Permalänk
Medlem

Då va man klar, lite över 4 timmar tog det och nu måste jag ha Ep 3! Detta va riktigt bra iaf, bra gjort Valve!

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle kunna skriva ut system + inställningar?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Du kanske skulle kunna skriva ut system + inställningar?

Om du menade mig så, E6400 på 3,4ghz, 8800gts 640, 2gb ram. Allt maxat och jag körde i 1440*900 för att inte känna något drop i fps, det va väl fullt spelbart i 1680*1050 med men jag är lite kräsen, stabil fps framför grafiken. Hade jag haft ett GTX eller Ultra så hade det smörat fint i 1680*1050 också, det är jag nästan 100% säker på. Lite roligt endå, längtar frenetiskt i ett år sen sitter man och dräglar i 4-5 timmar sen börjar väntandet igen. När ni ser slutet på detta så kommer ni också vilja ha 3an, det kan jag garantera.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Om du menade mig så, E6400 på 3,4ghz, 8800gts 640, 2gb ram. Allt maxat och jag körde i 1440*900 för att inte känna något drop i fps, det va väl fullt spelbart i 1680*1050 med men jag är lite kräsen, stabil fps framför grafiken. Hade jag haft ett GTX eller Ultra så hade det smörat fint i 1680*1050 också, det är jag nästan 100% säker på.

Jo menade dig. Fan de kom massor med inlägg snabbt, tänkte att jag skulle hinna smyga in mitt efter ditt men nej.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Funderar på att göra nytt steam acc o köpa boxen.
Varför jag väljer o göra nytt acc beror på att jag redan har hl2, dods, css på ett, så kan man lika gärna ha ett till med boxen på.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Funderar på att göra nytt steam acc o köpa boxen.
Varför jag väljer o göra nytt acc beror på att jag redan har hl2, dods, css på ett, så kan man lika gärna ha ett till med boxen på.

Du kan ju ge bort ena kopian av HL2 sedan i steam, de andra du nämner får du inte med i orange box.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Gött att man endast kan köpa episode 2 om man vill. Här bär det av.

Permalänk
Inaktiv

hmmm har försökt nu i flera dagar att få dra hem spelet. men icke, servrarna är fulla, så jag kommer nog inte få spela spelet förrän 2 veckor efter release...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
hmmm har försökt nu i flera dagar att få dra hem spelet. men icke, servrarna är fulla, så jag kommer nog inte få spela spelet förrän 2 veckor efter release...

Du kan inte ladda ner episode två för att du behöver Episode 1 i datorn först. Det är därför folk med black box inte får igång nedladdningen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Du kan inte ladda ner episode två för att du behöver Episode 1 i datorn först. Det är därför folk med black box inte får igång nedladdningen.

nu ligger min nedladdning på 44%. fattar inte vad för BS du snackar om, självklart behöver man inte ep1 för o spela ep2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
nu ligger min nedladdning på 44%. fattar inte vad för BS du snackar om, självklart behöver man inte ep1 för o spela ep2.

Bullshit???

what ever...

Permalänk

Jag vill ha fler Portal banor !!! Episode 2 äger btw

*edit*
Plz sluta spoila med bilder i tråden

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Bäst att inte läsa tråden om man inte vill bli spoilad, för syftet med en tråd för spel är ju att kunna diskutera om det.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Jag vill ha fler Portal banor !!! Episode 2 äger btw

*edit*
Plz sluta spoila med bilder i tråden

Nuuk tex ville se "ingame footage", säkert andra med men jag tänker inte käfta så tog bort bilderna.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Bullshit???

what ever...

ja, förstår inte vad du fått den felaktiga informationen ifrån...

Permalänk
Medlem

Nu var man klar med portal och jag måste säga att jag inte haft så här kul på länge. riktigt underhållande spel

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Wtf portal bara stängs av om jag trycker på någon knapp eller när den ska starta spelet.
Ingen med samma problem?

Hmm,står att spelet bara är 800mb.
Wth.

Är det inte så att det har massor av delade filer med andra source spel som man inte behöver tanka igen?

Permalänk
Medlem

Så om jag förstog det rätt så varar Portals ca 3 timmar ? :/ Hade hoppas på mer då det var det enda i det här paketet jag ville spela.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Någon som vet planerad release för EP3, jag går i valet och kvalet att köpa orange box eller vänta till EP3 släpps och man kan köpa HL2 komplett.

Ingår Lost Coast och HL2DM i orange box?

Tacksam för svar!

Permalänk

portal och episode 2 varvat!

Men portal har fortfarande en del banor på svårare svårighetsgrader att klara igenom, det får bli imorrn!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Är det värt pengarna?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tips:

[spoiler]Detta är en spoiler[ /spoiler]

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Spelet är iaf inte ett dugg krävande. Rullar på hur bra som helst med datorn i sign @ 1280 med vsync, 4xAA, 16xAF och allt maxxat. SKa bli kul att se om det går att köra 1920x1200 sen när min nya skärm kommer.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

jag har fastnat på en bana i Portal. testchamber 15 heter den finns det några andra sätt att klara den förutom det absoulut uppenbara, dvs bygga upp fart?? skullle uppskatta lite hjälp.

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Blev färdig med Portal för några timmar sen, så nu är både EP2 och Portal avklarat - riktigt angenäm upplevelse måste jag säga.

Finns en del påskägg i Portal för er som redan klarat det, bland annat lite gömda rum som leder vidare till saker utanför spelet..

Permalänk
Medlem

EP2 är helt fantastiskt på alla sätt och vis. Det blir nog att spela om det redan i morgon.

Sex timmars rent nöje.

Permalänk
Medlem

Hmm, det låter ju inte speciellt upplyftande om folk här klarar ep2 och portal på några ynka timmar ?
Kör ni verkligen på "hard" ?

Nåja, jag köper det nog ändå. Team fortress 2 går ju iallfall inte att "klara"...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

EP2 + Portal avklarade nu, spelade förvisso på normal även om hard antagligen hade varit mer rättvist. Men för mig är det storyn och inte hissnande utmaningar som lockar.

Underbara spel, inget man ska missa i första taget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
hmmm har försökt nu i flera dagar att få dra hem spelet. men icke, servrarna är fulla, så jag kommer nog inte få spela spelet förrän 2 veckor efter release...

Samma här, Portal och alla andra HL-spel jag har i Steam kan jag ladda ner men EP2 kan jag inte ladda hem mer än ett par % av, se står den och idlar. Ligger EP2 på andra servrar än övriga spel tro?

Riktigt surt iaf!

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
ja, förstår inte vad du fått den felaktiga informationen ifrån...

OK, lyssna nu alla som har Black box förutom Nuukeer eller andra som kaxigt ignorera mig.

Ladda hem HL2 EP1 GFC filerna först, sen kan ni fortsätta med att ladda hem HL2 EP2. Om inte, kommer ni att fastna på 44% preloaded tills valve har fixat problemet (det är surt för ni vill ju spela så fort som möjligt eller hur?). Det går dock riktigt segt att ladda hem nu, ligger på 60-70KB/s.

Source? Well, har man problem med spel från valve är det ju fördel att gå in på STEAMs forum än att söka hjälp här på swec.