Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto
Ok...
Nu har jag läst SAMTLIGA inlägg här och vill sammanfatta lite..

1. INGEN blir lurad på pengar (möjligen på självskänsla) detta har klargjorts ett antal ggr i tråden.

2. Vad det gäller V.I och hans olika bolag (kk o dyl)så är det absolut inget ovanligt i någon branch.

3. Om du/ni skulle söka ett jobb...skulle ni vara 100% ärliga i ert cv? Nä t.o.m AF uppmanar till att krydda lite.

4. NEJ jag tänker inte köpa nån laptop ifrån dem. (än)

5. ÄVEN om en person har ett märkligt förflutet så betyder inte det per automatik att det är en lurendrejare. ALLA förtjänar en extra chans.

Debatten här har utvecklats mer och mer till att vissa personer (inga namn) försöker sänka ett företag/idé till varje pris.
Huruvida dessa datorer finns eller icke är faktiskt inte viktigt i nuläget.
Genom att diskutera och sprida information om ett företag på det sätt som hänt här har man istället för att jobba emot det snarare get V.I ÄNNU mer publicitet.
Så de som är motståndare till "vänta och se" har nog inte riktigt skakat om huvudet när det gick upp på morgonen...
Bert Carlsson den gamle räven menar ju att det finns ingen dålig publicitet....och det är precis det som är min poäng...ju mer det pratas om "1000.kronors-datorn" ju mer publicitet får den ju.

Sen om det är sant eller falskt återstår att se, men jag ogillar den nästan maniska förföljelsen av en person som KANSKE menar det han säger.
Sålänge det inte finns bevis på oegentligheter anser jag att man ska hålla käft om personen i fråga..givetvis ska man diskutera om det är möjligt etc men att ge sig på en människa som eventuellt är legitim och har en vision på detta sättet borde (om det inte är det) vara straffbart.

Om ..tex jag själv som har ett brokigt förflutet vill börja om och satsa på nåt riktigt blir sänkt av ett antal människor som tror sig veta allt och dessutom mycket bättre då är det ju ÄNNU lättare att man tar till mindre ärliga aktiviteter.

Ibland måste man helt enkelt lita på folk...speciellt när man inte kan förlora något.

ps. har själv kontakt med Kinesiska leverantörer (av andra produkter ios) men jag VET att det är möjligt att få enorma vinster trots lågt pris till kund.

vänta och se är det mänskliga valet...skrika och gapa är för de som är avundsjuka och nervösa över att "det KAN ju gå"

Vari skulle "scamen bestå"? Att han lurar folk att tro att det går att köpa billiga datorer (ingen har/kommer att förlora några pengar i detta upplägget)

Att sedan påstå att V.I är "PR-inkompetent" är ju skrattretande.
Fattar ni inte att just nu har han skapat ett namn alldeles gratis med hjälp av diverse tidningar ..falska partners etc..
mannen är ett geni..
Skulle inte förvåna mig ett dugg om Clevo och andra företag som nämns i hans grej betalar honom för detta..han har ju skapat en levande reklampelare som alla tror bluffar...tänk vad många träffar Clevo fått på denna tiden..tänk vad många datorer de sålt etc...

summa sumarum.. man ska inte döma innan bevis framlagts som bevisar skuld.

bra talat! personligen har jag avvaktat att uttala mig om huruvida det är en bluff överhuvudtaget tills nån jag känner köper en dator och därigenom få ett mer eller mindre konkret bevis på huruvida datorn faktiskt existerar till ett så lågt pris

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto
Ok...
Nu har jag läst SAMTLIGA inlägg här och vill sammanfatta lite..

1. INGEN blir lurad på pengar (möjligen på självskänsla) detta har klargjorts ett antal ggr i tråden.

2. Vad det gäller V.I och hans olika bolag (kk o dyl)så är det absolut inget ovanligt i någon branch.

3. Om du/ni skulle söka ett jobb...skulle ni vara 100% ärliga i ert cv? Nä t.o.m AF uppmanar till att krydda lite.

4. NEJ jag tänker inte köpa nån laptop ifrån dem. (än)

5. ÄVEN om en person har ett märkligt förflutet så betyder inte det per automatik att det är en lurendrejare. ALLA förtjänar en extra chans.

Jag håller med i stort sett.

