Permalänk
Medlem

Om det är en lindrig form av tinnitus kan det hända att den går över om ett tag. Hur länge har du haft den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Om det är en lindrig form av tinnitus kan det hända att den går över om ett tag. Hur länge har du haft den?

Dessvärre i runt 10 månader.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

nedsatt syn, funderar dock på operera skiten linser e jobbigt.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Total röten syn, ser inte ett skit utan mina glasögon. + min längd 193 har gett mig en hel del ryggbesvär med åren. + acne vilket jag även ser som ett "handikapp". Vissa av alla dessa miljader finnar gör helt koppulöst ont att få bort, å visst ska det även klia. >_<

Permalänk
Medlem

jag har en liten variant av Skolios (tror det stavas så:P) dvs ena benet är kortare, har ~3cm kortigare på höger benet.
har svårt för att gå längre sträckor, blir trött i ben, höft och rygg.

som följd av skoliosen, så är jag helt sne..
höfterna sitter olika, ryggen är lite krokig och axlarna är snea.

har kontaktfel..eh..brytningsfel i ögona också.

jo. har också mina tår brevid stortån ihopväxta.
lillbrorsan har han med, dock inte lika mycket som jag, och min mormors syster har det.. bara vi 3 i släkten som har det

mja.. säger att jag är gjord på reservdelar. ;P

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Lindrig form av tinnitus. Överröstar inte allt annat, men när det är som värst så funkar i princip bara hörlurar och hög volym.
Mycket störande, vet inte hur jag har fått det. Lite konstigt, speciellt då jag verkligen inte är den som lyssnar på musik högt -_- (Dessutom använder jag inte 100-kronorshörlurar som skrapar sönder allt ljud).

Nu är jag ingen expert på tinnitus, men, är inte risken att du förvärrar den/gör den permanent om du lyssnar på hög musik, speciellt i lurar?

Inget känt handikapp rapporterat hos mig.

Permalänk
Medlem

Själv har jag pollenallergi/hösnuva. Riktigt jobbigt när man bara vill njuta av den korta sommaren, men nyser hela tiden, samt att det rinner och kliar i ögon och näsa. Allergimedicinen verkar inte hjälpa heller.

Tror inte jag har något värre handikapp än det så jag är rätt nöjd.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

jag har 34,2 i handikap

Visa signatur

Då knackade verkligheten på dörren igen.
Jag tänkte fan inte öppna.

Permalänk
Medlem

Högfungerande Autism.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Lindrig form av tinnitus. Överröstar inte allt annat, men när det är som värst så funkar i princip bara hörlurar och hög volym.
Mycket störande, vet inte hur jag har fått det. Lite konstigt, speciellt då jag verkligen inte är den som lyssnar på musik högt -_- (Dessutom använder jag inte 100-kronorshörlurar som skrapar sönder allt ljud).

behöver ju inte bara bero på hög musik som jag uppfattat det, bllrig miljö tänker man kanske inte alltid på men ibland finns den där 8 timmar om dagen(jobbet?). sen så kan det tydligen i vissa fall fixxas till genom att slipa tänderna, bäst du kollar upp det där noga, DVS inte går till en läkare som säger: jaha ok inte mkt man kan göra hör av dig om 50år...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har tydligen den mildaste graden av aspergers, thank god.

Dålig syn, så bär linser.

För högt kolsesterolvärde (ärvt), så käker piller för det.

En inte helt fungerade vänsterarm. Bröt den när jag var liten, och doktorn gjorde fel så den blev felläkt, så kan inte vika ihop den helt så att säga, och bicepscurl på gymmet är kört
.
Högeraxeln har åkt ur led på en skidresa i frankrike, ömmar lite ibland på gymet och om man har sovit på den.

EDIT: 13,9 i hcp för övrigt ^^

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem

Har också fått diagnosen Asperger även om jag inte är så säker på att det verkligen är korrekt.

