xbox360 Elit nödvändig?

Permalänk

xbox360 Elit nödvändig?

tjenare ja är grymt sugen på att köpa en exbox360 och nu har jue Eliten kommit som ser riktigt mysigt ut måste ja säga men är det verkligen värt pengarna? har läst runt lite på test sidor och så, och dom säger att de typ knapp är någon skillnad med att köra med HDMI. och HDMI finns jue på Premium konsolen med. och en liten sak till som ja undrar över som ja inte hittar någe riktigt svar på stödjer Elit full HD (1080P) eller är den som dom andra o klarar bara 1080i, och är spelen äns gjorda för full HD?

Permalänk
Medlem

Alla maskiner klarar av FullHD. Skillnaden på Elite är att den är svart, samt har 120 gigs hårdisk. That´s it.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

njaaa de gör dom väll inte dom första som inte har hdmi klarar väll bara 1080i eller de är va de står på dom flästa ställen iaf de är jue så sjukt dumt att dom inte slängt in en HD-DVD och tystare fläktar då hadde den jue vara såååå mycke bättre

Permalänk
Hedersmedlem

Det var ganska länge sen de släppte uppdateringen som gjorde att alla Xbox 360 fick stöd för 1080p. Sen om din TV kan ta in 1080p genom komponent eller VGA är en annan femma...

Spelen kör sällan i något annat än 720p internt. Det gäller både 360 och PS3. Det är inga 8800Ultra SLI som de har som grafikprocessorer så för att få 1080p måste de antigen dra ner kvaliten för att få det att flyta på bra, offra frameraten eller lägga ner extremt mycket tid och pengar för att optimera det så mycket att det flyter på i 1080p utan att man skalar ner kvaliten för mycket.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

hehe aha okey men så då kan man i princip inte spela själva spelen i 1080P varken på Xbox360 eller PS3? utan bara kolla på typ filmer o sånt från tex hårdisken eller extern HD-DVD i xbox´s fall och med PS3an så har man jue blue-ray som alternativ i 1080P om ja fattat allt rätt?

varför gör dom inte så då slänga in de värsta som finns iof så skulle de bli grymt jävla jätte dyrt men man skulle få en spelkonsoll som krossar

hehe jusste apropå ingenting är de någon som vet varför de inte har kommit någon optisk kabel som funkar typ som HDMI? de måste jue vara rättså mycke bättre med tanke på att de inte blir några störningar o man kan jue överföra nästan oändligt mycke info i bara några trådar

Permalänk
Hedersmedlem

360 har typ 2 spel som körs i 1080p, några körs inte ens i 720p utan lite lägre. PS3 har lite fler högupplösta spel men de har också lite större andel spel med kass prestanda (*host* Lair *host* Heavenly Sword *host*)...
Filmer går i 1080p men jag tror Xboxen begränsar komponent video till 1080i när man spelar upp HDDVD pga nån kopieringsskyddsmumbojumbo, VGA ska funka dock.

Fetare grejer är nog inte så smart.. Tror inte det skulle vara så många som skulle köpa Xbox 360 eller PS3 om den kostade över 10000kr även om de klarade av alla spel i stadiga 60 fps i 1080p.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

hehe okey men så va tror du ska man gå för ett xbox360 elit då istället för en PS3? eller ja vette fan va man ska välja kanske köpa bägge två ? ;P dom kosstar jue typ lika mycke om man kollar på prisjakt

Permalänk
Inaktiv

Kolla vad för spel de har. Jag hade köpt en PS3 i din situation då du har en bra PC och många av de stora 360 titlarna kommer till PC med. (Bioshock, Gears of War, Allan Wake t.ex)

Då fåru Blu Ray spelare okså, + lite annat trams som Wifi!