Citat:

Debatten här har utvecklats mer och mer till att vissa personer (inga namn) försöker sänka ett företag/idé till varje pris.
Huruvida dessa datorer finns eller icke är faktiskt inte viktigt i nuläget.
Genom att diskutera och sprida information om ett företag på det sätt som hänt här har man istället för att jobba emot det snarare givit V.I ÄNNU mer publicitet.
Så de som är motståndare till "vänta och se" har nog inte riktigt skakat om huvudet när det gick upp på morgonen...
Bert Carlsson den gamle räven menar ju att det finns ingen dålig publicitet....och det är precis det som är min poäng...ju mer det pratas om "1000.kronors-datorn" ju mer publicitet får den ju.

Två sidor av varje mynt eller vad är det man säger. Det är svårt att hitta en balans. Den initiala publiciteten som höll på att ta form innan olika forums deltagare drev på hårt i frågan hade i mitt tycke varit mer förödande.

Citat:

Sen om det är sant eller falskt återstår att se, men jag ogillar den nästan maniska förföljelsen av en person som KANSKE menar det han säger.
Sålänge det inte finns bevis på oegentligheter anser jag att man ska hålla käft om personen i fråga..givetvis ska man diskutera om det är möjligt etc men att ge sig på en människa som eventuellt är legitim och har en vision på detta sättet borde (om det inte är det) vara straffbart.

Det finns gott om bevis på oegentligheter, läste du verkligen hela tråden? Vad som inte är bevisat är:

"Vänta och se, när vi levererar en dator är det bevisat att det här är på riktigt."

Om man fundererar ett tag på det utalandet så finns det risk för hjärnblödning så gör inte det.

Jag känner också lite obehag inför personangrepp och påhopp. Återigen Valdi valde ett tag att vara väldig offentlig. Då har man lite större frihet. Det har gjorts övertramp men jag tycker inte att det som helhet är så illa som det kunde ha varit.

Citat:

Om ..tex jag själv som har ett brokigt förflutet vill börja om och satsa på nåt riktigt blir sänkt av ett antal människor som tror sig veta allt och dessutom mycket bättre då är det ju ÄNNU lättare att man tar till mindre ärliga aktiviteter.

Grejen är väl inte att någon tror sig veta allt, men en del vet mer saker om delar än andra, poängen är väl sortera, sammanställa och bilda sig en uppfattning. Ungefär lite grand som att starta bolag, man kan inte allt så man tar hjälp av andra när man behöver det.

Citat:

Ibland måste man helt enkelt lita på folk...speciellt när man inte kan förlora något.

Om du kommer på någon att upprepade gånger ljuga för dig, sjunker inte ditt förtroende för den personen då, det kan kanske öka igen om personen gör en gest som visar på bättring/ändring?

Citat:

Har själv kontakt med Kinesiska leverantörer (av andra produkter ifos) men jag VET att det är möjligt att få enorma vinster trots lågt pris till kund.

Har du verkligen läst hela tråden? Det du säger är säkert sant för andra brancher, men det är just det andra brancher. Dator branchen speciellt på standardprylar har väldigt pressade marginaler och styrda priser. Det är möjligt att du kan köpa en crappig iPod i Kina som är skuggtillverkade eller så, men då rör det sig om brand produkter som är heta.

Citat:

vänta och se är det mänskliga valet...skrika och gapa är för de som är avundsjuka och nervösa över att "det KAN ju gå"

Vi väntade tills den 14:de som alla förutspådde så blev det förlänging av de första leveranserna. Hur länge är det mänskligt att vänta utan några bevis som helst presenterade för hur detta skulle vara möjligt. Kritiker av kritiker glömmer ofta bort att bevis går åt båda hållen. Det här är ingen rättegång så oskylldig till bevisad skylldig är absolut inte nödvändigt. Det skulle fungera jättebra för mig om Valdi kunde bevisa att han kan leverera på något sätt.

Citat:

Vari skulle "scamen bestå"? Att han lurar folk att tro att det går att köpa billiga datorer (ingen har/kommer att förlora några pengar i detta upplägget)

Det här är ju en definitionsfråga. Det är också rätt ointressant vad motivet var från början, är det okej att luras bara för att ingen förlorar pengar och/eller att det inte gick som man tänkte sig? Lite ärlighet kanske kunde vara en ide.

Citat:

Att sedan påstå att V.I är "PR-inkompetent" är ju skrattretande.
Fattar ni inte att just nu har han skapat ett namn alldeles gratis med hjälp av diverse tidningar ..falska partners etc..
mannen är ett geni..
Skulle inte förvåna mig ett dugg om Clevo och andra företag som nämns i hans grej betalar honom för detta..han har ju skapat en levande reklampelare som alla tror bluffar...tänk vad många träffar Clevo fått på denna tiden..tänk vad många datorer de sålt etc...

