Nykomlingar med sikte på gamers

Permalänk
Melding Plague

Nykomlingar med sikte på gamers

Det tyska företaget Roccat är på väg att släppa en serie speltillbehör som anpassats för riktiga gamers. Men marknaden är redan fylld av giganter som Logitech, Microsoft och Razer. Kommer den lilla uppstickaren att klara av den hårda konkurrensen? SweClockers har pratat med Roccats representant Shayan Taleb för att ta reda på om förutsättningarna är de rätta.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rätt snygga för att vara fjortisdesign.

Permalänk

Verkar riktigt lovande=) Gillar dock inte blå belysning, men det är inte så lätt att hitta något annat.

Permalänk
Medlem

kanske är nått man köper sen då

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

hmm, intressanta grejer, gillade DCU för det kan jag störa mig på ibland!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Intressanta produkter, skulle dock helst se att fler tillverkare gör möss som man kan använda med vänsterhanden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Rätt snygga för att vara fjortisdesign.

Du får ta att förklara var du ser " fjortisdesignen " i de båda prdukterna ?

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem

Dom va väldigt snygga faktiskt. Stilrena trots dioderna. Synd bara att man inte e gamer längre

Permalänk
Medlem

Snygg mus iallafall.. ren Logitech utveckling.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Jag gillade att tangentbordet hade alla knappar på rätt ställe (IBM standard) till skillnad mot många andra gamer-tangentbord.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

hmm. Om swec kan prova tangentbordet och resultatet blir bra så blir det definitivt en ersättare till mitt nuvarande Logitech Cordless Desktop tangentbord

Permalänk
Musikälskare

Det föll efter:

"Jag är manager för Roccats Counter-Strike-lag"

Men vad vet jag, musen kanske är grym som fan...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deawin
Du får ta att förklara var du ser " fjortisdesignen " i de båda prdukterna ?

Håller med, Fjortis design enligt mig är snarare den simplaste optiska musen utan några ljus effekter, allt annat är ju "nördigt" enligt dem.

Permalänk
Medlem

Tack för ännu en intervju
Rätt så snygg mus. Jag använder G5 och jag kan tycka att den lilla LED ikonen kan var lite irreterande ibland så jag hade aldrig köpt denna. Man kan verkligen säga att de har tagit all design från Logitech och deras MX51X serie.

Permalänk
Medlem

Helt ok layout och designe. Musen ser ut att vara Logitecs kopia.

Permalänk
Medlem

Om dom släpper en trådlös version av musen så är detta nog den första "gaming" musen jag skulle kunna tänka mig att köpa. Behöver egentligen inte en men den såg farligt bekväm ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Det föll efter:

"Jag är manager för Roccats Counter-Strike-lag"

http://www.sweclockers.com/imagebank/200710/Shayan001.jpg

Men vad vet jag, musen kanske är grym som fan...

Vad är det för fel med att jag är manager för CS laget som är ett av världens bästa?

Permalänk
Avstängd

Diggar musen men är inte så mycke för tangentbordet. För många knappar att programera på de tycker ja.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Logitechs MX5xx-serie har varit ett vinnande koncept så jag förstår att man gärna spinner vidare på den. Jag personligen använde MX500 tills knapparna började glappa men var innan det mycket nöjd.
Off-topic: Ni som kallar allt blått för fjortis får gärna förklara varför. Jag har själv svart/silver + blå lysdiod på chassie/mus/högtalare samt tangentbord. Detta matchar jävligt bra med resten av det rummet (förstärkare, receiver osv) vilket ger ett mycket stilrent intryck, allt annat än 'fjortis'.

Permalänk
Medlem

Vill se följande på TGB:

Uttag för ljud på tgb.
Full USB2.0 hub för mus/minnen/diskar.
Helmetall-tgb (inkl. tangenter).

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk

Undra hur stort tagentbordet är. Knapparna verkar vara ganska små och tajta.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shayan
Vad är det för fel med att jag är manager för CS laget som är ett av världens bästa?

haha älskar svar på tal

Fina producter ni har lyckats skapa där musen måste jag hålla med ser riktigt skön ut och för er som oroar er så mycket om ljuset så går det nog troligen att stänga av brukar vara så med de flesta som har dioder och likande.. Musen minsann måste jag kolla närmare på tänkte ge mig in i gaming världen igen när crysis kommer åka på lan/bootcamps och likande är aldrig fel...

Kul att det kommer in lite nya in i spelbranchen som man aldrig har hört talas om speciellt när det kommer prylar med fina och nödvändiga funktioner..

Fråga: Är tangentbordet platt eller tjocka tangenter?

Permalänk

shayan: är ett av de tre lägena för dioderna "av"? om inte kanske ni skulle fundera på det. skulle förmodligen bredda målgruppen ganska rejält.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Ännu en mus som ser ut att bara kunna användas av högerhänta, precis vad jag inte behöver.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woland
Ännu en mus som ser ut att bara kunna användas av högerhänta, precis vad jag inte behöver.

tyvärr blir det ju ofta så att en liten grupp kommer i kläm, lite synd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
haha älskar svar på tal

Fina producter ni har lyckats skapa där musen måste jag hålla med ser riktigt skön ut och för er som oroar er så mycket om ljuset så går det nog troligen att stänga av brukar vara så med de flesta som har dioder och likande.. Musen minsann måste jag kolla närmare på tänkte ge mig in i gaming världen igen när crysis kommer åka på lan/bootcamps och likande är aldrig fel...

Kul att det kommer in lite nya in i spelbranchen som man aldrig har hört talas om speciellt när det kommer prylar med fina och nödvändiga funktioner..

Fråga: Är tangentbordet platt eller tjocka tangenter?

Det är mitt emellan, personligen är knapparna OK men inget mer. Det som gör tangentbordet speciellt är ytan, det är som en lite gummi yta som gör att det inte är halt eller för klibbigt. Det är skönt att bara ha handen på, det blir inte kallt heller som man ibland kan uppfatta plastiga tangentbord som vilket den här inte känns som heller. Viktigt att saker och ting ska vara utav bra kvalitet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Undra hur stort tagentbordet är. Knapparna verkar vara ganska små och tajta.

Knapparna är i medel storlek om du inte är en simmare då förstås. Men knapparna är normala.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Diggar musen men är inte så mycke för tangentbordet. För många knappar att programera på de tycker ja.

Knapparna behöver du inte använda, men den är främst för den spelgalne RTS/MMORPG/FPS spelaren då du kan göra i stort sett vad du vill.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
shayan: är ett av de tre lägena för dioderna "av"? om inte kanske ni skulle fundera på det. skulle förmodligen bredda målgruppen ganska rejält.

Självklart kan du slå av det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woland
Ännu en mus som ser ut att bara kunna användas av högerhänta, precis vad jag inte behöver.

Det kommer komma en speciell mus som är gjord för både vänster- och högerhänta!

Permalänk
Avstängd

Shayan: Hemsida?

Permalänk
Medlem

www.roccat.org

Förövrigt så kommer Sweclockers bli först med ett testexpemplar!

En fråga till er besökare, tycker ni det är positivt när det finns någon representant omkring på forum osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semenra
Håller med, Fjortis design enligt mig är snarare den simplaste optiska musen utan några ljus effekter, allt annat är ju "nördigt" enligt dem.

Då är du helt bak och fram men oxå troligtvis fjortis ^^
Lysdiodrar attraherar ganska många fjortisar, så e det bara eller jag kanske skall säga teens.

Jag ser iof inte heller något fel med lysdioder då de oxå kan han en bra funktion.

Ang. tangentborder är det bara bra med många programerbara knappar.
Vem sa att dom var för många och varför?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shayan
En fråga till er besökare, tycker ni det är positivt när det finns någon representant omkring på forum osv?

Självklart, men nu återstår det ju bara att se om produkterna är bra men du kanske skulle skippat kommatecken i länken

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk

Om alla "Mx"-knapparna försvinner, så, ja tack.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?