Permalänk

Abit KN9 SLI

Abit KN9 SLI är ju ett AM2-moderkort, så det hör hemma här.

Ja, till poängen. Min dator kör på ett Abit KN9 SLI, och min fråga är till de som själva har det eller iallafall vet svaret på min fråga.

När datorn är avstängd, så lyser två lampor på moderkortet, båda röda. Ena lampan ligger till vänster om processorn, och den andra till höger om minnena. När jag startar datorn så slutar lampan vid processorn lysa vilket är fullkomligt rimligt. Men, lampan till höger om minnena fortsätter lysa rött. Är det här något som jag borde oroa mig över, och eventuellt kontakta Abit? Eller är det helt normalt?

Permalänk
Medlem

Hej!

Apothysis: Jag har ett Abit KN9S. Jag har också en grön och en röd lampa. Fast min gröna ligger precis bredvid den röda. Båda ligger vid minnena. I alla fall, till saken nu.
Om du provar att stänga av nätagget så kommre du att se att den röda lampan släcks den med. Den visar att det finns ström. Så är det för mig iaf.

Prova och se, lycka till!

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk

Jo jag har märkt det att den går av, men det är ju för att strömmen bryts, den har ju ingen el för att köras.

Men jag bestämde mig för att gå in på toan och göra tvåan, och tog med mig moderkortets manual som jag råkade hitta. Upptäckte att på KN9 SLI, KN9 Ultra och KN9S så lyser faktiskt två lampor uppe brevid minnena. Först den ena som lyser rött om datorn är av fast strömmen på. Sedan när datorn är på så börjar den andra lampan lysa väldigt svagt grönt, och den feta IDE-kabeln till CD-ROM-enheten täckte över den lampan, så hade ingen aning om att den ens fanns där förens jag läste manualen.

Har dock min fråga besvarad nu Tack för svaret x_link.

Permalänk
Hedersmedlem

Praktisk lampa. Man ska inte pilla med kort och minnen i datorn med strömmen på.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!