Ja, hyllad eller hatad. Trötsam och lite roande. En omvänd konsperationsteori. Allt kan hända!?!

Citat:

När det gäller förseningar..haha jaja jag säger bara Microsoft...när de väl leverarar deras "nya" produkt är det som att köpa en volvo utan bromsar (det kommer senare i servicepaketet)

Microsoft är en dålig jämförelse. Dom redovisar förseningar i god tid och har bevisat att dom faktiskt levererar till slut. Dom ljuger också väldigt sällan och säger att något är färdig som inte är det. Om dom inte hinner så kommer det som du säger i servicepack senare. Och detta är inget dom försöker hålla hemligt.

Citat:

summa sumarum.. man ska inte dömma innan bevis framlagts som bevisar skuld.

Det är här vi är så fundamentalt oöverens. Vad är det här "Law and Order"? Är det för mycket begärt att få något slags bevis på hur detta är möjlig innan man beställer av ett helt nytt företag som aldrig har kunna bevisa någonting och som lovar guld och gröna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto
text

Vad tror du om http://www.medisonscam.info/2007/08/recap-computer.html ?

Permalänk
Medlem

Som jag försökte klargöra tidigare så säger jag varken bu eller bä om den påstådda datorn, mitt inlägg handlar enbart om hur man behandlar folk.
INGEN skulle bli gladare än mig om det visar sig att han lyckats hitta leverantörer etc som gör det möjligt att sälja datorer för en tusing och därmed låta vissa personer äta sin huvudbonader etc..
MEN..
det är inte fullt så enkelt..

Vi säger att det faktiskt är sant..det kommer datorer alla är nöjda..
då har V.I förlorat...
fungerar hans konsept är han inte längre den alla kan klaga på..då händer troligen följande..

Folk börjar ifrågasätta priserna på etablerade företags produkter...begagnatmarknaden blir löjlig..
De "stora" tvingas erkänna att de sugit ut oss i flera år...

då kommer ännu en fråga...Skulle de stora låta detta hända?
OM de trodde att det gick att genomföra..då hade de köpt upp medison..

MS skulle inte sitta passiva..det vet vi ju ifrån andra "konkurenter" (läs Apple)

vänta å se är min devis...sen kan vi döma/beröma geniet

Sen till er andra skeptiker så får jag väl då säga..

hmm det finns personer som är mer eller mindre rabiata och SKA ha rätt oavsett om det är ett legitimt bolag eller inte...vissa gör ALLT som står i deras makt för att sänka ett projekt som de troligtvis är avundsjuka på att de inte kom på själva.

De oegentligheter som finns javisst de ser jag också MEN de gäller FÖRETAGET det finns ingen anledning att dra upp V.Is förflutna som privatperson.

Men det är så typiskt Svenskt..."jaha du har en betalningsanmärkning..tyvärr du får inte köpa denna lägenheten fawst du har 1.8 mille i handen och fast jobb"
På det hela taget så anser jag att man här bedriver nån slags offentlig häxjakt på en person som (hittils) inte begått något somhelst lagbrott...en visionär som har en idé sen om hans idé är sann eller falsk spelar mindre roll.

Allt kommer att visa sig men att döma och hänga ut privatpersoner på det sätt som skett här är under all kritik.

Det finns ett par paralleller..
Fermenta..Refaet el Sayed.. alla var jättenöjda..bolaget hade aldrig gått bättre..sen hittar nån att Refaets doktorsgrad var fejk..han blev avskedad etc. Vem köper Fermentaaktier idag?

Mona Sahlin..
Expressen (eller vilken tidning det nu var) grävde upp nåt kvitto om att hon lurat staten på pengar , hundratusentals kronor sas det..(lagom tills hon skulle bli statsminister...vilken slump) allt visade sig dock handla om en tomblerone..

Pressen och folk ÄLSKAR att döma folk..gotta sig i andras olycka...peka och säga Kolla!!! där går ensåndär porrsmurrf fy faaan" samtidigt som de tar emot 25 plattor insmugglat öl och ett par kubik sprit..men DET är väl inget det gör väl alla? ...

MED ALLT DETTA menar jag fortfarande inte att stå på ena eller andra sidan i frågan om 1000.kronors.datorn jag reagerar enbart på rabiata skeptiker som gör allt för att få "belägg" för att det är skumt utan en enda tanke på den utsattes känslor eller familj.

