Permalänk

Tips på grafikort.

Hej alla glada!

Skulle behöva något tips på vad för grafikort jag skall köpa.

Då jag tyvärr inte riktigt vet vad som passar till mitt moderkort behöver jag er expert hjälp.

Moderkortet heter: Asus K8V-X

Dom kraven jag har är att det måste vara 2st Dvi utgångar och att det ska gå att klona bildskärmen på något vis.
(då jag tänkte koppla in burken till Tv:n och kunna köra båda bildskärmar samtidigt)

Priset vet jag inte riktigt, men så länge det inte är sämre än mitt nuvarande grafikort: Ati radeon 9800 pro 128, så är jag nöjd.

Då mitt nuvarande kort är ganska gammalt, så är väll kanske det mesta bättre än det ioffs, men det har fungerat utmärkt tills nu och jag spelar inte spel så ofta heller.

Hemskt tacksam för lite hjälp!

Mvh/ Kabukiman

Permalänk
Permalänk

Tack för det!

Ser bra ut det där...

För det är väl inget mer man bör tänka på om man ska koppla det till en Lcd skärm och få bra bild?

Permalänk
Medlem

Du vill alltså köra 2 skärmar + EN tv? Alltså 3 totalt.

Ang LCD-skärm och få bra bild. Det är väl hur man definerar det själv och hur känslig man är. Men bilden blir ju absolut inte suddig eller så på något sätt.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Oj, kanske var lite otydlig där....

Jag ska bara kunna köra min dator skärm + min Lcd tv samtidigt.
Så att jag kan sitta i soffan och surfa och kolla på filmer från datorn.

Jag ska inte kunna göra olika saker på skärmarna samtidigt utan skulle bara kunna klona bilden på någotvis, då mitt nuvarande grafikort bara klarar av att utöka bildskärmen.

Och bilden på tv:n borde väll bli bäst med en Dvi (till hdmi) sladd, eller fungerar Vga lika bra tro?

För datorskärmen vill jag helst mata med Dvi sladden och borde då behöva ett grafikort med dubbla Dvi.

Hur fungerar det med DVI-I (dubbel länk) - 29 pin kombinerad DVI, som det är på detta kort som hasenfrasen tipsade om?