Permalänk
Medlem

Måste bara skriva av mig lite här! Jag såg nämligen lite ingame sekvenser från Halo 3 och PGR4 idag.

Av vad jag sett från filmsekvenser på gametrailers.com så är Halo 3 rent grafiskt sett den största besvikelsen i denna generation hittils. Ett stelare och enformigare spel får man leta efter. Eller nu när jag tänker efter så kanske den näst största besvikelsen. Jag tror Project Gotham Racing 4 tar första platsen. Efter att ha sett alla fräcka trailers som nästan var i klass med Gran Turismo 5 så blev jag väldigt intresserad utav detta spel. Men nu när man börjat se gameplay trailers så ser man ju klart och tydligt att dom trailrarna var förenderade till 100%. Visste inte ifall jag skulle skratta eller gråta när jag kollade bland filmerna. Man ligger en bra bit efter kan man säga om man måste använda sig utav förrenderade filmsekvenser för att NÄSTAN bli lika snyggt som real-tid renderat Gran Turismo 5. Men ett spel som verkar bli sjuuuuukt grymt till 360 dock är Ace Combat 6! Där har vi ett grymt spel. Rekomenderar starkt att ni kikar in lite trailers på det spelet.

Ace Combat 6: YEAA!!
http://www.gametrailers.com/player/25203.html

Halo 3: WTF?
http://www.gametrailers.com/player/25294.html

PGR4: Seriöst?
http://www.gametrailers.com/player/24830.html

Jämför med GT5 Prologue: Bör tillägas att klippet är filmat med cam.
http://www.gamespot.com/video/942026/6179464/gran-turismo-5-p...

Någon som hört nått om ett Forza 3 förresten?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Måste bara skriva av mig lite här! Jag såg nämligen lite ingame sekvenser från Halo 3 och PGR4 idag.

Av vad jag sett från filmsekvenser på gametrailers.com så är Halo 3 rent grafiskt sett den största besvikelsen i denna generation hittils. Ett stelare och enformigare spel får man leta efter. Eller nu när jag tänker efter så kanske den näst största besvikelsen. Jag tror Project Gotham Racing 4 tar första platsen. Efter att ha sett alla fräcka trailers som nästan var i klass med Gran Turismo 5 så blev jag väldigt intresserad utav detta spel. Men nu när man börjat se gameplay trailers så ser man ju klart och tydligt att dom trailrarna var förenderade till 100%. Visste inte ifall jag skulle skratta eller gråta när jag kollade bland filmerna. Man ligger en bra bit efter kan man säga om man måste använda sig utav förrenderade filmsekvenser för att NÄSTAN bli lika snyggt som real-tid renderat Gran Turismo 5. Men ett spel som verkar bli sjuuuuukt grymt till 360 dock är Ace Combat 6! Där har vi ett grymt spel. Rekomenderar starkt att ni kikar in lite trailers på det spelet.

Känns som om någon är lite väl grafikkåt här^^

Men alla har ju olika smak.

Permalänk
Medlem

Jo måste skriva av mig själv ^^ polaren fick äntligen allt till min nya Xbox 360 samt testat och fungerar och skickat den från USA idag så ^^

Nu ska jag gå i dvala en vecka ^^.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
min 360 blir så varm efter man spelat ett tag, nån som testat http://www.webhallen.com/prod.php?id=78374 ? och vet ifall den hjälper mycket

Det är ingen nyhet att en Xbox 360 blir varm...min blir det också.

Nyko's mackapär, sägs att den smällter elkontakten på själva konsollen. Sägs att det är den första generationen som smällter kontakten på Xbox 360:n, dock vet jag inte hur man kan ta reda på om det är en första eller andra generationen av Intercooler.

Edit: Microsoft har även skyllt officielt på Intercooler'n som orsak till "3 red ring of death", men tagit tillbaka det.

Här är en trevlig bild som man kan råka ut för med en Intercooler, har man tur kan allting börja brinna!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Känns som om någon är lite väl grafikkåt här^^

Men alla har ju olika smak.

Hehe ja lite gran. Men jag tycker att på den här genren av spel så ska det vara bra grafik för att ge di den där adrenalin kicken. Däremot RPG spel, Rollspel och sånt så är det totalt skitsamma egentligen för där har du storyn i fokus osv. Ta Final Fantasy VII tex. Där har vi allt annat än snygg grafik och det spelet är än idag mig närmast hjärtat