Det jag ställer mig fundersam till just nu är nog...hur fan gör vi med alla dessa mössor och hattar som ska ätas upp om det här fungerar???
Ska SC filma hattätningen?? hahaha

Visa signatur

8086,640k ram, dual 5.1/4 floppies cga and I can't run Quake 4? What's next? Some weird global computer network? yea right?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto
Som jag försökte klargöra tidigare så säger jag varken bu eller bä om den påstådda datorn, mitt inlägg handlar enbart om hur man behandlar folk.

De flestas engagemang handlar också om hur man behandlar folk, inte avundsjuka och allmänt ogillande av personer som inte följer jäntelagen. Även om de också finns. Jag tycker nästan det är en större klysha att anklaga svenskar för dessa saker än att folk faktiskt är så.

Det är inte okej att fara med osanning och bedra folk hur som helst oavsätt intentioner och framtida prestationer. _Jag kan inte ändra mig på den här punkten även om det kommer datorer till alla._

Bör vi hålla oss borta från personpåhopp och förfölja familjemedlemmar... Ja absolut. Men är det verkligen Valdi som behöver stås upp för här och skyddas? Eller är det mindre insatta, potentiella köpare av en super billig dator?

Det kanske är båda, men jag har i alla fall valt sida och tänker inte skämmas för det. Minsta trovärdiga indikation på hur det skulle gå till att genomföra den här storslagna planen och jag är berädd att omvärdera. Helst så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisk47
De flestas engagemang handlar också om hur man behandlar folk, inte avundsjuka och allmänt ogillande av personer som inte följer jäntelagen. Även om de också finns. Jag tycker nästan det är en större klysha att anklaga svenskar för dessa saker än att folk faktiskt är så.

Det är inte okej att fara med osanning och bedra folk hur som helst oavsätt intentioner och framtida prestationer. _Jag kan inte ändra mig på den här punkten även om det kommer datorer till alla._

Bör vi hålla oss borta från personpåhopp och förfölja familjemedlemmar... Ja absolut. Men är det verkligen Valdi som behöver stås upp för här och skyddas? Eller är det mindre insatta, potentiella köpare av en super billig dator?

Det kanske är båda, men jag har i alla fall valt sida och tänker inte skämmas för det. Minsta trovärdiga indikation på hur det skulle gå till att genomföra den här storslagna planen och jag är berädd att omvärdera. Helst så fort som möjligt.

Jag har följt dina inlägg under hela resans gång och anser att du är en av de få som tittar på detta ur en saklig och opartisk synvinkel så jag har full respekt för dig och dina inlägg.

OCH JA jag HAR läst ALLA 90 sidor.

Sen om V.I lyckas eller inte är ganska ointrssant..han är idag den största mediehypen inom IT...det kommer att ge honom massor med intäckter ifrån diverse bolag...
Av alla tidnigsartiklar, bloggar etc så är han som reklamperson störe än Bill gates...fundera på de möjligheterna innan ni abrupt kallar honom psykopat eller liknande

Visa signatur

8086,640k ram, dual 5.1/4 floppies cga and I can't run Quake 4? What's next? Some weird global computer network? yea right?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto
[B]Jag har följt dina inlägg under hela resans gång och anser att du är en av de få som tittar på detta ur en saklig och opartisk synvinkel så jag har full respekt för dig och dina inlägg.

[/B]

Jag tycker att de flesta i den här tråden ser detta väldigt opartiskt. Tråden håller en god nivå med tanke på vilken clown det är vi pratar om.

Citat:

OCH JA jag HAR läst ALLA 90 sidor.

Antingen är du naiv alternativt har du ingen arbetslivserfarenhet som inte helt dissat Wonka ännu.

Citat:

Sen om V.I lyckas eller inte är ganska ointrssant..han är idag den största mediehypen inom IT...det kommer att ge honom massor med intäckter ifrån diverse bolag...
Av alla tidnigsartiklar, bloggar etc så är han som reklamperson störe än Bill gates...fundera på de möjligheterna innan ni abrupt kallar honom psykopat eller liknande

Ett rätt, resten fel.

Rätt: Wonka är onekligen en mediehype. Om än en snabbt insomnande sådan.

Fel: Det hela höll i precis en dag innan alla såg igenom bluffen. Sedan dess har de flesta skrattat åt honom och tidningarna har fortsatt att följa fallet i brist på annat intressant.

Istället för att utnyttja alla chanser Wonka fått att vända detta till sin fördel eller att dra sig ur eller liknande så har han fortsatt och det har blivit hans undergång.