Har ett lätt krökt lillfinger. Tappade pekpinnen under en föreläsning och försökte fånga den på något konstigt sätt vilket gjorde att jag råkade klämma fingret mellan pekpinnen och en hård kant..gjorde ont som fan och hela fingret svullnade upp fett..
Studenterna måste haft rätt roligt åt det..

Det börjar dock successivt läkas nu efter ett par månader, tror jag..

Sen är jag som så många andra halvblind också..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Nedsatt syn har jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Brytningsfel på höger öga , dock inte jag märker nått direckt av , men när det är mörkt i rummet och jag sitte framför datorn kan högerögat börja rinna o klia nå så in i skåne.
Optikern säger att det är pga. brtningsfelet. Morsan har samma sak , fast på vänster öga.
Dock inget som påverkar varken hennes eller mitt körkort.

Sen har jag en ryggkota som är lite handikkappad oskå , brukar leda till att jag får ont i ryggen ganska ofta.
Typiskt när man håller på mycket med bilar , o ni som vet förstår.

Sen är man väl selektiv döv okså ,men det är väl alla nån gång ^^
Och hjärnsläpp drabbas man okså av då och då , samt total förvirring brukar inte vara ovanligt.

Sen när jag skaffade laptop blev jag totalt oförmögen att skriva ordentligt.
Jävla tngtbord som ska var så förbannat små och krångliga att skriva på .
Tacka vet jag vanliga tngtbord , ska skaffa mig ett till loppan.

Permalänk
Medlem

Adhd med drag av aspberges ellr va det nu var.

annars är jag nog som en inte så fullt vältränad grekisk gud.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Hedersmedlem

Pollen...

(12hcp)

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Nu är jag ingen expert på tinnitus, men, är inte risken att du förvärrar den/gör den permanent om du lyssnar på hög musik, speciellt i lurar?

Inget känt handikapp rapporterat hos mig.

OK, inte SÅ hög, och det är bara när det är som värst, vilket det sällan är.
Givetvis är det inte särskilt bra att lyssna på musik högt i hörlurar. Jag lyssnar aldrig _riktigt_ högt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
OK, inte SÅ hög, och det är bara när det är som värst, vilket det sällan är.
Givetvis är det inte särskilt bra att lyssna på musik högt i hörlurar. Jag lyssnar aldrig _riktigt_ högt.

Hehe, ok, lät lite halvgalet att pressa in tokhög musik när man har tinnitus, om än lindrig. Har du kollat upp det, finns det något du kan göra?

Permalänk
Medlem

ser att det är fler som har asbergers/högfungerande autism

typ 2 diabetes (hur man nu kan få det vid 20 års ålder?)

och brytningsfel på höger öga

tinnitus med ja fast inget som stör iaf:)

hehe är inte perfekt men det är väl bara leva livet så gott det går och att göra det bästa av situationen

men att leva med asbergers kan va lurigt ibland tycker jag då vissa tycker man säger/beter sig udda ibland.

Annars är det inga större problem eftersom det mesta går att träna bort som tur är

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Hedersmedlem

Har inga allvarligare handikapp egentligen. Astma som just nu håller sig väldigt lugn, har inte tagit nån medicin mot den det senaste året. Ser lite illa men inte värre än att jag har fullgod syn med glasögon (och nästan fullgod utan).

Har haft riktigt brutal akne på ryggen tidigare vilket gör att den ser ut om ett månlandskap av ärr.. inte vidare snyggt men det syns så mycket längre.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

har bara dermografism och otroligt jobbiga fötter (skoskav hela tiden)

förresten hur fixade du aknen på ryggen...:? väntade du bara?
Min bror har det och nu har han fått någon konstig medicin som har som bieffekt att han inte får dricka undertiden han tar medicinen.... han e jävligt förbannad på det

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

exakt vad är aspenbergers? Vad är det som förtydligar en sådan person?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Hehe, ok, lät lite halvgalet att pressa in tokhög musik när man har tinnitus, om än lindrig. Har du kollat upp det, finns det något du kan göra?

