Samla våra krafter och påverka P3:s trackslista.

Permalänk
Medlem

Samla våra krafter och påverka P3:s trackslista.

Radioprogrammet Tracks börjar igen. Eftersom det är lyssnarna som röstar fram listan så har de ingen lista att utgå ifrån när programmet börjar igen efter semester uppehållet. Därför får man lista 5 låtar man vill ha med som då kommer att ge en ny lista.

http://www.sr.se/p3/topplistor/tracks/

Senast Tisdagen den 21/8 klockan 14 är det som gäller.

Hur som helst, meningen med denna tråd är att jag vill slå ett slag för den hårdare musiken. Det behövs mer hårdrock, och speciellt mer metal i radion.

Låtarna man listar måste vara aktuella. Vad aktuell innebär lämnar jag till Tracks att avgöra.

Jag har skickat in följande låtar:
Dimmu borgir - The Serpentine Offering
God dethroned - Arch Enemy Spain
Amon Amarth - Asator
Strapping Young Lad - Love?
Slayer - Flesh Storm

Permalänk

"Dina fem favoritlåtar" säger de på radion.

Dock tycker jag "aktuella" är litet luddigt begrepp...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Håller med apanr4, mer metal i radion.

Min inskickade lista innehåller dessa fem riktigt bra låtar:

1. Devildriver - End Of The Line
2. Dimmu Borgir - The Serpentine Offering
3. Dark Tranquillity - Focus Shift
4. God Dethroned - Arch Enemy Spain
5. Amon Amarth - With Oden On Your Side

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Min inskickade lista innehåller dessa fem riktigt bra låtar:

1. Devildriver - End Of The Line
3. Devildriver - End Of The Line

?

Lite mer trance/hardstyle etc hade inte suttit fel heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
?

Lite mer trance/hardstyle etc hade inte suttit fel heller.

Blev lite fel:) men de är fixat nu.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk

Tror inte ni kommer påverka så mycket om ni röstar på olika låtar.

Permalänk

Exakt, om alla håller sig till trådskaparens lista så fungerar det ju.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

jag skickar in samma lista som trådskaparn. Skit i ifall jag inte gillar låtarna. Hoppas bara alla gör samma sak så kanske någon låt kommer med.

Permalänk
Testpilot

Tycker det är för mycket metal nu för tiden och särskillt här på Swec då verkar varenda kotte lyssna på metal hela dagarna

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Nej, ska man påverka en såndär lista är det nog bäst om alla tipsar om samma 5 låtar...

Jag är nog hyffsat säker på att 95% av låtarna kommer vara hyffsat dåliga vid starten, precis som det alltid varit under de senaste åren.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Mer reggae på radio som Groundation, Kultiration, Livelihood, Kapten röd osv..

Permalänk
Medlem

Låt oss stoppa denna metal-epidemi, tillsammans.

Permalänk
Medlem

Ja, be dom spela Tunna och Moroten - Jag e mongo

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se