Hade inte Wonka genom sina utspel och tidigare projekt visat att han inte har någon som helst egenskap att vara konsekvent och att jobba mot ett långsiktigt mål så hade jag rekomenderat honom att starta en sekt. De flesta av alla som han försökte övertyga skulle bara skratta åt honom men några få skulle absolut kunna bli övertygade då han är väldigt manipulativ. Men tyvärr, även för en sådan sak skulle krävas konsekvens och ihållighet, inga egenskaper som Wonka går och bär på.

Det räcker inte att snacka för att tjäna pengar. Man behöver leverera då och då också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Re: YA\'LL BETTER SHUT YOUR FUCKING MOUTHS!!

Wait, no, I am very sorry. I did not say that. I just feel so much
pressure from all of my customers from all over the world, that
sometimes I say things that I really only mean to think. But really, I
did not say that. Just like the computer that is the Celebrity for 150
$US dollars is not the Clevo computer that everyone says. Please, just
do not bother my family, or all those family of other Medison
employees, no matter how imaginary they are.

--- In medisoncelebrity@yahoogroups.com, valdi_ivancic@... wrote:
>
>
> BEFORE I FUCKING HAVE MY LAWYER COME AND CHOP YOUR GODDAMN BALLS OFF!!!
>

Link: http://tech.groups.yahoo.com/group/medisoncelebrity/message/2...

Stakkels valdi, han er da vist ved at blive skør!

Lidt sjovt, at han selv mener de ansatte og deres familier er imaginære

Permalänk
Medlem

Detta newsletter kom från Cint.se igår. Vet inte om det tillför något mer i debatten, men det lurar ju i alla fall chefen på några minuter...

AKTUELLA BEDRÄGERIER
-----------------------------------------------------
Bedrägeri eller inte? Det har många runt om i världen undrat i tre veckor.
Det misstänkta bedrägeriet är det "svenska" företaget Medison, som påstår
sig sälja en bärbar dator för bara 150 dollar, en dryg tusenlapp.

Till skillnad från bedrägerier som Teknikboom eller e-outlet så har mannen
bakom bolaget, Valdi Ivancic, trätt fram. I ett antal intervjuer och på en
presskonferens har han förklarat att datorn visst finns, och att den snart
kommer att levereras. Samtidigt har han inte presenterat något bevis på
att det han säger verkligen är sant.

Medison som bolag registrerades i England bara för en månad sedan, innan
dess var det en enskild firma i Valdis namn. Det finns ingen information
om vem som tillverkar datorn. Några avtal om frakt eller garantisupport
har han inte haft färdiga, och inte heller de "partners" vars annonser
Medison skulle tjäna pengar på på sin hemsida. De första datorerna skulle
skickas, eller levereras - buden är olika - den 15 augusti. Det datumet
har nu flyttats fram.

Det seriösa amerikanska bolag som tar emot betalningarna säger att inga
pengar kommer skickas till Medison förrän datorerna levererats. Så det
verkar inte handla om ett rent ta pengarna och spring-bedrägeri.

Historien Medison visar tydligt på vilka som tagit över makten. När
tidningarna - både IT-, ekonomi eller kvällstidningar svalde Medisons
påståenden och publicerade okritiska artiklar tog det inte många sekunder
förrän internetanvändare runt om i världen började gräva själva. Snabbt
tvingades tidningarna backa och publicera uppföljningsartiklar i stil med
"Är det möjligt?".

På Cint, Sweclockers och andra forum har grävandet hållt rekordtempo. Allt
om Medisons och Valdis tidigare historia grävdes fram. Valdi påstod sig bo
i Brasilien sedan ett par år tillbaka och ha startat en mängd
framgångsrika företag. Men under fasaden visade sig de flesta påståendena
bestå av luft, och mer och mer skumma saker dök upp. Användaravtal på
webbplatsen var snodda från Apple, påhittade annonspartner kände inte till
bolaget och datorn på bilderna var från en taiwanesisk tillverkare som
förnekade att de har något med Medison att göra.

På en presskonferens i Stockholm, inför ett litet antal journalister samt
Cint, förklarade Valdi dessutom på största allvar att han tänkte kandidera
som statsminister - som enskild person. Och därifrån har bara gått utför.
Efter att ha motsagt sig själv fram och tillbaka i olika artiklar,
avslöjats fabulera om besökssiffror på sajten, och fått kalla handen från
den tilltänkta distributören, förklarade Valdi att han inte längre tänkte
prata med media.

Nu senast har det avslöjats att han sökt jobbet som turistchef i
Blekinge - och det redan i juli, innan han gick ut med 1000-kronorsdatorn.
Att Valdis trovärdighet är noll står för de flesta klart - men vad är det
karln egentligen sysslar med? Är han från vettet, undrar många.