Men jag blir bara så trött när företag hypar upp spel med CGI trailers för att sedan släppa ett så värdelöst fult spel så att man tappar hakan i golvet. Ta motorstorm tex, minns ni E3 trailern 06? och sen slutresultatet vid launch? Det var en stor besvikelse. Det enda spelt IMO som levt upp till sin förrenderade trailer hittils är Killzone 2. Där har vi ett snyggt spel. Men det är så mycket mer än snygg grafik också som spelar in. Det är atmosfären också. Skrot som flyger, det brinner överalt, skottlossningar hit och dit, byggnader rasar, blixtrar slår ner, folk dör hejvilt runt omkring en. Där har vi sann krigskänsla. När jag tittade på Halo 3 klipp så var det liksom bara spring spring spring.... spring. ser en rosa snubbe springa över ett fäldt, skjuter, han sackar ihop efter en sisådär 2 magasin i ryggen. Sen kommer ett rymdskepp från ingenstans och landar och wow, en liten grus sprite träder fram runt varje landningställ. Hadde jag fått bestämma den sekvensen så hadde man fått se hur skeppet blev beksutet från marken av trupper medans kanske ena bakrodret blir sönderskjutet och faller av medans skeppet nödlandar och grus och dammoln bara sprutar en i ansiktet så att man faller omkull, man får resa sig igen och kämpa sig fram mot skeppet för att möta sina kamrater. Allt detta samtidigt som man ser sken i bakgrunden av gigantiska framtidsaktiga bomber som exploderar, eldstrider runtomkring, rök, äld. Äsh fan vad jag gnäller. Jag kanske borde göra mina egna spel istället Men allt handlar om atmosfär och jag tycker att halo saknar det. Men jag kanske inte skall säga för mycket än. Kanske borde testa spelet först.

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem
Citat:

Din avatar suger och är äcklig.

Till topic Du länkar till gametrailers, en sida jag älskar, men du gör ett fel, du jämför mellan gametrailers och gamspot's trailer..
Det kan du inte göra.. Gametrailers har enormt hög kompressionsratio på sina videos, även dom som så kallas "HD", visst är dom i 720p upplösning och i h264 codec'et, men det är så enormt komprimerat att man lätt kan se artefakter osv osv.. Usel kvalitet i många fall.

Ta ett spel som du själv tycker ser snyggt ut, som du själv äger och spelar. Leta upp en trailer på gametrailers för det spelet och jämför. Du blir förbluffad över hur fult det ser ut på trailern jämfört med "in real life".
Det kommer vara precis likadant med Halo 3 och PGR4. Anledningen att ace combat ser bra ut på trailersen är att det är så mycket himmel, många pixlar i samma färg, därmed kan dom ha lite mindre kompression och ändå ha en hyfsad storlek. Vilket bidrar till att själva detaljerna (planen osv) blir mer skarpa.
Samt det att det första som märks vid hög komprimering är just mörka partier som ser förjävliga ut, vilket många PGR4 och Halo 3 trailers har.

Nu nåt annat!
Nån annan som också blev superimponerad av Sega Rally demot? Typ dom previews och sånt jag läst, där verkar alla hata det haha. Speciellt dom stora spelsajterna, dom verkar såga det rejält..
Jag tyckte det va alldeles syvveränt
Underbar deformering på marken, man kunde riktigt Känna och se hur det påverkar bilens styrning när däcken kör över det.
Grafiken va kanon, kanske inte lika makalös som vissa Dirt banor, men och? Den va klar och vacker Något man inte lär bli trött på att titta på i timmar i streck!
Men just känslan, så jäkla skön, ingen överdriven realism, men inte så arcade så det blir tråkigt, tvärtom! Ren och skär körglädje, underbar offroad racing när det är som bäst, inget annat strul!
Skulle nästan gå så långt som att påstå att jag tycker det har lika skön känsla som FlatOut

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Det är ingen nyhet att en Xbox 360 blir varm...min blir det också.

Nyko's mackapär, sägs att den smällter elkontakten på själva konsollen. Sägs att det är den första generationen som smällter kontakten på Xbox 360:n, dock vet jag inte hur man kan ta reda på om det är en första eller andra generationen av Intercooler.

Edit: Microsoft har även skyllt officielt på Intercooler'n som orsak till "3 red ring of death", men tagit tillbaka det.

Här är en trevlig bild som man kan råka ut för med en Intercooler, har man tur kan allting börja brinna!

stort tack, ska inte köpa en sådan då ^^

@MugiMugi riktigt snyggt! vill med ha

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Din avatar suger och är äcklig.

Till topic Du länkar till gametrailers, en sida jag älskar, men du gör ett fel, du jämför mellan gametrailers och gamspot's trailer..
Det kan du inte göra.. Gametrailers har enormt hög kompressionsratio på sina videos, även dom som så kallas "HD", visst är dom i 720p upplösning och i h264 codec'et, men det är så enormt komprimerat att man lätt kan se artefakter osv osv.. Usel kvalitet i många fall.

