Vilken Internetlev. lämpar sig bäst för onlinelirande?

Permalänk
Medlem

Vilken Internetlev. lämpar sig bäst för onlinelirande?

Spelar sedan ett par år tillbaka Call of duty 2 multiplayer.

Hade tills för ett par månader sedan Telia 8/1, med en ping på stabila 48.
Så fort jag gick över till Bahnhofs 24/1 ökade pingen i spelet till 60. Är det så att Telias lina fungerar bättre när det gäller onlinespel jämfört med andra leverantörers? Det är alltså bud på att gå tillbaks till Telia eftersom jag ändå inte märker någon som heltst skillnad när det gäller nerladdningshastigheter.

Permalänk
Entusiast

Jag hade närmare 3 gånger så bra ping när jag hade telia för många år sedan, BBB:s ping är lite små kass faktiskt.

Telia är bra på den punkten

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Telia är väl inblandade i de flesta spelservrarna världen över antar jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

har alltid lägst ping har telia när jag joinar servrar i bf2.

Permalänk
Medlem

med comhem har jag neråt 10ms när jag spelar tf2. Har 2mbits. Hade lite problem innan dock med att pingen skenade iväg mellan kl 6 och 9, antar att det berodde på att comhem inte avsatt tillräckligt med bandbredd till min "station" eller vad man ska kalla det. Vet inte riktigt hur det fungerar med comhem men de har säkert något liknande adsl-leverantörers telestation som de avsätter bandbredd till. I vilket fall som helst tror jag inte att man kan säga att t ex Telias linor presterar bäst eftersom jag tror det skiljer sig väldigt mkt mellan olika telestationer.

Permalänk

Intressant att läsa detta, har själv funderat på det.
Brukar oftast ha bättre ping med mitt 8/1 från Telia än både 24 mbit Tele2, Glocalnet och BBB som mina polare har.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Avstängd

BBB sämsta skit som finns...

så uppsagt internet!!!

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Måste erkänna en sak.....trodde man automatiskt fick bättre ping bara genom att uppgradera själva hastigheten dvs från 8/1 till 24/1

Och då är det alltså: "vilken jävla miss", som ska in på vågrätt 4!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Jag hade närmare 3 gånger så bra ping när jag hade telia för många år sedan, BBB:s ping är lite små kass faktiskt.

Telia är bra på den punkten

BBB:s kabel har dock väldigt bra ping. Kommer bli av med den nu när jag flyttar då vi inte har bredband indraget i den lägenheten. Brukar ligga väldigt lågt när jag spelar. Bästa jag har kommit ner till var nog 3 ms tror jag. Men då visade det sig att den personen bodde några kilometer ifrån mig^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Telias är ofta bäst på den punkten.
Hade bättre ping med mitt telia ADSL 2mbit/0.5 än jag har haft med BBB 100/10mbit och Bahnhof 30/30mbit i de flesta spel.

Permalänk
Medlem

Telia är helt klart bäst!

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Testpilot

Spelar man på servar som ligger inom samma nät får man bra ping, har aldrig över 10ms när jag spelar på BBB-servrar så som Spelarenan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag hatar telia. Har haft så enorma problem med dom så jag skulle inte rekommendera dom för allt i världen. Världens mest debila företag.
Comhem är mycket bra, enligt mig.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Telia.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Jag hatar telia. Har haft så enorma problem med dom så jag skulle inte rekommendera dom för allt i världen. Världens mest debila företag.

Är nog väldigt individuellt det där. Själv har man haft det i 4 år och haft problem 2 ggr, båda gångerna så funkade det igen efter ca 2 timmar...
Betalar hellre lite mer för telia och får bra stabilitet än att köra på något lågpris bolag som glocalnet och tele2.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Skickade en tracert plus ping till Bahnhof för att de skall kunna se vad de kan göra åt den dåliga pingen. Detta gjordes för en vecka sedan. Ingen som helst reaktion från deras sida. Påminnelse igår.....zzzzzzz

Gick in på Telias hemsida igår och ställde en fråga via deras e-postservice. 1 timme senare kom det ett sms om att jag hade fått svar på min fråga. Uppsägningsbrevet till Bahnhof läggs på brevlådan idag!

Permalänk
Citat:

Konstigt, jag har haft Telia i flera år och praktiskt taget aldrig haft problem.

Men jag rekommenderar också Telia, det är det mest stabila. Har hört om massor med folk som säger att deras bredband bara lägger av helt plötsligt mm.