Så, höstens första bluff eller inte? Vi, liksom alla andra, är i alla fall
förbluffade. Fortsättning lär följa.

Några länkar:
En grävande blogg om Medison:
http://www.medisonscam.info/

Diskussionstråden på Cint (mer än 140 sidor och 113.000 läsningar):
http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=62603

Som vanligt tar denna sammanfattning bara upp en del av de bedrägerier och
dömda bedragare som vi skrivit om i Cints bedrägerinyhetskategori.
Samtliga bedrägerinotiser kan läsas i sin helhet här:
http://www.cint.se/sweden/asp20/cintnews/shownews.aspx?groupI...

Permalänk
Medlem
Citat:


YA\'LL BETTER SHUT YOUR FUCKING MOUTHS!!

BEFORE I FUCKING HAVE MY LAWYER COME AND CHOP YOUR GODDAMN BALLS OFF!!!

Skulle du vilja gå in i ett partnerskap med den här mannen?
Skulle du vilja köpa en dator av den här mannen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinal
DHL levererade paketet och nej jag betalade ingen frakt, om det nu inte var inbakat i priset. Stod i alla fall inget på orderbekräftelsen jag fick.

Kom igen, han har ej fått nån dator....inga bilder har ju kommit än...
funderar på att ringa patrik, de finns 15 st i borås.

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem
Citat:

BEFORE I FUCKING HAVE MY LAWYER COME AND CHOP YOUR GODDAMN BALLS OFF!!!

Undrar var man hittar advokater med sådana skillz, på samma ställe som man kan köpa billiga laptops?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Undrar var man hittar advokater med sådana skillz, på samma ställe som man kan köpa billiga laptops?

Är detta Valdis egna uttalande???? Länka gärna.
Om det är de så är det en skam för hur en profissionell säljare kan tappa förståndet fullständigt!

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinal 2007-08-13 20:03
Fixar digitalkamera tills imån så då ska ni få bildbevis.
Anledningen till att jag postade är eftersom jag följt denna tråd rätt så flitigt de senaste veckorna. Läget har varit rätt så spänt för mig med eftersom gemene man på detta forum tror att det är en bluff. Blev en post nu när jag fick datorn så ni kan sluta tvivla, men ni blir nog inte lugna förrän imorgon

Gått ett par dagar nu, fortfarande inga bilder. å andra sidan har du inte varit påloggad på swec sen den 13e. men ja vi väntar på bildbevis.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto

1. INGEN blir lurad på pengar (möjligen på självskänsla) detta har klargjorts ett antal ggr i tråden.

Det vet ingen?
Som sagt, fraktkostnaden är väl fortfarande osäkert hur den ska hanteras?
Finns ju en mängd teorier om hur han kan få sina pengar.

Eller är vi inne på spåret att 2CO spårar upp varenda kund och skickar pengarna efter hand som de fått kontakt med alla?

Att leverera ett antal datorer för att komma förbi 2COs spärrar tror jag fortfarande är en trolig lösning. 2CO säger att det inte går men de säger inte hur i hela friden de tänkt kontrollera det. Sen om 2CO betalar tillbaka kunderna med egna pengar är en annan sak - men det kan man knappast försvara medison för...

Och som sagt, handlar inte bara om förlorade pengar (för kunderna eller 2CO) det handlar lika mycket om att medison eventuellt skulle få oförtjänade pengar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto

5. ÄVEN om en person har ett märkligt förflutet så betyder inte det per automatik att det är en lurendrejare. ALLA förtjänar en extra chans.

Ärligt. Han fick sin chans - eftersom folk är så blåögda så fick han ett dussin chanser till men han har SJÄLV förstört precis allting.

Som han har hanterat det så får han skylla sig själv. Alla bör få en chans, men bara för att någon ska få en chans så ska han inte ha rätt att göra vad som helst. Hans prestation bedöms efter vad han åstadkommer. Och där ligger han stabilt på minuskontot.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto
Debatten här har utvecklats mer och mer till att vissa personer (inga namn) försöker sänka ett företag/idé till varje pris.

Jag håller mig inte till dem. Men kan man klandra dem?
Medison har fått bra mycket mer förtroende än många andra företag där det bara krävts en svag länk i kedjan (och inte ett ruttet rep) för att misstankar och smutskastning börjat. Inte för att det är rätt men *** vad kritik medison förtjänar för sitt agerande. Spelar ingen roll om det är fake eller ej - patetiskt agerande.

Återigen, allt är deras egna fel. Att folk skulle vara skeptiska när han säljer en bärbar dator för ~1000 kr är väl rätt så självklart?
Att de serverar lögner (men det är väl ett PR-stunt? (finns det en oskriven lag att man slipper ta konsekvenser av löjliga PR-stunt?)) på silverfat gör det inte bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto
Om ..tex jag själv som har ett brokigt förflutet vill börja om och satsa på nåt riktigt blir sänkt av ett antal människor som tror sig veta allt och dessutom mycket bättre då är det ju ÄNNU lättare att man tar till mindre ärliga aktiviteter..

Spelar ingen roll om du har ett brokigt förflutet eller ej. Betér du dig som medison gör så så är det rätt självklart att du kommer få skit för det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto

Ibland måste man helt enkelt lita på folk...

Håller med. Och i det här fallet så bör man verkligen inte göra det...
Finns det något han inte ljugit om?

Du kan ärligt inte förvänta dig att någon insatt i ämnet kan lita på personen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto

Att sedan påstå att V.I är "PR-inkompetent" är ju skrattretande.
Fattar ni inte att just nu har han skapat ett namn alldeles gratis med hjälp av diverse tidningar ..falska partners etc..
mannen är ett geni..

Mannen är ett PR-geni?
Vill du förklara citatet två inlägg upp? (eller ja, take your pick - finns det något bra svar han gett?)
Bara för att alla tidningar kör på sensationsjournalistik så gör inte det varje person som råkar fastna på tablåerna ett PR-geni.

På det sättet han har hanterat uppmärksamheten så sållar jag mig till de som påstår att han är "PR-inkompetent" i alla väder.

Vem som helst inser ju hur denna form av PR kommer att leda till. Men V.I / medisons agerande visar rätt tydligt att de inte riktigt tänkte så långt tycker jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto
Skulle inte förvåna mig ett dugg om Clevo och andra företag som nämns i hans grej betalar honom för detta..han har ju skapat en levande reklampelare som alla tror bluffar...tänk vad många träffar Clevo fått på denna tiden..tänk vad många datorer de sålt etc...

Jag tror inte Clevo känner av någon ökad försäljning direkt ...

Permalänk

Han verkar ha lite personliga issues.

Men alla vi som jobbat som säljare, vet hur hårt liv det är.
(Beroende på branch såklart

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat som säljare i många år och såvitt jag vet sålde jag aldrig något som inte fanns i lager eller som inte gick snabbt att ordna fram, vi hade förutom vanliga leverantörer även direktimport av dyra kapitalvaror från Tyskland och Asien.

Många nöjda kunder blev det

Det Medison försöker att göra är att sälja något de av alllt att döma inte har. Det är ingen direkt jättebra affärsmodell, särskilt inte om man vill bedriva någon form av seriös business.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Alla ni som är bra på att internet gräva....

Finns det något annat företag historiskt som har försökt sälja eller rentav säljer en laptop med rutten prestanda, gratis OS (någon Linux distro), enbart online för att minska mellanhänder och minimalt med reklam?

Jag har aldrig sett det vad jag kan minnas? Det borde väl vara rimligt att hamna runt 2000 - 3500? PCCity hade för en tid sedan en stationär Linux maskin för runt 2500:- tror jag, det var iofs rätt ok HW om jag inte minns fel. Men utan skärm.

Men det borde väl finnas några uppstickare som både försöker ge dagens laptop leverantörer och microsoft en match? Eller?

En sista sak: Dom där siffrorna 2000-3500 har ingen vetenskaplig förankring och var bara ett snabbt överslag med stort spann. Så eventuella inlägg för att kritisera det är jag inte intresserad av.

Permalänk
Medlem

Tja, hade någon här hört talas om något liknande borde det ha stått någonstans i tråden redan.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Jag har jobbat som säljare i många år och såvitt jag vet sålde jag aldrig något som inte fanns i lager eller som inte gick snabbt att ordna fram, vi hade förutom vanliga leverantörer även direktimport av dyra kapitalvaror från Tyskland och Asien.

Många nöjda kunder blev det

Det Medison försöker att göra är att sälja något de av alllt att döma inte har. Det är ingen direkt jättebra affärsmodell, särskilt inte om man vill bedriva någon form av seriös business.

Nya sättet att sälja med allt vad Supply Chain Management innebär att man går från lagerstyrd produktion till kundorderstyrd pga lager är något man vill eliminera, det är dyrt att binda kapital i lager och en osäkerhet om de ens kommer gå åt någonsin. Samma sak gäller återförsäljare.