Ta ett spel som du själv tycker ser snyggt ut, som du själv äger och spelar. Leta upp en trailer på gametrailers för det spelet och jämför. Du blir förbluffad över hur fult det ser ut på trailern jämfört med "in real life".
Det kommer vara precis likadant med Halo 3 och PGR4. Anledningen att ace combat ser bra ut på trailersen är att det är så mycket himmel, många pixlar i samma färg, därmed kan dom ha lite mindre kompression och ändå ha en hyfsad storlek. Vilket bidrar till att själva detaljerna (planen osv) blir mer skarpa.
Samt det att det första som märks vid hög komprimering är just mörka partier som ser förjävliga ut, vilket många PGR4 och Halo 3 trailers har.

Nu nåt annat!
Nån annan som också blev superimponerad av Sega Rally demot? Typ dom previews och sånt jag läst, där verkar alla hata det haha. Speciellt dom stora spelsajterna, dom verkar såga det rejält..
Jag tyckte det va alldeles syvveränt
Underbar deformering på marken, man kunde riktigt Känna och se hur det påverkar bilens styrning när däcken kör över det.
Grafiken va kanon, kanske inte lika makalös som vissa Dirt banor, men och? Den va klar och vacker Något man inte lär bli trött på att titta på i timmar i streck!
Men just känslan, så jäkla skön, ingen överdriven realism, men inte så arcade så det blir tråkigt, tvärtom! Ren och skär körglädje, underbar offroad racing när det är som bäst, inget annat strul!
Skulle nästan gå så långt som att påstå att jag tycker det har lika skön känsla som FlatOut

Uhhmmm... okej men vad spelar det för roll när trailern på gamespot är cam och ÄNNU värre än gametrailers filmerna? Sen spelar det ingen roll. Jag har alla konsollerna och många spel och vet hur spel ser ut i verkligheten i HD jämfört med filmklippen. Men sen spelar det ingen roll om grafiken inte blir rättvis pga det även om det skulle vara så som du säger för jag snackar till stor del om atmosfär i spelen. Nåja, skitsamma. Det enda jag kan göra är att köpa de spelen jag tycker om och inte köpa dem jag ogillar. Men blev bara grymt besviken på hur ruskigt stelt och tråkiga PGR4 och Halo 3 blev när man hadde så stora förväntningar på dessa titlarna.

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem

Laddar hem demot på pes2008 nu, någon som testat det??

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Laddar hem demot på pes2008 nu, någon som testat det??

Fifa 08 är bättre i år imo.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Fifa 08 är bättre i år imo.

Det skulle jag aldrig tro på. Fifa blir bättre(dvs mer likt pes) men det kommer aldrig gå om orginalet!

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Det skulle jag aldrig tro på. Fifa blir bättre(dvs mer likt pes) men det kommer aldrig gå om orginalet!

det känns som att PES har varit oförändrat 3 år irad. och fifa har improvats väldigt mycket så ja kommer köpa fifa över PES detta år. Har alltid gillat PES mer innan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testade demot av PES 2008 och det var väl rätt ok men inte den förbättring som jag hade förväntat mig. Tycker att Fifa-demon gav ett bättre intryck än PES iaf men får väl testa det på ps3t om det nu kommer nån demo dit också snart, kanske är bättre där.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Gt5 är inte ens ingame, men jag får hålla med, jag blev lite chockad om hur Pgr4 ser ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Gt5 är inte ens ingame, men jag får hålla med, jag blev lite chockad om hur Pgr4 ser ut.

Ja det såg inte alls ut som i trailersen man såg för någon månad sen. Men angående GT5, jo visst är det ingame. Repris givetvist, men allt är renderat av Cell och RSX i real-tid. Det är såklart inte lika snyggt när man väl sitter i bilen och kör men det har ju med vinklar osv att göra och inte med själva grafiken att göra. Sen att allt är i 1080p @ 60fps (30fps i replay mode) är ju inget annat än en stor bedrift av Polyphony. Mycket creds för det skall dom ha. Synd bara att inte PGR4 blev lika snyggt för de första trailersen som var förenderade var nästan i klass med GT5. Synd tycker jag, för 360 har potentialen det vet jag. Men det är nog bara det att teamet bakom Polyphony spelar i en liga för sig själva. Riktiga genier.

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk

Hur snygga blir gamla Xbox spel på Xbox 360? Någon som kan berätta lite om bakåtkompatibiliteten?

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är lite löjligt att HDMI-versionen kostar 300kr mer? Det var väl ändå meningen att den skulle ersätta den äldre Premium-versionen?

Permalänk
Medlem

Har inte det och göra med att Elite skulle vara en limited edition innan den äldre premium varianten ersätts?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredlovebot
Bara jag som tycker det är lite löjligt att HDMI-versionen kostar 300kr mer? Det var väl ändå meningen att den skulle ersätta den äldre Premium-versionen?