Jag brukar ha bra ping med mitt 2 mbits bredband och ligga på kanske 30-40 i ping på olika servrar, vilket är helnice om du frågar mig. Däremot är det nåt konstigt för efter tio på kvällen så går allting mycket saktare?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cro65
Skickade en tracert plus ping till Bahnhof för att de skall kunna se vad de kan göra åt den dåliga pingen. Detta gjordes för en vecka sedan. Ingen som helst reaktion från deras sida. Påminnelse igår.....zzzzzzz

Gick in på Telias hemsida igår och ställde en fråga via deras e-postservice. 1 timme senare kom det ett sms om att jag hade fått svar på min fråga. Uppsägningsbrevet till Bahnhof läggs på brevlådan idag!

Har också Bahnhof nu, dom är extremt slöa på kundservice, satt i telefon i 45 min när det var 5 före mig och tar 1vecka + att få svar på mail

Tyvär har inte telia Fiber så jag kör på bahnhof tills det är dags att ha ADSL igen när man flyttar

Permalänk
Medlem

Universal Telecom som jag använder 8/1 funkar helt okej, men jag tror dom använder sig av Telias nät så isåfall är det väl inte så konstigt

Permalänk
Sötast

Telia funkade utmärkt för mig, tills det la av helt å fick tappad synk flera gånger i timmen. Det hjälpte inte Telia till med minsann, BBB sitter jag på nu. (efter FLERA månaders samtal med Telia, som tyckte jag skulle själv föra loggar osv över när jag blev disconnectad osv)

Permalänk
Inaktiv

Bandbredd är inte så avgörande för spel och jag kommer ihåg att man för längesen alltid sa att ADSL vart bäst till spel. Inte säkert det är så nu men Telias ADSL har man oftast bra ping med i alla fall!

Tänk i alla fall på att bandbredd inte gör någon skillnad sålänge du inte har för lite! 8mbit räcker till det mesta spelande skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Telia 56K.
2893 i ping när jag spelade WC3.
Trådlöst "bredband" från telia,
2893 i ping.

Ser ni någon liknelse? Tur att man har flyttat in till stan nu och har 100/100 Fiber. Dock lite taskig Ping, ca 20-30 till samtliga BF2 servrar i sverige. (en del undantag finns)

Kundservice? Jag behöver ingen sådan då min Bahnhof lina är så stabil så. En gång brann iofs fiberutrustningen upp och det tog en vecka innan allt var utbytt, och de beställde då delar från Tyskland.

Permalänk
Citat:

Samma sak för mig, fast det gällde BBB ADSL, som jag tycker är den sämsta skiten någonsin och supporten är oftast helt ute och cyklar.

Tacka vet jag ComHem

Permalänk
Sötast

Haha, jag tycker det är så sjukt roligt med diskussioner om ISP:er.

Menar, pratar man om en TV t.ex då brukar alla hålla med om att den ena har sämre färg, och den andra har ful design osv.

Men när man kommer till ISPer då byter alla hej vilt till smurfar, den som funkar sämst för 100 funkar pefekt för 100 andra, sen byter dom hundra andra till just den ISPn dom har blivit varnade för, å då funkar det perfekt för dom xD

som tex Alex Del Piero här, bytte ifrån BBB som var det sämsta skiten någonsin med sämst support ever.

Medans jag bytte från Telia till BBB, där Telia var det värsta någonsin jag haft medan BBB:s support varit helt perfekt varje gång jag pratat med dom. Sänkt ping, fixat bort synkproblem, höjt hastigheten och senast idag beställde jag flytt till ny lägenhet, då sa hon "jag bjuder på 495:- som det egentligen kostar å flytta"

Permalänk
Medlem

Till spel (och allt annat): BBBs BBH-lina eller ännu hellre, deras fiber. Bor du bra till när det gäller ADSL så är det möjligt att du kan få hem Annex-m 20/3 också, den är rätt trevlig

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

jag har faktiskt problem med telia.. Ofta på kvällarna kan bandbredden få för sig att helt dö ut (latency på 4000 osv) som kan hålla i sig en timme ell mer. Jäkligt kul när man ska raida ibland

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
jag har faktiskt problem med telia.. Ofta på kvällarna kan bandbredden få för sig att helt dö ut (latency på 4000 osv) som kan hålla i sig en timme ell mer. Jäkligt kul när man ska raida ibland

Ring supporten Förstår dem som ringer supporten och blir kasst behandlade, korkad support dock, men aja. Men har ni problem, RING. De kan inte veta att det fungerar dåligt förrän någon säger till.

Permalänk

För fan, ta INTE BBB, har själv det, och pingar 35ms bara till telefonstationen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har 100/100 Adamo, sitter på statsnätet. Inte ovanligt att jag ligger under 10 ping när jag lirar TF2, beror ju på servern också iofs

Tidigare så hade jag 13/1 BBB, jag hade alltid oerhört bra ping, aldrig över 10 där heller, hade nog bättre ping med bbb än adamo.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry