Permalänk

P4 på 95 grader

Hej!
Jag har en p4 på 3,0 ghz. Problemet är att processorn ligger på 95grader vid idle, varför? Och hur ska jag återgärda detta?
MVH

Visa signatur

E6300, x1950pro , 2x512, 250gb
Söker nån som bor i örebro och är villig att klocka mitt system (processor), sjävlklart mot betalning skicka pm om du är intresserad.

Permalänk
Medlem

Re: P4 på 95 grader

Citat:

Ursprungligen inskrivet av strongmomme
Hej!
Jag har en p4 på 3,0 ghz. Problemet är att processorn ligger på 95grader vid idle, varför? Och hur ska jag återgärda detta?
MVH

Antingen mätnings fel eller så kan jag rekomendera att du stänger av datorn tills detta är åtgärdat. Ny kylarpasta, kollat så det inte är några fläcktproblem? kolla i bios va den säger där så du inte bara har laddat ner nått program som ej funkar. rekomenderas att EJ köra datorn belastad sådär, dvs inga spel och inget annat som tynger ner CPU:n .. Funderat på att köpa en ny fläckt kanske? =P

Permalänk

Funderar på en ny zalman fläkt eller något annat än stock, ny pasta också.
Det är inget mätningsfel, bränner mig nästan när jag känner på cpun. Ska testa ny fläkt, och 2 mer fläktar i datorn

Visa signatur

E6300, x1950pro , 2x512, 250gb
Söker nån som bor i örebro och är villig att klocka mitt system (processor), sjävlklart mot betalning skicka pm om du är intresserad.

Permalänk
Vila i frid

Med originalkylaren och bra pasta får du inga 95 grader i idle. Någon slarvade med pastan vid senaste processorbytet.

Permalänk

varför zalman? de gör _inte_ bra processorkylare. de är högljudda, jobbiga att byta fläkt på och kostar mycket i förhållande till prestanda. satsa på någon modell från thermalright, scythe eller noctua istället.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk

Har du kollat så det inte är damm i kylaren

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Avstängd

Nä det är helt normalt med P4. Du får köpa en vindtunnel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
varför zalman? de gör _inte_ bra processorkylare. de är högljudda, jobbiga att byta fläkt på och kostar mycket i förhållande till prestanda. satsa på någon modell från thermalright, scythe eller noctua istället.

-.-. Zalmans cpu fläktar är faktiskt bra, Men inte bäst. om du ska ha hermalright, scythe eller noctua om du ska ha dessa så se till att ha ett STORT chassi. annars passar dom inte ;).

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<