Detta kräver dock tajta samarbeten med leverantörerna och tillverkningen av produkten går inte igång förren en order är lagd av kund.
På detta sätt revolutionerade ju Dell världen när man byggde datorer efter att kunden specificerat en viss konfiguration.
När order går till Dell går också olika ordrar till leverantörer av hårddisk, ramminne, moderkort osv och levereras till Dell som plockar ihop skiten

För mig som Inköpare/Projektledare blir jag lite småkåt när jag tänker på den fantastiska processen som lever i harmoni med Dell

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Det är sant att hela logistikkedjan är mycket mer strömlinjeformad numera, men det finns fortfarande omkostnader. Det är naivt att tro att man kan betala alla inblandade led först när ordrar är lagda. Särskilt i starten av en ny logistikkedja. Folk litar helt enkelt inte på den som inte har cash.

Eller är Valdi så modern att han inte ens behöver slutföra affärer, precis allting är virtuellt, tala om att ligga i framkant

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Mjo ett sådant arbetssätt bygger ju på att man har ett långskridande historisk förtroende för den man bygger den verksamheten och inte nått som man som nystartat företag kan välja att bygga direkt hehe

men the squonk har du en länk till hans uttalande om att han skulle kapa pungen på folk, det hade varit kul......att läsa asså

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameleonten
Mjo ett sådant arbetssätt bygger ju på att man har ett långskridande historisk förtroende för den man bygger den verksamheten och inte nått som man som nystartat företag kan välja att bygga direkt hehe

men the squonk har du en länk till hans uttalande om att han skulle kapa pungen på folk, det hade varit kul......att läsa asså

Alla meddelanden på deras forum är borta.
Läs mer här: http://www.medisonscam.info/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto
Jag har följt dina inlägg under hela resans gång och anser att du är en av de få som tittar på detta ur en saklig och opartisk synvinkel så jag har full respekt för dig och dina inlägg.

OCH JA jag HAR läst ALLA 90 sidor.

Sen om V.I lyckas eller inte är ganska ointrssant..han är idag den största mediehypen inom IT...det kommer att ge honom massor med intäckter ifrån diverse bolag...
Av alla tidnigsartiklar, bloggar etc så är han som reklamperson störe än Bill gates...fundera på de möjligheterna innan ni abrupt kallar honom psykopat eller liknande

Lär dig hur branschen funkar innan du utalar dig om den. Vilket företag ska ge han pengar? och för vad? INGET seriöst IT företag vill bli förknippade med en person som håller på med oseriösa affärer.

Publicitet är inte alltid bra. Hannibal lector är säkert en smart snubbe men han kan inte heller bygga en dator för 150USD

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

om någon har fått sin dum burk så kan de skriva de på en gång:)

Visa signatur

Nick Name: Hinken |
Dator: Amd Athlon X2 core 3800+ | 1500 Drr | GForce 7600 GS | Mus: Mx518 | Tangentbord: Saitek Eclipse | 5.1 Surround.

Permalänk
Medlem

Ptja, jag drömmde igår natt att jag fått den.. Har inte lagt nån beställning men.. Ja den fungerade helt ok och hade en fin blå bakgrunds bild.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

Jag drömde att jag drömde att jag hade fått en, men jag har inte beställt någon. Den gick dock sönder i drömmen, så jag avbeställde mina ordrar när jag vaknade

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem

lol, men seriöst, jag pallar inte läsa alla 2500 svaren så jag undrar bara om någon har fott den?

Visa signatur

Nick Name: Hinken |
Dator: Amd Athlon X2 core 3800+ | 1500 Drr | GForce 7600 GS | Mus: Mx518 | Tangentbord: Saitek Eclipse | 5.1 Surround.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozzb
lol, men seriöst, jag pallar inte läsa alla 2500 svaren så jag undrar bara om någon har fott den?

Nej

Permalänk
Avstängd

Den här tråden är som en toalett besök just nu, lyfter locket (ser reklamen), sätter sig (ser priset), börjar stånka (tjafsar om det är skam eller ej)... stånka stånka (bla bla) sen kommer skiten och en fet jävla plask och skvätt på ryggen (ingen tillverkare, ingen leverantör)... sen har man spolat efter sig men likförbannat luktar det skit än (ingen ger sig och tjafsar forfarande fast man innerst inne vet att det kommer aldrig)

Dags att släcka lampan med? (ljus lockar till sig flugor som gillar skitlukt)

Nej nu tar jag Hälge tidningen och gödslar på riktigt

Kanske inte scam men en icke fungerande plan, om jag skulle hitta på en sådan affärs idé skulle jag nog söka efter hjälp hos psyk

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.