Permalänk
Medlem

"join us, we only wants yer soul laddie..."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krimskrams
hehe aha okey men så då kan man i princip inte spela själva spelen i 1080P varken på Xbox360 eller PS3? utan bara kolla på typ filmer o sånt från tex hårdisken eller extern HD-DVD i xbox´s fall och med PS3an så har man jue blue-ray som alternativ i 1080P om ja fattat allt rätt?

varför gör dom inte så då slänga in de värsta som finns iof så skulle de bli grymt jävla jätte dyrt men man skulle få en spelkonsoll som krossar

hehe jusste apropå ingenting är de någon som vet varför de inte har kommit någon optisk kabel som funkar typ som HDMI? de måste jue vara rättså mycke bättre med tanke på att de inte blir några störningar o man kan jue överföra nästan oändligt mycke info i bara några trådar

rykten säger och rykten säger inte, men är man intresserad av just det är det nog läga att vänta lite oavsett hur det blir.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=29893

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

hehe men ååå dom säger jue imot varandra på ena stället finns de någon som typ har hand om pressen som säger att Toshiba inte har någe sammarbete med dom o sen kommer dehär, A senior Toshiba executive in Singapore told SmartHouse "An Xbox with a built in HD DVD drive is critical. hehe o säger att de kommer komma en ny xbox med två TV-tuners o trådlöst nätverk o inbyggd HD-DVD iof inte föräns slutet på 2008/ början på 2009 hehe vafan ska man göra? ska man skita i xbox jusst nu, köpa en ps3 o vännta på att den ny a ska komma ?

Permalänk
Avstängd

Tycker elite känns lite onödig.
Visst 120gb är gött att ha, men för oss är det totalt onödigt om du inte vill lasta på med demos,trailers.

Tills vi får möjligheter att köpa hd filmer är det inte lönt (när det kommer är det ju såklart mycket bra, om det nu kommer hit någon gång)

Färgen är dock underbar, personligen hatar jag den vita 360 färgen medans det svarta är underbart snygg.

Så just nu är det onödigt tycker jag iaf, men kan vara bra att ha framöver när och om dom lanserar samma tjänst som usa har, sen såklart färgen som är ett stort plus

Ser inte det som så stor chans att dom lanserar en 360 med hd-dvd inbygd innan Microsoft sett att det kommer bli ett ledande format, för det kommer inte användas till spel ändå.

Isåfall om dom gör en PSX men det tvivlar jag STARKT på då det vore självmord

Edit: Tycker du 360 har bäst spel så köp en nu, du kan alltid byta in mot en nyare version nästa år, eller hur?
Lite dumt att köpa massa ps3 spel när du kanske ska byta till 360 nästa år

Personligen tycker jag båda har fördelar, jag väntade på JRPG till ps3 men det har varit totalt dött på det området (trodde det skulle komma mycket om man ser tillbaka på Ps2ans enorma JRPG utbud, men hitills finns det nada)

Permalänk
Medlem

*host* 360 *host*
Hade inte ens tvekat, det finns många bättre spel till 360n tycker jag.
Bara en sån sak som Live! gör det hela mycket lättare.
Men så är jag en xbox fanboy, så lyssna inte på mig!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Köp en 360 premium med hdmi så sparar du en 1000:-

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem

sen är det bara att köpa hårddisken på 120gb löst sen om man vill

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

hmm, är inte baktanken med den stora hårddisken att man kommer tvingas använda den sen när en vanlig DVD-skiva inte räcker för ett spel längre och när tillverkarna kommer att kunna fläska på med gig på PS3s blu-rayskivor men inte på 360?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
hmm, är inte baktanken med den stora hårddisken att man kommer tvingas använda den sen när en vanlig DVD-skiva inte räcker för ett spel längre och när tillverkarna kommer att kunna fläska på med gig på PS3s blu-rayskivor men inte på 360?

nej, tänk på att vissa xbox360 saknar hårddisk.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det är lite för tidigt för att köpa PS3. Vänta tills det kommit fler bra spel så du inte sitter där med en konsoll som aldrig används och väntar på att det ska komma spel. Ungefär som min Wii.

Ang 360 Elite vs inte-Elite 360 så kan Premium göra allt det Elite kan och kostar mindre. Utanför USA så finns det inte så mycket att ladda ner till hårddisken så du behöver egentligen inte de extra 100GB. 1080p kan du som sagt köra även om den inte har HDMI.

Om jag vore du skulle jag köpa en 360 Premium nu, försöka få en med HDMI men det är inte så jätteviktigt. Och eventuellt köpa en PS3 nästa år när det kommit nya tuffa spel och den kanske är ännu billigare då.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
nej, tänk på att vissa xbox360 saknar hårddisk.

Vad jag menade var att MS "tvingats" släppa den där elite för att de vet att en vanlig DVD inte kommer räcka långt om två år när många titlar kommer kräva bra mkt mer än 4,7 gig

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
Vad jag menade var att MS "tvingats" släppa den där elite för att de vet att en vanlig DVD inte kommer räcka långt om två år när många titlar kommer kräva bra mkt mer än 4,7 gig

De kan inte kräva att folk ska köpa en Elite för att kunna köra vissa spel.

Och skivorna rymmer närmare 9 GB.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
Vad jag menade var att MS "tvingats" släppa den där elite för att de vet att en vanlig DVD inte kommer räcka långt om två år när många titlar kommer kräva bra mkt mer än 4,7 gig

lite mer ryms det allt på en DVD. vänd på siffrorna så blir det närmare.

men nu var nog innebörden att det inte kan släppas ett nytt format nu för större spel då befintliga maskiner inte kommer klara det. (och det kommer absolut inte göra det om 2 år, då är det ännu mer försent givetvis)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

okey men då är de väll typ så att ja har bestämt mig för en Xbox360 iaf många av mina polare har de me så en liten fråga finns de någonting som man kan göra så att skiten låter mindre? typ ge dom 500 för att byta fläktarna eller skära upp ett stort hål i baksidan så att fläktarna inte låter så in åt helvette och en sak till läste på någon sida så va de någon som skrev att man kunde få en Elit med en HD-DVD om man tog kontakt med dom eller någe, då är frågan hur bakotkompatibel är HD-DVD ? kan den läsa vanliga DVD skivor som spelen ligger på ?

Permalänk
Medlem

Det enda erbjudandet jag har hört om något byte, var på EBGames, där man kunde byta in sitt premium och 5 spel tror jag det var, så fick man ett Elite.
HD-DVDn kan spela upp DVD skivor.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

När det gäller kylningen finns det externa kylanordningar du kan köpa, kolla på webhallen.com, de har två stycken olika tror jag.

Permalänk

tackar lasse.L

Arctic eagle: jo har sett dom lite överallt men om man sätter på 3 fläktar till så kommer de väll att låta änu mer än innan ? dock blir den inte lika varm men vill inte heller ha en tromb bakom konsolen när man spelar

juste är Eliten utrustad med Falcon-processorn (65nm) eller va de bara vissa Halo 3 Edition xboxar ? i sånna fall så blir dom jue lite svalare bara på grund av de

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa den nu så är det bara Premium du kan köpa.
Elite är slut överallt vad jag vet.

Permalänk

Nja, jag har sett ett gäng Elite i butiker som tillexempel pccity.

Permalänk

hehe okey men åter igen har elit Falcon-processorn eller dom vanliga på 90nm eller va dom låg på ?

Permalänk
Medlem

vill du ha lugn och ro är det fel maskin du köper, det är inte fläktarna som låter värst egentligen (fast de är iof också galet störiga) utan DVD-spelaren.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

ahaaa okey, läste runt lite till och det stod att dom hade bytt ut dom gamla DVD-spelaren mot någon bättre men de va ett tag sen så undrar hur jävla mycket den första lät egentligen

men fortfarande har elit dom nya processorerna eller inte ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krimskrams
men fortfarande har elit dom nya processorerna eller inte ?

Detta är en riktigt gammal nyhet som jag länkar till, men jag tror den stämmer bra: http://www.nordichardware.se/nyhet,12800.html

Alltså, Samma gamla 90nm-tillverkade kretsar. Lika högljudda fläktar, lika högljudd spelare. Ny färg. Större hårddisk. Stöd för HDMI.

Själv tänker jag använda mig av EB Games' "byta in gammal konsoll, 5 spel och 99kr för att få ny fräsch elite". De har tagit ner sitt erbjudande från www.ebgames.se/elite.asp , men på det stod att det gällde fram till 30:e oktober. Man kan fortfarande boka eliten så att erbjudandet gäller när ny leverans dyker upp. EB Games i Borås har dock slut på alla sina elite-maskiner, och jag fick höra att de bara fått in totalt 8 st.

Jag byter mest för att jag haft min sedan release och jag litar inte på livslängden på läsaren. Hdmi och 120gb skadar inte förstås, men det kvittar mig nästan. Har man dessutom 5 spel som man inte tänker spela igen så är det ju inget att tveka på.

Men jag tvivlar lite på att det ens kommer komma in fler och mitt intryck är att eliten är en halvknackig satsning från Microsoft. Bleh.