Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av distortion10000
Det står Large 24/8 när du kan få det. Annars står det bara Large eller Large 24. Fast just nu verkar det ju inte stå 24/8 ens för de som har det så comhem har väl lite problem med hemsidan just nu.

Okej finns det någon annan information om vilka områden som det gäller?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joomlajon
Nu har jag 64qam upload. Biskopsgården bor jag i

Inget på comhems hemsida ännu dock Nu får vi se hur länge man är fast i limbo?

/j

Yeah! Gött att höra. Om du kan få 8 i upload före mig blir jag dock väldigt sne..

Men seriöst, det händer definitivt saker och jag tror faktiskt inte det kommer att dröja speciellt länge innan vi kan få snabbare upload.

Permalänk
Medlem

Ja vi e ju trots allt inne på Q4 alldeles snart , bara 3Q sena, men det e ju egentligen inte så mycket i comhems värld )

Ha det bra, nu e det semester så då kan det bara va 24/1

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

Jag stänger av modemet med huvudströmbrytare varje natt. Ingen reseknapp eller dylikt har jag donat med. Omstarter varje dag tralalaa

Permalänk

joomlajon : det är inte specielt smart om du vill ha synken uppe

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Nu har jag med 64qam upload. (fick det i natt) Men ingen ändring på deras sida ännu
Detta är i angered !!
lite utanför götet
Nåväl bara att vänta och seeeeeeee !!
kanske jag blir före hisingen :-]

Permalänk

Tyvärr kan jag meddela att biskopsgården redan har fått 64QAM..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Tyvärr kan jag meddela att biskopsgården redan har fått 64QAM..

Gott då har du reggat dig på deras sida med eller ?? eller :-]

Permalänk
Medlem

tänkte byta till comhem men vet att det är många problem med tjänsten atm

någon som bor nära/i västerhaninge som upplever mycket problem?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffig
Gott då har du reggat dig på deras sida med eller ?? eller :-]

Tyvärr kan jag inte få 8 Mbit i upload, om det var det du menade. Riktigt frustrerande grejer det här.. :/

Permalänk
Medlem

gamlestan har också 64QAM, men inte 8Mbit upload än.

Permalänk
Medlem

Ha! Påminn mig om att inte resetta modemet igen för att kolla om jag har fått 64QAM. Tog drygt tre timmar innan jag kom online igen

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyvärr kan jag inte få 8 Mbit i upload, om det var det du menade. Riktigt frustrerande grejer det här.. :/

Jo men det kan la inte vara allt för långt borta nu ..
Innan man kan få lite bättre fart på sakerna ..
Men men det e ju som det är med comhem så ..
ha det ..:-)

Permalänk

Kommer inte in på comehems sida nu så något är väl på gång.

Kanske inte smart att stänga av varje kväll för synk, men det är klimatsmart samt ev problem med kortslutingar och dammbränder som kan uppstå på obevakade tillfällen.

Jag har nämligen råkat ut för en TV där en komponent kallad 'brandbomben' hos servicefolket exploderade och fattade eld. Den stod då bara på standby, hade jag varit borta hade hela huset säkert brunnit ned.

Läs lite om vad kaffebryggare, kylskåp och annat bös gör för brandstatistiken i Svea rike. Kolla också dödsfall i samband med div elektrisk utrustning som är väldans enkelt att unvika. Klipp inte av elkabel med gräsklipparn är också ett tips

/j

Permalänk

joomlajon : du låter som min mamma, Det är inte alls farligt. Modemet utsänder en värme på 30 c.
Det kan knappast orsaka en brand, Sen så drar modemet 8 Watt, Har mätatare så har kollat de. Sen kaffebryggare samt vattenkokare det är en annan sak dom släpper ut 100 c och vid elfel i så kraftig ledning kan det bildas gnistor som kan tända äld på damm.
Men jag tror knappst vårat sunkiga Combort modem kan göra de.
Och det är skillnad på en stor tv. Där kan det vara damm i. I ett comhem modem kan det knappast vara något damm, och om det är de får man väll skruva upp de o göra rent de?

