Permalänk
Medlem

verkar vara många som gnäller över att det inte finns nå multiplayer.. själv ser jag hellre ett jävligt bra singelplayerspel, som bioshock i dagsläget, än nå dugligt singelplayer med nån medioker multiplayerdel..

såvida multiplayerdelen inte är populär bf/quake/cs-style, så finns det ingen att lira mot efter 2 månader.. är väl så det brukar bli med spel som har singelplayer i fokus men även slängt in en multiplayerdel bara för att det har blivit nån slags standard idag.

nä, jag är glad över att de la tiden på att fixa singelplayerdelen ist för att nöta in nå multiplayer!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Laddade precis demot och tänkte testa. Men den kommer inte längre än till loadingscreenen där det hänger sig... nån som haft det problemet? Man ser liksom knappt load-screenen, den är helt fadad och mörk, och laddar inte.

Edit: Stängde av tablet-pc i vista, fixade biffen.

Visa signatur

| e6850 @ 3600mhz | Sparkle 8800GTS 640mb | Gigabyte p35 DS4 | Corsair 520w | Corsair 6400 CL5 (2gb) | Antec 900 | Philips 200WP7ES |

Permalänk

Jag har kvar den där jävla filen efter demot, körde securoms egna skit vilket inte fungerade.
Filen hittades med rootkitrevealer, men med det programmet kan amn intee ta bort filer.

Vilket fruktansvärt skit, hatar 2k.

Permalänk

Hur är dt nu.. hur många gånger kan man ominstallera sitt spel?

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

De har ökat det från två till fem gånger. Det påstås även att om man avinstallerar innan man ominstallerar så ska man inte förbruka något. Men enligt TH så fungerade det fett inte.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Hur är dt nu.. hur många gånger kan man ominstallera sitt spel?

Mvh Jack

oändligt många gånger bara du avinstallerar det före du installerar det igen (och inte tex formaterar disken utan att avinstallera spelet osv).

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

ja så vafan gnäller alla då så om man gör det rätt så ska man ju inte ha något problem om man bara har det på en burk ?

Permalänk
Medlem

exakt.. är väl samma sak med securom-grejen... 99% av de som klagar har inga problem alls med securom, de bara gnäller för att... de kan..

edit: skapade en poll om det förövrigt;
http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=10430

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
verkar vara många som gnäller över att det inte finns nå multiplayer.. själv ser jag hellre ett jävligt bra singelplayerspel, som bioshock i dagsläget, än nå dugligt singelplayer med nån medioker multiplayerdel..

såvida multiplayerdelen inte är populär bf/quake/cs-style, så finns det ingen att lira mot efter 2 månader.. är väl så det brukar bli med spel som har singelplayer i fokus men även slängt in en multiplayerdel bara för att det har blivit nån slags standard idag.

nä, jag är glad över att de la tiden på att fixa singelplayerdelen ist för att nöta in nå multiplayer!

Håller helt och hållet med. I många av dagens spel verkar det som de lagt allt krut på multiplayer och totalt försummat singelplayerdelen.
Det brukar ändå vara någorlunda kvailte på de nyare spelens singelplayer uppdrag, men oj så snabbt det går att varva dem.
En annan sak de slarvas med är AI´n..

Köpte GRAW2 för ett tag sedan och är så jäkla besviken. Ens medhjälpare är total dumma i huvudet och fastnar överallt. (minns de första botarna till tex quake)
Detta förstör ju känslan totalt.

Tacka vet jag Bioshock.. riktigtt kul med en "lärande" AI som är totalt oberäknerlig och beter sig riktigt smart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Walker
Från Gatherer Gardens maskiner

Hur? Det stod väl någonstans i spelet att så var fallet men HUR gör man? Kommer inte på hur man gör...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Hur? Det stod väl någonstans i spelet att så var fallet men HUR gör man? Kommer inte på hur man gör...

Du måste ha kommit tillräckligt långt i spelet. Efter det är det bara att köpa dom precis som man gör med andra plasmids och upgrades. Men det är ett begränsat antal beroende på hur långt man kommit.

Permalänk
Medlem

Så var spelet spelat! Riktigt grymt spel till nästan 100%.
Det jag tyckte var drygt var att du hela tiden va tvungen att kuta runt o leta efter massa saker, känns som att skaparna haft lite svårt att hitta på saker, visst e meningen att det ska vara letmoment i spel men det va fan för mycket i detta enligt min mening. Men riktigt skönt spel för övrigt!!!

