kommer senare dock

Permalänk
Medlem

Tyckte nog den var lite väl barnslig så fort robotarna började tala. Då började dels deras dialog, vilken var 1. gjord för jollrande 2åringar och 2. lika kreativ som en gråsten. Jag rös när Jazz fick sin första (av två) kommentar. Sedan var hela handligen tydligt gjord för de mindre, som inte-väcka-föräldrarna-medan-vi-krossar-trädgården-scenen. Visst, visste att den nog skulle vara gjord för yngre..men kanske trodde att den skulle varit mer riktad mot de som var yngre när de hade sin storhetstid : )

Den lilla roboten var dock rätt rolig = )

Edit. Rolig, inte solig.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Här kommer den utlovade bilden på bumblebee ^^

http://img259.imageshack.us/my.php?image=bumblebeeih2.jpg

(Jag har tagit bilden själv, så utnyttja den bäst ni vill)