Permalänk
Medlem

SLi eller ett dyrt grafikkort?

Jag funderar på vad som är bäst. Trycka i ett kort för ca: 3000 kr eller stoppa i 2 st grafikkort för 1500 kr var. Detta ska vara i en spel dator

Tacksam för svar //Fredric

Permalänk
Medlem

Helt klart ett bra kort, ska man köra Sli så är det bäst att slå till på 2 bra kort.

Permalänk
Medlem

Re: SLi eller ett dyrt grafikkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plaanis
Jag funderar på vad som är bäst. Trycka i ett kort för ca: 3000 kr eller stoppa i 2 st grafikkort för 1500 kr var. Detta ska vara i en spel dator

Tacksam för svar //Fredric

Vill du ha den bästa och enklaste lösningen så tar du bara ett rejält kort för 3000kr istället för två lite segare för 1500kr stycket, SLi ger bara en massa strul och fungerar inte 100% med alla spel ändå.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Köp ett kort helst vad som helst från 8800serien, men har du ett bra kort redan så kan du alltid testa få tag i en till.

Permalänk
Medlem

ett för 3000:- skulle jag tagit!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

SLI med två voodoo kort... oslagbart i röj
Kör i vind

Permalänk
Medlem

Solklart ett kort...PUNKT!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olofd
SLI med två voodoo kort... oslagbart i röj
Kör i vind

Varför ska man ha 2 voodo kort också?

Permalänk
Medlem

en 8800 ger kraftigare grafik än 2 st 7950 SLI, mer behöver man inte säga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Varför ska man ha 2 voodo kort också?

SLi är ursprungligen namnet för en teknik 3DFX tog fram för att köra två Voodoo 2 kort parallellt. Du kanske ser vart Olofd var på väg med sin kommentar?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.