Rekomenderar starkt!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Btw.. nån annan som stött på omöjliga hacks?

http://static.pici.se/pictures/ppjWRFgvX.jpg

Hur tusan ska man klara av dendär?

Du behöver adam samt du behöver köppa upp lite hacking tools, en av dem tar bort upp till 3 bomber, den andra den andra sorten av saker som dyker upp där.

Oxo ett tips frys ner maskinen innan du ska börja hacka den = Myyycket lättare.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Du måste ha kommit tillräckligt långt i spelet. Efter det är det bara att köpa dom precis som man gör med andra plasmids och upgrades. Men det är ett begränsat antal beroende på hur långt man kommit.

Jo märkte detta... Hade nog förväxlat de olika automaterna lite.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

"My daddy's smarter than Einstein! Stronger than Hercules! And he lights fires with the snap of his fingers! Are you as good as my daddy? Not unless you visit the Gatherer's Garden you aren't!"

"If you want to be amazing, see the flowers we are raising."

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Var tvungen att sänka lite grafikinställningar, när jag kör DX10 och allt maxat så går FPS ner till 30 i större rum/områden och det hackar

--

Glömde bort V-sync DOohh!, nu ligger man hela tiden över 60fps

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Var tvungen att sänka lite grafikinställningar, när jag kör DX10 och allt maxat så går FPS ner till 30 i större rum/områden och det hackar

--

I vilken upplösning?

Permalänk
Medlem

kör på 1680*1050

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

ok, jag laddade ner Demot å klarade det på ca 10 - 30 min

snyggt spel, väldigt anorlunda gemfört med andra spel.
ska nog köpa hela spelet nu i veckan tror jag

jag spelar demot på högsta grafiken - 1680*1050 Vertical sync etc utan märkbart lagg.

vad tror ni - kommer Crysis kräva mycket mer än deta? ååh jag hoppas så inorligt att crysis kommer kräva likvärdigt deta spelet

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Crysis kommer tyvärr att kräva mer, speciellt när det kommer till minne då det är väldigt mycket högre upplösning på texturerna i Crysis.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Tror med Crysis kommer kräva mer än bioshock. Hoppas de sänker priserna på 8800gtx så man kan köra sli

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood

--

Hur kan V-sync HÖJA din FPS? O.o
Dess enda funktion är ju att SÄNKA din FPS om den ligger över skärmens gräns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Hur kan V-sync HÖJA din FPS? O.o
Dess enda funktion är ju att SÄNKA din FPS om den ligger över skärmens gräns.

han menar nog att han glömde stänga av V sync?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Precis glömde stänga av det, jag var otydlig där

Visa signatur

Permalänk
Medlem

crysis kommer att kräva, men samtidigt så är det ju optimerat för att fungera på dagens hårdvara. med ett 8800GTX kommer man definitivt kunna lira med allt på max, dock inte i löjligt höga upplösningar, tror jag iaf

De snackade ju om att spelet skulle funka fint på ett 7800-kort.. ska bli intressant att se hur pass de gjort spelet skalbart.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Man kommer inte alls att kunna köra med allt på max i Crysis med ett 8800GTX, inte ens 2 i SLI.
Dock kommer man kunna köra med allt på "Highest" möjligtvis
Men precis som i FarCry när det kom ut så kommer man att få ett enormt config program där man kan ösa på allt långt utöver vad förinställda "High" osv ger
Det kommer ta nåt år innan man kan ösa på alla view distance på max (om det finns nåt max) det vill jag lova

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

jag har ett litet problem nu...

Jag ska ha tag på en nitroglycerin core till när jag ska göra bomben utanför Ryan's.
har sprungit runt i över en timme och letat efter sätt att få tag på den, Hur ska man göra?

Dold text
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
jag har ett litet problem nu...

Jag ska ha tag på en nitroglycerin core till när jag ska göra bomben utanför Ryan's.
har sprungit runt i över en timme och letat efter sätt att få tag på den, Hur ska man göra?

Dold text

testat använda dig av pilen?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Man kommer inte alls att kunna köra med allt på max i Crysis med ett 8800GTX, inte ens 2 i SLI.
Dock kommer man kunna köra med allt på "Highest" möjligtvis
Men precis som i FarCry när det kom ut så kommer man att få ett enormt config program där man kan ösa på allt långt utöver vad förinställda "High" osv ger
Det kommer ta nåt år innan man kan ösa på alla view distance på max (om det finns nåt max) det vill jag lova

kommer man visst det. tillomed hd2900xt/8800gts räcker till max @ 1280 upplösning enligt fräscha källor.