Såhär går det till när en person med tinnitus går till doktorn:

P = person, D = doktor

P: Jag tror jag har fått tinnitus, det tjuter rejält i mitt öra!
D: Det går över inom två veckor.

*två veckor senare*

P: Det tjuter fortfarande i mitt öra!
D: Det går över inom sex månader.

*sex månader senare*

P: Det tjuter fortfarande mycket i mitt öra, kan jag få någon hjälp?
D: Det går över inom 6 månader

*sex månader senare, gå tillbaka till senaste diskussionen*

- -
Kort sagt, nej, det finns inte så hemskt mycket att göra åt tinnitus.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
exakt vad är aspenbergers? Vad är det som förtydligar en sådan person?

http://en.wikipedia.org/wiki/Asperger_syndrome
Sånt man kallar barn så fort de inte är tillräckligt sociala. Socialstyrelsen verkar ha som mål att innan 2015 ska vartenda litet barn ha en egen diagnos av någon sort... Mycket löjligt, då det förstör för de som verkligen lider av problem. Det råder en stor inflation i diagnosgivandet... Det hade varit kul att se hur svårt det är att få olika diagnoser? Dvs. man agerar gravt osocialt och aggresivt, och sedan ser man hur lång tid det tar innan någon doktor deklarerar en som autistiskt dampbarn med OCD ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Permanent flummig

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacemarine
har bara dermografism och otroligt jobbiga fötter (skoskav hela tiden)

förresten hur fixade du aknen på ryggen...:? väntade du bara?
Min bror har det och nu har han fått någon konstig medicin som har som bieffekt att han inte får dricka undertiden han tar medicinen.... han e jävligt förbannad på det

Roaccutan, väldigt farligt om man hanterar det fel (läs: dricker alkohol inom ett år efter avslutat behandling) men väldigt väldigt effektivt. Det skrivs ut till väldigt få numera så din bror borde nog vara glad att han får effektiv behandling istället för att vara sur för att han inte får dricka.

Jag åt någon form av penicillin i ett par år innan jag fick roaccutan vilket inte gjorde någon nytta, det sköt bara upp problemet för mig. Nu fem-sex år efter avslutat behandling har jag fortfarande inga besvär av aknen, så nytta gjorde det allt. Helt klart värt allt lidande jämfört med att ha ryggen full med varbölder.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

ADHD/DAMP & Asperger Syndrom

Permalänk
Medlem

Blind på vänster öga och allmänt besvärlig som person...

Permalänk

Lindrigt blödarsjuk.

Resulterar i näsblod 4-6 ggr om dagen under vintern, blodbrist kan jämföras med billig fylla. Haha.

Lite jobbigt men vad gör det, man lever ju åtminstonde

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

jag har afte... Typ blåsor i munnen (får bara på tungan och är skitdrygt).

Jag har rejält dålig nacke och har ont i nacken / nedre baksidan av huvudet konstant, men man lär sig leva med det så jag vill väl inte påstå att jag lider så mycket egentligen. Men ibland bittrar jag ihop och tycker synd om mig. Läkarna kan inget göra för det syns inget på röntgen. Men det är typ whiplash.

Annars... Mja, halvkass syn men orkar inte använda glasögonen, för de gör ingen större nytta. Jag tror mitt synfel har ändrats sedan jag fick dem, så det kanske är dags att ordna nya.

Annars är jag fullständigt underbar, hela vägen uppifrån och ned.

Ja just ja, jag har ölmage också (fast inte från öl utan coca cola).

Permalänk
Medlem

jag är plattfot, ena benet är längre än det andra och så kan jag inte riktigt sträcka ut högerarmen pga att jag har krossat armbågen en gång.

ps. jag är jäävligt klantig också. och lat..om det räknas

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100