Det är antagligen ett sätt att få bort de sista gamla boxarna fortare.

Permalänk
Medlem

hojk!

vad är billigaste lösningen egentligen då?

idag kan man ju köpa 360 PRO för typ 3300, vilket är rätt nice.
men då vet man inte vilken läsare man får och så är den inte flashad.

du kan å andra sidan köpa en flashad och klar premium på psxcare eller console.se fast då för cirka 5000 om du vill ha samsungläsaren. då ingår också garanti osv (från dem)

skulle ju isf köpa PRO'n och sedan flasha den för 400. men då är man ju helt utan garanti vilket känns lagom kul. men man har den versionen och den är flashad och klar.

hur och vad ska man egentligen välja om man vill ha mycket av kakan och ändå komma undan utan att pröjsa på tok för mkt för en premium och ha garanti

Visa signatur

Manker is: PB ENMX65043 | Intel Core 2 Duo 1,83 ghz | 2 x 1024mb RAM | GeForce 7300 | 15.4" | HD - Total of: 1.01 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manker
hojk!

vad är billigaste lösningen egentligen då?

idag kan man ju köpa 360 PRO för typ 3300, vilket är rätt nice.
men då vet man inte vilken läsare man får och så är den inte flashad.

du kan å andra sidan köpa en flashad och klar premium på psxcare eller console.se fast då för cirka 5000 om du vill ha samsungläsaren. då ingår också garanti osv (från dem)

skulle ju isf köpa PRO'n och sedan flasha den för 400. men då är man ju helt utan garanti vilket känns lagom kul. men man har den versionen och den är flashad och klar.

hur och vad ska man egentligen välja om man vill ha mycket av kakan och ändå komma undan utan att pröjsa på tok för mkt för en premium och ha garanti

Har hört om folk som skickat in sina flashade xbox 360's med red ring of death utan problem.

Permalänk
Medlem

http://xbox360.ign.com/articles/821/821911p1.html

Woho!!!! halo 3 reviewen är här

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Har hört om folk som skickat in sina flashade xbox 360's med red ring of death utan problem.

men garantin upphör ju i.o.m att du öppnat upp den / ändrat firmwaren`?
Är ju endast de som flashat den som då gett en egen garanti, den är oftast på 1 år men på console.se (tror jag det var) kunde man pröjsa typ 300 för 3 år vilket är helt ok

Visa signatur

Manker is: PB ENMX65043 | Intel Core 2 Duo 1,83 ghz | 2 x 1024mb RAM | GeForce 7300 | 15.4" | HD - Total of: 1.01 TB

Permalänk
Medlem

Vad innebär det att en 360 är "flashad"? Kan man köra . . . hmm andra typer av skivor då eller.
Bara nyfis, snälla banna mig inte från forumet nu . . .

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Vad innebär det att en 360 är "flashad"? Kan man köra . . . hmm andra typer av skivor då eller.
Bara nyfis, snälla banna mig inte från forumet nu . . .

När man flashar byter man drivrutinerna på dvd-stationen och undviker att den kollar olika nycklar som ska finnas på skivorna. Vilket betyder att man kan köra backups av sina spel.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
När man flashar byter man drivrutinerna på dvd-stationen och undviker att den kollar olika nycklar som ska finnas på skivorna. Vilket betyder att man kan köra backups av sina spel.

Kallas väl firmware har jag förstått. Förstår inte varför folk lämnar in och flashar om de inte får garanti förstås, då det är lätt och framförallt gratis att göra det hemma.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BonBonzon
Hur snygga blir gamla Xbox spel på Xbox 360? Någon som kan berätta lite om bakåtkompatibiliteten?

I vissa spel är där lite mer AA, annars igen större skillnad. Skarapre bild och lite sånt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu

Min polare hade en flashad konsol som fick RRoD, han skickade in den och fick en ny.

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Skulle vilja flasha min, men då man inte vet säkert om man får en ny om man skickar in den och då man inte vet om/när den går sönder. =/ Har snart haft den i 1 år utan problem so far, men tiden kommer väl än.. Hoppas man hinner spela Halo 3 iaf..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

men är så segt. PRO kostar som sagt 3400 och det är kalas.
men en dag kommer jag vilja lira fler spel än guitar hero utan att vilja pröjsa överpriser för dem. och då vill man ha den flashad. men att göra det själv är bara kefft med RRoD och så.

men sen, som sagt, så är 5200 för en flashad premium fan inte värt det.

och skulle man sen flasha den själv, trots garantierna och visst har man tur kanske man kan skicka och få en ny - men då ska man ha flyt också. är ju ändå ett par tusen i sjön annars, så har man ändå kanske inte samsungläsaren så.

nää.. jag vill ha min xbox nu men kan inte bestämma mig för hur jag ska göra

Visa signatur