//Razer

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Det är väl klart att det kan hända, elektronik komponenter som går sönder kan bli extremt varma eller ta eld och lite damm på fel ställe eller ett papper som ligger över då så brinner det fint.

Klart att chansen att det händer är väldigt låg annars hade ju varenda lägenhet brunnit ner men man ska aldrig säga att det inte kan hända för det händer faktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag har hört folk i mitt yrke som har fått stora lågor av modem, så ja det kan hända.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av basn
Jag har hört folk i mitt yrke som har fått stora lågor av modem, så ja det kan hända.

Absolut i Irak använder dem motorola modemen som handgranater

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Absolut i Irak använder dem motorola modemen som handgranater

Ne snarare kreatelboxarna och orcit modemen

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem

Bor i Malmö och såg precis jag också fått 64QAM, men när jag ringde sa dom att det kan ta upp till en månad innan jag kan få 8mbit UL - kan det verkligen stämma?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neXS
Bor i Malmö och såg precis jag också fått 64QAM, men när jag ringde sa dom att det kan ta upp till en månad innan jag kan få 8mbit UL - kan det verkligen stämma?

Det låter inte alls orimligt, jag har haft 64QAM i snart 2 veckor och kan fortfarande inte få högre upload.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag vet säkert men där det är 64QAM men man endå inte kan utöka uploaden misstänker jag att det är belastningar som comhem vill ta bort innan. Observera misstänker då comhem är riktigt dåliga på att förutse ev belastningar...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joomlajon
Kommer inte in på comehems sida nu så något är väl på gång.

Kanske inte smart att stänga av varje kväll för synk, men det är klimatsmart samt ev problem med kortslutingar och dammbränder som kan uppstå på obevakade tillfällen.

Jag har nämligen råkat ut för en TV där en komponent kallad 'brandbomben' hos servicefolket exploderade och fattade eld. Den stod då bara på standby, hade jag varit borta hade hela huset säkert brunnit ned.

Läs lite om vad kaffebryggare, kylskåp och annat bös gör för brandstatistiken i Svea rike. Kolla också dödsfall i samband med div elektrisk utrustning som är väldans enkelt att unvika. Klipp inte av elkabel med gräsklipparn är också ett tips

/j

Du åker väll inte bil då eller? Det är ju säkert 1000 ggr faligare

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timbero
gamlestan har också 64QAM, men inte 8Mbit upload än.

Jasså? Jag bor i gamlestan och har haft 8mbit upload i några veckor nu....

Permalänk

Bil kommer snart

Hoppas 8upp kommer innan den

/j

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drdos
Jasså? Jag bor i gamlestan och har haft 8mbit upload i några veckor nu....

Märkligt, gamlestaden är ju inte speciellt stort. Bor också i gamlestaden och jag kan inte heller få 8Mbit i upload.

Permalänk
Medlem
Citat:

Märkligt, gamlestaden är ju inte speciellt stort. Bor också i gamlestaden och jag kan inte heller få 8Mbit i upload.

Jag bor på batterigatan och har haft det i några veckor nu, men en arbetskamrat som bor vid gamlestadstorget kan inte få det....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drdos
Jag bor på batterigatan och har haft det i några veckor nu, men en arbetskamrat som bor vid gamlestadstorget kan inte få det....

Intressant! När fick du 64QAM och när kunde du få snabbre upload?

Permalänk
Medlem
Citat:

Intressant! När fick du 64QAM och när kunde du få snabbre upload?

8mbit upp fick jag den 1:a augusti, 64AQM kommer jag inte ihåg riktigt, kanske 3-4 veckor före...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
tänkte byta till comhem men vet att det är många problem med tjänsten atm

någon som bor nära/i västerhaninge som upplever mycket problem?

Jag bor i Brandbergen och skumt nog så är min gateway tydligen i Västerhaninge. Skaffade nyligen 24/8 och ligger på ca 15-20 ner och 4-8 upp. Gatewayen timar nästan alltid ur men jag upplever inga "Pingdrops" iaf, det är väl för att gatewayen inte prioriterar ping. 5 ms till sunet!

Edit: Gatewayen är i Brandbergen men trafiken routras via Västerhaninge. *trött*

Visa signatur