Vart kan man köpa böcker?

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa böcker?

Jag läser nästan aldrig böcker, av någon anledning har jag aldrig tyckt det varit särskilt roligt men på senare tid har jag kommit på mig själv med att sitta och läsa i timtal på t ex wikipedia och jag hittar ofta sidor om olika författare och tänkare som jag skulle vilja fördjupa mig mer i, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att få tag på rätt böcker till ett humant pris..

Känner ju till hemsidor som t ex amazon.com och adlibris, men att köpa nya böcker känns ju inte speciellt lönsamt när det måste finnas tusentals begagnade böcker som inte används, tradera har inte så värst mycket att bjuda på och ebay går bort pga fraktkostnaderna..

Är det någon som vet nåt bra ställe i Stockholmsområdet där man kan få tag på begagnade böcker billigt? Det är främst böcker inom filosofi, livsåskådning, historia, konst mm jag är intresserad av, och inte romaner. Skulle även föredra om de var på engelska, men det kanske är svårt att få tag på här i Sverige.

Edit: Ni behöver inte tipsa om bibliotek heller då jag vill kunna läsa i min egen takt utan att behöva tänka på att boken måste lämnas tillbaka.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid förlänga lånet på en bok. Då jag tror utbutet på typ stadsbibloteket är myyycket större med sånna böcker än vad som finns i en bokhandel.

Permalänk
Medlem

Ok, men jag vill inte låna i alla fall.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Loppisar?
Finns jättemycket begagnade böcker på sådana, om allt mellan himmel och jord. Billigt är det också, det kräver bara lite tålamod och envishet.

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk
Medlem

Jo självklart, men den enda loppmarknaden jag känner till är den i Skärholmen, och det känns faktiskt inte som att jag kommer hitta det jag söker där Behöver därför konkreta tips på ställen där man kan vara säker på att hitta bra böcker

Visa signatur

Permalänk

På vissa bibliotek nog främst högskole så säljer de ut gamla böcker för en billig peng. Det handlar inte bara om tekniska böcker utan sådana som ingen har lånat på X-antal år, men det mesta är ju gamla datorböcker. Då det inte många som vill låna en bok för t.ex. Photoshop 5.0 när den nyaste finns att låna.

Priset: På min f.d. skola så ligger det runt 10kr/s, de hade även en utförsäljning för 5kr/s. Och obs att det inte enbart var teknikböcker.

Undrar vad vanliga statsbibliotek gör av sina böcker som inget har lånat på x-antal år? Spara går ju till en viss gräns då det tar så mycket plats.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Vart? Därt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Vart? Därt.

Ok, då har vi påpekat det också, hoppas att alla ser det så vi bara behöver göra det en gång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det inga antikvariat i Sverige?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolla upp antikvariat i gula sidorna.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Second hand-butiker brukar ha riktigt billiga böcker. Fast jag vet inte, antar att det är mest skönlitterärt där. Men kan vara värt att kolla upp kanske.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.